سورپرایز آخر سالی برای جاماندگان سهام عدالت



گزارش کردن تو خبر: پس از چندین سال وعده دادن به بازماندگان از عدالت در دولت های گذشته، سرانجام دولت سیزدهم گام های عملی تری برای تحقق این وعده برداشت.

در همین راستا روز گذشته آقای داریوش ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که اطلاعات افرادی که دارای شرایط سهام در پایتخت هستند به وزارت اقتصاد منتشر شده است. و سازمان خصوصی سازی و تصمیم گیری در مورد باقیمانده سهام با این نهادها است.

پس از گذشت 10 ماه از تصویب طرح اعطای سهم عدالت به بازماندگان در بودجه، سرانجام در مهر ماه 1401 کمیته دولتی مصوبه اعطای سهم الحسنه به بازماندگان را تصویب کرد و در نهایت در 22 آذرماه بر اساس نامه مذکور مصوب شد. با تصویب هیات وزیران، جزئیات واگذاری این سهام منتشر و اعلام شد.

بر اساس موافقت نامه هیأت وزیران، وزارت اقتصاد و دارایی (سازمان خصوصی سازی) موظف شد نسبت به واگذاری مستقیم سهام از باقیمانده سهام دولت در شرکت های قابل واگذاری اقدام کند. مبلغ سهام اعطایی به هر ذینفع حداکثر معادل 100 میلیون ریال با 50 درصد تخفیف در اقساط سالانه به مدت 10 سال می باشد.

بنابراین سازمان خصوصی سازی موظف شد سهام را از طریق سازمان بورس به کد سهامداران هر یک از مشمولان این مصوبه واگذار کند.

اما پس از انتشار این طرح در آذرماه، مشکلاتی در آن به وجود آمد و در این زمینه آقای قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تخصیص سهام به بازماندگان در قانون بودجه پیش بینی شده است، یعنی این. . البته پرتفوی این سهام نیاز به تکمیل دارد و متن اصلاحیه باید به دولت ارائه شود، ارسال شده و در حال اصلاح است. این اصلاحیه مربوط به تغییر برخی شرکت ها در پرتفوی است که باید مورد بررسی و تصویب هیأت وزیران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید  صعود پر قدرت قیمت طلا

وی در ادامه افزود: امیدواریم این اصلاحیه به تصویب برسد و بلافاصله پس از ابلاغ اصلاحیه، تخصیص سهام عدالت آغاز شود.

در نهایت روز چهارم بهمن ماه آقای احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در نطق مجلس گفت: در خصوص سهام مصوبه دولت انجام شده است که به زودی با تصویب مجلس آن را نهایی خواهیم کرد. و موضوع عرضه سهام سرمایه به ایثارگران، مددکاری اجتماعی و کمیته امداد.

تخصیص سهام بر اساس قانون و بند ج سیاست کلی اصل 44 به تخصیص سهام به طبقات مختلف اشاره و تاکید دارد.

اما چه کسی از خطر عدالت جان سالم به در برد؟

G افراد بدون عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نهاد بهزیستی کل کشور هستند و سه دهک برتر شهدا در اولویت قرار گرفته و در این آمار گنجانده شده اند.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس در خصوص روند واگذاری سهام به بازماندگان نیز در دهم بهمن ماه در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این سوال مربوط به سازمان خصوصی سازی است. روند.

برای پیگیری بیشتر مجدداً با رئیس سازمان خصوصی سازی تماس گرفتیم که پاسخی دریافت نکردند اما پیش از این در چهارم آذرماه آقای قربان زاده اعلام کردند که در قانون بودجه سال جاری تخصیص سهام به بازماندگان پیش بینی شده است. و بنابراین این روند باید در سال جاری اجرایی شود.

پارلمان به اجرای عدالت برای بازماندگان ادامه می دهد

در خصوص اعطای سهام به بازماندگان، معاون آقای. شهبازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نظارت بر کار مجلس در این زمینه گفت: دولت قول اختصاص سهام به بازماندگان را داده بود اما متاسفانه هنوز اجرایی نشده است اما برنامه دولت است. درباره این موضوع است و مجلس نیز به طور جدی به این موضوع رسیدگی می کند.

بیشتر بخوانید  شوهر آزاده نامداری ممنوع الکار شد

مردم مراقب کلاهبرداری افراد سودجو برای ثبت سهام باشند.

اما کسانی سودجو هستند که از کوچکترین فرصت برای کسب منفعت خود استفاده می کنند و اگر مردم اطلاعات و دانش کافی نداشته باشند به راحتی در دام این فرصت طلبان گرفتار می شوند.

آقای. اکبر حیدری سخنگوی مرکز سهام عدالت نیز در خصوص برخی از اعلامیه های سودجویان برای ثبت سهام به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هیچ وقت ثبت نام عمومی و اینترنتی مربوط به توزیع سهام چه در گذشته و چه در حال حاضر وجود نداشته است. و شناسایی شرکت کنندگان بر اساس دهک های درآمدی و از طریق نهادهای ذیربط و مجموعه های ویژه می باشد.

در این راستا لازم است مردم با هوشیاری کامل و با اتکا به منابع خبری معتبر و معتبر گام بردارند تا گرفتار این افراد نشوند.

با نزدیک شدن به پایان سال 1401، انتظارات برای تحقق وعده انصاف به بازماندگان افزایش می یابد. باشگاه خبرنگاران جوان به موضوع اعطای سهام به بازماندگان می پردازد./ باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید