سورپرایز جدید؛ وام کم سود فقط با یارانه نقدی



آنچه دیگران می خوانند:

اعتبار یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و امروزه یکی از راهکارهایی است که مردم برای تامین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود از آن استفاده می کنند. وام بانکی مجموعه ای از وام های خوب و مزایای جذاب بانکی است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان، جویندگان مسکن و به طور خلاصه هر کسی که می‌خواهد شغل، زندگی و تحصیلات خود را تغییر دهد. به عنوان کمک می تواند از وام بانکی بهره مند شود.

حدود شش ماه از تصویب وام فوری 200 میلیون تومانی مسکن روستایی با سود 5 درصد در شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور می گذرد. اما از آن زمان تاکنون سازمان برنامه و بودجه تضمینی برای پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا سقف 18 درصد نداده است. در واقع این سازمان باید تضمین کند که 13 درصد سود این وام فوری توسط دولت پرداخت خواهد شد. گرفتن وام فوری یکی از روش هایی است که در گذشته برای کمک به هزینه های زندگی مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه شرایط اخذ وام اضطراری در هر بخشی متفاوت است که از میان این وام ها می توان به وام های فوری مسکن، ازدواج، درمان و … اشاره کرد. اسناد خاص وام فوری بگیرید.

نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: با توجه به اینکه متقاضیان صندوق کارآفرینی امید از اقشار ضعیف، روستایی و یا افراد کم سرمایه هستند و در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار و فاقد تمکن مالی لازم است. این امکان وجود دارد که اگر خود یارانه ها بدون ضامن به صندوق واریز و از این طریق دریافت شود، بتوانند تسهیلات لازم برای کارآفرینی را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید  اذان صبح یکشنبه 14 فروردین 1401

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید پیش از این گفته بود که سود تسهیلات صندوق کارآفرینی امید عموماً زیر 10 درصد است، زیرا وجوه صندوق بدون ربا بوده و فقط کارمزد دریافت می شود.

بالغ بر 43 میلیارد تومان سرمایه در گردش توسط بانک کشاورزی در قالب «کارت صیاد» به منظور تامین نهاده های اساسی کشاورزان در آبزی پروری پرداخت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رجبعلی قربان زاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات کشور در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بر اساس طرح همگانی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، این طرح کارت صیادی برای تامین سرمایه در گردش به منظور تامین نهاده های اساسی از جمله بچه ماهی و غذای آبزیان برای متقاضیان اجرا شده است که سقف آن 200 میلیون تومان با سود 12 درصد است.

رجبعلی قربان زاده افزود: از مجموع تولیدکنندگان آبزی که برای دریافت کارت صیادی در سامانه سیتا ثبت نام کردند، هزار و 694 متقاضی با مبلغ 221 میلیارد تومان به بانک کشاورزی معرفی شدند که از این تعداد 319 مورد اعتبار دریافت کردند. به مبلغ 43 میلیارد تومان از بانک کشاورزی.

وی تایید کرد: هم اکنون در استان های مازندران حدود 14 میلیارد تومان، خراسان رضوی 3.5 میلیارد تومان، استان اصفهان 2.8 میلیارد تومان و لرستان بیش از یک میلیارد تومان برای آبزیان در قالب کارت صیادی، سرمایه در گردش. تسهیلات پرداخت می شود.

قربان زاده در عین حال گفت: بر اساس دستورالعملی که سازمان شیلات ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تهیه کرده است، تولیدکنندگان ماهیان سردآبی، گرمابی، ماهیان خاویاری، میگو و دریایی می توانند از تسهیلات سرمایه در گردش در قالب استفاده کنند. از بازارها برای ارائه ورودی ها استفاده کنید

بیشتر بخوانید  واریز حقوق فروردین بازنشستگان آغاز شد

این مسئول افزود: تاکنون بیش از 674 متقاضی با رقم 340 میلیارد تومان برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش در حوزه آبزی پروری از سامانه بازارگاه به بانک کشاورزی معرفی شده اند که از این تعداد 165 مورد منجر به عقد قرارداد شده است. .

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران به نبود زیرساخت های لازم در سامانه طراحی شده توسط بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از سامانه بازارگاه اشاره و بیان کرد: نرم افزار طراحی شده توسط بانک بخش کشاورزی برای ثبت نام متقاضیان و تسهیلات پذیرش می توان استفاده کرد. این برای بخش ماهیگیری نیست و باید نرم افزار جدیدی برای آن طراحی شود.

وی همچنین گفت: واحدهای آبزی پروری با نظارت از طریق بانک و وزارتخانه و رفع مشکل نرم افزاری نیز می توانند از منابع عمومی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها از بازار استفاده کنند.

شرایط وام دولتی 100 میلیون سرپرست خانوار

در بخشنامه بانک مرکزی به بانک های مسکن، کشاورزی، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و شرکت دولتی پست آمده است: به مناسبت ابلاغ مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانان. از جمعیت و با توجه به اعمال تبصره های 1 و 2 ماده 69 قانون فوق الذکر، با احتساب نرخ تورم سالانه، سهمیه آن بانک برای اعطای تسهیلات مذکور 102 میلیارد تومان و بازپرداخت می باشد. مدت زمان حداکثر 10 سال می باشد و بر اساس تایید صلاحیت متقاضی با اخذ سفته از متقاضی یا ضامن معتبر و با در نظر گرفتن شرایط خانوار به شرح زیر تعیین می گردد. بدیهی است دستورالعمل های مناسب بعدا ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید  خبر شوک آور جدید برای هواداران بارسلونا


دیدگاهتان را بنویسید