مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سورپرایز دولت برای این افراد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

موضوع یارانه نان این چند ماه است که بحث شده است. قبلا گفته شد یارانه نان از طریق کارت به نانوایی پرداخت می شود. زیر ساخت یارانه نان در حال آماده شدن است. نانوایی ها به زودی به کارتخوان هوشمند برای توزیع مجهز می شوند یارانه نان بودن. جزئیات کامل از یارانه نان در ادامه خواهید خواند.

محسن زومیان رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران در گفتگو با اقتصاد آنلاین با تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح هوشمند نان گفت: این طرح در حال گسترش به تمام استان های کشور است و به زودی نانوایی ها در سراسر کشور فعال خواهند شد. مجهز به کارت های هوشمند خواندنی که برای توزیع نان استفاده می شود.

وی از جمله نتایج مثبت اجرای طرح نان هوشمند یا توزیع کارت نان، شناسایی نانوایان واقعی و حذف نانوایان قلابی را برشمرد.

زومجان تصریح کرد: در هر استان تعداد زیادی نانوای قلابی وجود دارد که به ازای سهم آرد اجاره بها می گیرند و با سوء استفاده از مجوز، آرد یارانه ای را به صورت آفلاین و چند برابر قیمت می فروشند.

وی افزود: با اجرای این طرح پیش بینی می شود به مرور زمان نانوایی های تقلبی حذف شوند.

از دیگر مزایای طرح نان هوشمند کاهش ضایعات آرد و نان است و گفت: یکی از مشکلات بزرگ در حوزه آرد و نان در کشور ضایعات زیاد است که اجرای این طرح مشکل را حل می کند. هدر.

بیشتر بخوانید  اگر پیامک جریمه دریافت کردید بخوانید

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران نیز افزایش کیفیت نان را از دیگر نتایج اجرای طرح هوشمند نان دانست. وی معتقد است با اجرای این طرح فضای رقابتی ایجاد می شود که باعث افزایش کیفیت نان می شود.

زومیان بیان کرد: رقابت به گونه ای شکل می گیرد که نانوایی ها هر چه مشتری بیشتری جذب کنند، یارانه نان بیشتری دریافت می کنند که جز با افزایش کیفیت نمی توان به آن دست یافت.

وی همچنین از کاهش چشمگیر توزیع غیر حضوری آرد و قاچاق آن به خارج از کشور خبر داد که در نتیجه واقعی شدن قیمت این کالا شاهد کاهش آن هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از دغدغه های مردم افزایش قیمت نان پس از اجرای طرح در کشور است، گفت: افزایش نرخ مصوب نان با توجه به افزایش هزینه های تولید منطقی است. و نانوایان نیز به دلیل عدم تغییر نسبت به سال گذشته از آن پیروی می کنند و دولت وعده داده است که حتی در صورت افزایش نرخ مصوب نان حداقل تا یک سال قیمت برای مصرف کننده بدون تغییر باقی می ماند.

وی تصریح کرد: دولت نرخ مصوب نان را با توجه به قیمت تولید اصلاح می کند اما نانوایان نان را به قیمت قبلی به مردم می فروشند و دولت مابه التفاوت آن را پرداخت می کند.

زومجان به عنوان مبنای محاسبه مابه التفاوت نانوایی ها میزان فروش نان را از طریق دستگاه های کارتخوان هوشمند نصب شده در نانوایی ها اعلام کرد.

به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران، در حال حاضر دولت برای جبران بخشی از افزایش هزینه ها به نانوایی های مجهز به دستگاه کارت خوان هوشمند در طرح نان هوشمند 15 درصد مابه التفاوت پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید  اعمال و فضائل شب هجر یا لیله الرغاب

زومیان تصریح کرد: به عنوان مثال اگر نان تافتون از 1000 تومان به 1150 تومان برسد، نانوا آن را هزار تومان به مردم می فروشد و دولت 150 تومان باقی مانده را به حساب نانوا واریز می کند.

وی همچنین از امکان گزارش دهی از حوزه تولید و عرضه نان با اجرای طرح هوشمند نان خبر داد و گفت: با نصب دستگاه های هوشمند، گزارشی از توزیع آرد، تولید و عرضه نان در سراسر کشور ارائه می شود. در هر زمان فعال خواهد شد و می توان بر اساس داده ها برنامه ریزی مناسب تری در این زمینه انجام داد.

زومجان تاکید کرد: گزارش دهی امر مهم شناسایی نانوایان واقعی را تسهیل می کند و بر این اساس تنها نانوایان واقعی با تولید با کیفیت در بازار باقی می مانند و می توانند به کار خود ادامه دهند، مابقی حذف خواهند شد.

چندی پیش محمد قربانی معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که برای توزیع نان با استفاده از کارتخوان هوشمند به 83 هزار دستگاه کارتخوان نیاز است و پیش بینی کرد حداکثر تا یک ماه دیگر این طرح در سراسر کشور اجرا شود. یعنی تا پایان تیرماه.


بیشتر بخوانید  ویدئو/از نمایشگاه تا محل بستری بیماران کرونایی بندرعباس
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *