سود سهام عدالت سه برابر شد/ آیا بابت اقدامات عدالت 600 هزار تومان سود پرداخت می شود؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، رئیس سازمان خصوصی سازی در اظهاراتی عجیب از پرداخت ۶۰۰ هزار تومان سود به هر سهامدار خبر داد.

همانند سال های گذشته، موضوع سود سهام عدالت مجددا مطرح شده است، اما این بار به نظر می رسد به اشتباه مطرح شده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که طبق برآوردها احتمالاً تا پایان سال حدود 600 هزار تومان به هر سهامدار پرداخت می شود.

وی گفت: مجموع سود سهام عدالت سه برابر شده است. حسین قربان زاده گفت: کل سود سال ۹۸ که در سال گذشته به سهامداران پرداخت شد، حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و امسال این رقم به بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید.

از این میزان سود شرکت های غیر بورسی حدود دو هزار و 800 میلیارد تومان و سود بورسی 29 هزار و 200 میلیارد تومان است.

آیا سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد؟

این در حالی است که رئیس سازمان خصوصی سازی می گوید بر اساس قانون عدالت شرکت های سهامی، پرداخت 600 هزار تومان دیگر در اختیار سازمان خصوصی سازی نیست.

این سهام خردادماه سال گذشته برای فروش گذاشته شد و سهامداران به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم سهام خود را آزاد کردند. مدیران سابق سازمان خصوصی سازی در سال گذشته گفته بودند آخرین سودی که این سازمان به حساب سهامداران واریز کرده، سود سال 98 بوده است.

قربان زاده قول سود 600 هزار تومانی را داده بود اما سازمان خصوصی سازی هنوز موفق به پرداخت 10 درصد از سود سال 98 نشده است.

بیشتر بخوانید  در مسابقه جدید رادیو و تلویزیون آسیا و اقیانوسیه چه اتفاقی می افتد؟ / "نونخ" ساخته آقاانی عازم ABU - صدا و سیما - اخبار فرهنگی تسنیم

برای 50 میلیون سهامدار 10 درصد سود سال 98 پرداخت نشده و با گذشت 10 ماه هنوز خبری از سود 99 نیست.

هنوز مشخص نیست که چرا حسین گربان زاده چنین موضوعی را مطرح کرده است. سازمان خصوصی سازی هنوز موفق به دریافت 10 درصد سود سال گذشته از شرکت های سبد سرمایه نشده است. چطور می خواهد امسال سود 100 درصدی بگیرد؟ یکی از شرکت هایی است که دیگر در اختیار این سازمان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید