سود سهام عدالت چه روزی واریز می‌شود؟



بر اساس گزارش ها شمانیوز: عسگر توکلی، رئیس تعاونی سهامداران قضایی گفت: سود سهام عدالت مانند سال گذشته از ابتدای اسفندماه از طریق شماره حساب های ثبت شده در سامانه دادگستری واریز می شود.

وی با بیان اینکه در سال 1378 برخی از سهامداران در مجموع حدود 30 درصد سهام و حدود 60 درصد از سهام را فروخته اند، گفت: سود سهام یک میلیون تومانی، یک میلیون و 200 هزار تومانی و 532 هزار تومانی سود سهام عدالت را به این افراد تحویل دهند. سهم مساوی که در روز مجلس داشتند; بنابراین، میزان سودی که افراد دریافت می کنند به میزان فروش تا تاریخ مجمع شرکت بستگی دارد.

مدیرعامل تعاونی اقدام قضایی با تاکید بر اینکه سهامداران هوشیار باشند، خاطرنشان کرد: عده ای سودجو نیز وارد میدان شدند، گفت: سهامداران فریب سودجویان را نخورند و برای ایجاد ثبات در بازار از فروش سهام عدالت به شدت پرهیز کنند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به انصراف برخی سهامداران از روش بازگشت مستقیم سرمایه گفت: این امر از طریق فراکسیون سهام عدالت انجام می شود که امیدواریم محقق شود.

مدیرکل ثبت مرکزی و تسویه اوراق بهادار (صمت) درباره جزئیات پرداخت سود قانونی گفت: براساس آخرین برآوردها سود سهام عدالت تا 29 اسفند 96 حدود 550 هزار تن است اما پرداخت مشروط به مبالغی است. به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت های سرمایه گذاری سرمایه خود را افزایش داده اند، گفت: افزایش سرمایه از سود سهام کسر می شود اما سهامداران سهام جدید دریافت خواهند کرد. در صورتی که شرکت های سرمایه گذاری شده سود سهام خود را به موقع به حساب صمت واریز کنند، پرداخت سود در یک مرحله انجام می شود و در غیر این صورت پرداخت سود بیش از یک مرحله انجام می شود./تیرات نیوز

بیشتر بخوانید  چیستان | اون چیه که هم اسم یه شهر ایرانه هم یکی از ابزارآلات؟

دیدگاهتان را بنویسید