سورپرایز امسال عیدی بازنشستگان | عیدی کدام بازنشستگان سه برابر می شود؟



آنچه دیگران می خوانند:

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران در خصوص میزان و زمان پرداخت عیدی به مستمری بگیران تامین اجتماعی اظهار کرد: آنچه سازمان تامین اجتماعی بر آن تاکید دارد این است که میزان عیدی به مستمری بگیران بر اساس مبلغ پرداختی در زمان اشتغال فرد است. البته انتظار داریم در این زمینه میزان عیدی بیشتر شود اما به هر حال انتظار می رود طبق فرمول سال های گذشته مبلغ عیدی به مستمری بگیران پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران در خصوص میزان و زمان پرداخت عیدی به مستمری بگیران تامین اجتماعی اظهار کرد: آنچه سازمان تامین اجتماعی بر آن تاکید دارد این است که میزان عیدی به مستمری بگیران بر اساس مبلغ پرداختی در زمان اشتغال فرد است. البته انتظار داریم در این زمینه میزان عیدی بیشتر شود اما به هر حال انتظار می رود طبق فرمول سال های گذشته مبلغ عیدی به مستمری بگیران پرداخت شود.

دهقانکیا گفت: هنوز جلسه ای در خصوص زمان پرداخت عیدی تشکیل نشده است و باید منتظر اعلام سازمان تامین اجتماعی باشیم اما پیش بینی می شود طبق سنوات گذشته پرداخت شود.

وی در خصوص افزایش مستمری اجتماعی بازنشستگان گفت: در این راستا طی هفته های آینده جلساتی برگزار می شود و انتظار داریم رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم توجه ویژه داشته باشند. بازنشستگان

چند اتحادیه بازنشستگان در اطلاعیه ای اعلام کردند: با توجه به سنوات تبعیض آمیز گذشته، دولت برای مستمری بگیران تامین اجتماعی عیدی تعیین می کند و میزان آن با عیدی مستمری بگیران کشوری برابر است. در حالی که ما بازنشستگان تامین اجتماعی مشمول قانون کار هستیم. در نتیجه همه لوایح ما باید مشمول قانون کار باشد و مانند کارمندان کشور تعطیلات دریافت نکند. در مورد میزان عیدی که برای ما ضرر دارد، ما کارمند دولت محسوب می شویم، در موارد دیگر می گویند شما کارگر هستید! امسال پایان این تبعیض خواهد بود.

بیشتر بخوانید  فیلم/ اشک‌های سیدجواد هاشمی برای بیماران کرونایی

در ادامه این اطلاعیه می خوانیم: کارگران بازنشسته طبق قانون کار و بیمه اجتماعی سی سال حق بیمه را از حقوق خود پرداخت می کنند و دولت هیچ درصدی از حق بیمه پرداخت نکرده است پس چرا کارمند باید عیدی بدهد. ؟! این نحوه پرداخت عیدی ظلم مطلق است.

یکی از فعالان اتحادیه کارگران بازنشسته از تبعیض در دریافتی ها انتقاد کرد و گفت: مستمری بگیران انتظار دارند امسال طبق قانون به اندازه کارگران مرخصی سالانه دریافت کنند.

با تصویب مجلس شورا حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​از مهرماه حداقل یک میلیون تومان افزایش یافته است. مستمری بگیران نظامی مشمول افزایش 20 درصدی شدند و مزایای حقوق زیر مجموعه دولتی نیز افزایش یافت. در عین حال پرداخت یک میلیون و پانصد هزار تومان به مستمری بگیران نفت در آبان ماه به تصویب هیات مدیره صندوق نفت رسید.

تکلیف مستمری بگیران کم درآمد در چنین شرایطی چیست؟ سیداحمد حسینی (فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی) در این خصوص می گوید: مکلف ترین گروه برای ترمیم دستمزد کارگران و بازنشستگان هستند. میانگین حقوق کارگران بازنشسته زیر هشت میلیون تومان است. این در حالی است که نه دولت و نه مجلس برنامه ای برای افزایش حقوق این دسته از مستمری بگیران در نیمه دوم سال ندارند.

به گفته وی، مستمری بگیران شاغل پس از چند ماه انتظار از افزایش حقوق مصوب دیوان عالی کشور بهره مند شدند و بلافاصله پس از پایان این ماجرا، اقدام به افزایش درآمد بازنشستگان از محل اعتبارات دولتی کردند.

حسینی با اشاره به موضوع مرخصی پایان سال کارگران بازنشسته ادامه می دهد: کارگران بازنشسته انتظار دارند مانند کارگران قانونی از مرخصی پایان سال برخوردار شوند. کمک هزینه کار حداقل دو برابر حداقل دستمزد است، اما سازمان تامین اجتماعی هر سال حقوق کارمندان را به بازنشستگان پرداخت می کند. وقتی از همه مزایای کارمندی محرومیم چرا آخر سال یک شبه کارمند شویم و مرخصی کارمند بگیریم؟

بیشتر بخوانید  مارپیچ سکوت بین حامیان نظام و تنفس مصنوعی به آشوبگران

وی خاطرنشان می کند: انتظار داریم امسال پرداختی کارگران باجرم را اعتبار کنند و به اندازه کارگران شاغل به همه مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی بجرم پرداخت کنند.

رئیس اتحادیه مبارزان جامعه کارگری گفت: اولین انتظار ما از وزیر کار این است که بحران پیش روی سازمان تامین اجتماعی را درک کند. این بحران جدی است و چراغ قرمز روشن است. در چند سال اخیر، شاخص های کلان تامین اجتماعی نشان می دهد که سازمان به سرعت در حال حرکت به سمت عدم تعادل منابع و هزینه ها است.


دیدگاهتان را بنویسید