سود سپرده های بانکی از محل قانونی تجارت – آژانس مهر پرداخت می شود اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر حسین آیوازلو در جلسه سیاست های اقتصادی پیشنهادی دولت دهم از منظر اقتصاد اسلامی که امروز چهارشنبه 5 مرداد برگزار شد ، با اشاره به لزوم اصلاح ساختار نظام بانکی ، بر اهمیت حاکمیت و مدیریت نقدینگی به تولید و گفت: ما نیستیم ، اما بانک ها باید در ماموریت ها هماهنگ شوند.

وی افزود: کارشناسان باید در مدیریت بانک ها مسئول باشند.

استاد اقتصاد دانشگاه درباره نحوه مدیریت بانکی و بانکی گفت: باید چارچوب هایی تدوین و طراحی شود و به بانک ها گفته شود که در این چارچوب های طراحی شده کار کنند. بانک ها نیز ملزم به رعایت این چارچوب خاص هستند.

ایوازلو با تأکید بر اهمیت اقتصادی بانک ها و پرهیز از ربا گفت: ما با سپرده های مردم در بانک ها مخالف نیستیم ، اما باید سپرده های مردم در تولید سرمایه گذاری شود و سود حاصل از فعالیت های تولیدی به سپرده گذاران پرداخت شود.

وی افزود: کارشناسان اقتصاد اسلامی مخالف افزایش نرخ سود سپرده های بانکی و افزایش رقابت پذیری آنها نیستند ، اما این نرخ سود را باید از طریق فعالیت حقوقی بدست آوریم و نه از محل دریافت سود از تسهیلات بانکی تا زمانی که این سود به رسمیت شناخته شود. پول مشکوک است ، اما باید شناخته شود “سود سپرده ها باید قانونی باشد.

بیشتر بخوانید  انشا در مورد نقش دانشمندان در زندگی انسان ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید