مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : آیا می توانید آب دستگاه مرا تست کنید؟

پاسخ : بله ما می توانیم آب منزل تان را تست کنیم. با ما تماس حاصل فرمایید و کا می آییم و از آب تان نمونه گیری می کنیم.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش درباره دستگاه تصفیه ی آب

پرسش : چرا طعم آب من بد است؟

پاسخ : اگر از منبع آب شهری استفاده می کنید، پس طعم و بوی آب معمولا از موادی مانند کلر ناشی می شود که در فرایند تصفیه آب استفاده می شوند. برخی از آب ها طعم فلز می دهند که آن را نیز می توان برطرف نمود. اگر از مخزن آب استفاده می کنید و آب بویی می دهد یا تغییر رنگ داده است، پس لابد ناخالصی های بیولوژیکی و معدنی به مخزن آب تان وارد شده اند.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : آیا کلر برای انسان مضر است؟

پاسخ : کلر برای اولین بار در سال 1908 به سیستم آب عمومی افزوده شد و در از بین بردن بسیاری از انواع بیماری های ناشی از آب مانند وبا و تب تیفوئید کارآمد بود. قبل از کلر زنی، آمار مرگ و میر ناشی از تیفوئید تنها، در بسیاری از شهرستانها 1 نفر از 1000 نفر بود.

کلر بیش از 80 سال برای ضدعفونی آب شهری استفاده شده است و اثرات مثبتی نیز بر سلامت عمومی داشته است. در سال 1970 کشف شد که کلر، هنگامی که به آب افزوده می گردد، با برخی از مواد آلی طبیعی مانند پوشش گیاهی و جلبک ها ترکیب شده و تری هالومتان ها (فراورده های جانبی کلر) را تشکیل می دهد. در سال 1992 مجله آمریکایی بهداشت عمومی یک گزارش منتشر کرد که برای افرادی که آب حاوی کلر مصرف کرده اند، 15٪ تا 35٪ افزایش انواع خاصی از سرطان را نشان می داد. در این گزارش همچنین آمده است که بسیاری از این عوارض از استحمام در آب حاوی کلر ناشی شده اند.

موسسه ملی سرطان خطر ابتلا به سرطان را برای افرادی که آب حاوی کلر مصرف می کنند تا 93 درصد بالاتر از افرادی که آب حاوی کلر مصرف نمی کنند تخمین زده است. عوارض آشامیدن آب حاوی کلر برای چندین دهه مورد بحث بوده است. با این حال، اکثر کارشناسان اکنون بر این باور اند که خطرات قابل توجهی در ارتباط با مصرف کلر و فراورده های جانبی کلرزنی موجود در آب آشامیدنی، وجود دارد.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : آیا می توانید کلر را از آب بزدایید؟

پاسخ : بله ما می توانیم کلر را با موفقیت از آب حذف کنیم. ما برای این منظور دستگاه تصفیه آب را توصیه می کنیم.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : چه آلاینده هایی را می توانید از آب حذف کنید؟

پاسخ : ما می توانیم اکثر چیزها را از آب حذف کنیم، اگر از منبع آب شهری استفاده می کنید، خوب می دانیم که آبتان از چه چیزهایی تشکیل شده است و می توانیم توصیه هایی نیز بکنیم؛ چنانچه از آب چاه یا آب های سطحی استفاده می کنید، همیشه با یک آزمایش آب شروع می کنیم تا بتوانیم پی ببریم که آب تان دقیقا از چه چیزهایی تشکیل شده است. لطفا با ما تماس بگیرید تا نوبتی برای آزمایش آب تان ترتیب دهیم.

بیشتر بخوانید  ۱۲ نکته ی بسیار مهم درمورد قانون جذب که نمیدانستید!

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : آیا منبع آب شهری برای آشامیدن سالم است؟

پاسخ : بله، اما منبع آب شهری حاوی کلر، فلزات سنگین، فلوراید و ناخالصی های شیمیایی موجود در آب است. اگر از این بابت نگران هستید می توانیم با یک دستگاه تصفیه باکیفیت زیر سینکی یا با دستگاه تصفیه آب تمام خانه کمک تان کنیم.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : خانواده ما از آلرژی پوستی مانند اگزما رنج می برد، آیا تصفیه آب کمکی می کند؟

پاسخ : این روزها خیلی ها این سوال را از ما می پرسند. کلر سمی است و محرک پوست می باشد. نه تنها حمام کردن در آب حاوی کلر پوست را تحریک می کند، بلکه تنفس بخار ناشی از یک دوش آب داغ نیز مضر است. نرخ موفقیت ما در در کمک به بهبود ناراحتی های پوستی خانواده های نیوزیلندی 65٪ بوده و در برخی موارد نیز بهبودی چشمگیری صورت گرفته است.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : آیا می توانید تمام آب شهری حاوی کلری که به خانه وارد می شود را تصفیه کنید؟

پاسخ : بله این روزها این روش بسیار محبوب شده است. حذف کامل کلر و مواد شیمیایی از تمام آبی که به خانه وارد می شود، برای افرادی با حساسیت های پوستی مانند اگزما یا درماتیت و به خصوص برای کودکان، بسیار مفید است.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : آیا آلومینیوم در آب وجود دارد؟ و آیا می توانید آن را حذف کنید؟

پاسخ : بله در مراحل تأمین آب شهری از آلومینیوم استفاده می شود، و همانطور که می دانید بین آلومینیوم و بیماری آلزایمر ارتباطی وجود دارد.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : من از آب باران برای آشامیدن استفاده می کنم، چه نیازی به تصفیه آن هست، مگر خالص نیست؟

پاسخ : آب باران یک منبع بزرگ آب است. مشکلات از روش انتقال آب از پشت بام به مخزن ذخیره سازی ناشی می شود. هر گونه فضولاتی که وارد آب می شود (فضولات پرنده، صاریغ و غیره) حاوی اشریشیا کلی است، و این ها می توانند به سرعت تکثیر شده و باعث ناراحتی های جسمی متعددی مانند دل درد، استفراغ، اسهال و در برخی موارد مرگ شوند.

ژیاردیا و کریپتوسپوریدیوم نیز به همان شیوه وارد مخزن آب تان می گردند. سیستم ایمنی بدن ما دیگر مانند سابق نیست و این از اشکالات جهش است. عقیم سازی با ماوراء بنفش موثر ترین روش حفاظت از خانه تان در مقابل هر گونه باکتری، ویروس و یا اشریشیا کلی است.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : آب معدنی بهتر است یا آب تصفیه شده؟

پاسخ : در حالی که بسیاری از آب معدنی ها با کیفیت هستند، مقررات و یا روش هایی درخصوص حصول اطمینان از کیفیت آب معدنی یا کم است یا اصلا وجود ندارد. این صنعت در بیشتر قسمت ها تحت نظارت خود اشخاص است. در مقابل، صنعت تصفیه آب خانگی بسیار دقیق و منظم است.

تولید کنندگان باید تست ها و گزارش های گسترده ای انجام دهند تا اثربخشی محصولات خود را در زمینه ی تامین آب با کیفیت اثبات کنند. تولید کنندگان ملزم به ارائه ” گزارش اطلاعات عملکرد” هستند که نشان دهنده ی توانایی محصولات برای حذف آلاینده های خاص است؛ اما شرکت های آب بطری لازم نیست کیفیت آب خود را نشان بدهند.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : آیا با تهیه یک دستگاه تصفیه آب می توانید مقداری پول پس انداز کنید؟

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن شورای حل اختلاف اروندکنار خوزستان

پاسخ : بله، خرید بطری آب معدنی بسیار رایج شده است. برخی از خانواده ها در هر هفته 30 تا 40 دلار برای خرید آب صرف می کنند، بنابراین یک دستگاه تصفیه آب در طول یک ماه مبلغی که برای خرید و نصب آن هزینه شده است را جبران می کند.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : آیا ممکن است تصفیه آب مضراتی هم داشته باشد؟

پاسخ : این دستگاه ها نیز درست مثل ماشین و یا خانه تان نیازمند تعمیر و نگهداری منظم هستند. ما توصیه می کنیم که بسته به وضعیت تان فیلتر خود را هر 12-24 ماه تعویض کنید (پس از این مدت ممکن است رشد باکتری آغاز شود). هنگامی که در پایگاه داده مشتری های ما ثبت نام شده باشید، ما در زمان تعویض فیلتر با شما تماس خواهیم گرفت و به شما یادآوری خواهیم کرد و هر زمانی که برایتان راحت تر بود، وقتی برای ما تعیین کنید تا دستگاه تان را سرویس کنیم.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : دستگاه آب سرد کن چه فایده ای برای من دارد؟

پاسخ : آب سرد کن یک راه عالی برای برخوردار شدن از آب شیرین در زمان نیاز است. آب سرد یک راه بسیار انرژی بخش است که با آن می توان اطمینان حاصل کرد که 8 لیوان آب روزانه تان را می نوشید. اگر صاحب یا مدیر یک کسب و کار باشید با داشتن آب شیرین سردی که به راحتی در دسترس تان باشد، بهره وری کارکنان تان بهبود خواهد یافت.

آب قابل شرب از دستگاه های قهوه ساز گران قیمت و یا نوشیدنی های غیر الکلی، سالم تر و ارزان تر است. برای خود و کارکنان تان به گزینه های سالم تر بیاندیشید.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : دستگاه های تقطیر بهتر اند یا دستگاه های تصفیه آب؟

پاسخ : نوشیدن آب مقطر در دوره های زمانی طولانی می تواند موجب فقدان مواد معدنی در استخوان ها شده و به مشکلات جسمی منجر شود. ما دستگاه های تصفیه آب را توصیه می کنیم.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : TDS چیست؟

پاسخ : کل جامدات محلول، اندازه گیری کل وزن تمام جامداتی است که در آب حل شده اند. مواد جامد محلول در آب در درجه اول کلسیم و منیزیم هستند و نوعی سنجش آلودگی محسوب نمی شوند. تست هایی که میزان رسانایی آب را می سنجند، (اغلب توسط شرکت های فروش اسمز معکوس و سیستم تقطیر استفاده می شود)

تنها یک برآورد تقریبی از مواد جامد محلول، مخصوصا مواد معدنی هستند، و کیفیت آب را نشان نمی دهند. اشاره به اینکه این آزمایشات کیفیت آب را نشان می دهند بسیار گمراه کننده است و غیراخلاقی محسوب می شود.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : VOC ها چه هستند؟

پاسخ : مواد شیمیایی آلی فرّار، ترکیباتی مصنوعی هستند که در دماهای نسبتا پایین به بخار تبدیل می شوند. VOC ها معمولا در دمایی بسیار پایین تر از آب تبخیر می شوند. اکثر مواد شیمیایی مصنوعی موجود در آب، مانند آفت کش ها و علف کش ها، از ترکیبات آلی فرار هستند.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : آیا افرادی که از آب چاه های خصوصی استفاده می کنند، نیازی به دستگاه های تصفیه دارند؟

پاسخ : از بین بردن مواد شیمیایی و ترکیبات موجود در آب خواص درمانی زیادی برای بدن دارد، حتی در چاه های خصوصی بدون کلر. تقریبا تمام آب های زیر زمینی حاوی مقدار کمی از مواد شیمیایی هستند که می تواند از طریق پوست و یا استنشاق جذب شود.

بیشتر بخوانید  حیوانات و حیوانات وحشی سری VI

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : بهترین ظرف برای نگهداری آب فیلتر شده چیست؟

پاسخ : شیشه همیشه بهترین، با این حال اگر استفاده از شیشه برایتان عملی نیست، پس استفاده از یک ماده ی پلی کربنات با کیفیت بهترین گزینه است. بطری های پلاستیکی روشن و کوزه ها، بهترین گزینه برای ذخیره آب هستند زیرا معلوم شده است که کم ترین میزان اجزاء شیمیایی پلاستیک را در آب منتشر می کنند.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : آیا سیستم های تصفیه آب تمام خانه (p.o.e – تصفیه ی آب در هنگام ورد) از دستگاه های تصفیه آب منصوب روی شیر (p.o.u- تصفیه ی آب در هنگام استفاده) بهتر اند؟

پاسخ : سیستم های p.o.u که تا بحال بهترین راه برای اطمینان از بالاترین کیفیت آب بوده است، زیرا بسیاری از آلاینده ها، به ویژه سرب و وینیل کلراید موجود در لوله ها، ازطریق لوله کشی وارد خانه ی شما می شوند. از طریق تصفیه کردن آب در زمان استفاده، آلاینده ها را درست قبل از مصرف از آب می زدایید و به این طریق فرصت آلودگی مجدد را از آب می گیرید.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : چگونه می توان به وجود یا عدم وجود آلاینده ها در آب پی برد؟

پاسخ : تمام سیستم های آب عمومی حاوی سطوحی از یک یا چند ماده ی شیمیایی ناسالم هستند. در مقررات فقط به انجام تست های دوره ای بر روی حدود 90 ماده ی شیمیایی نیاز است. امروزه در جامعه ی ما بیش از 75000 ماده ی شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد و هرساله بیش از 1000 مورد جدید به آن ها افزوده می گردد.

سطح آلاینده ها در طول سال در نوسان است و همین امر اطلاع از سطح واقعی آلودگی های موجود در یک سیستم آب مرکزی را غیر ممکن می کند. تاکنون صدها ماده ی شیمیایی و سمی در سیستم های آب نیوزیلند شناسایی شده است.

اگر از آب مخزن استفاده می کنید، خطر فزاینده ی وجود میکرو ارگانیسم های باکتری و اشریشیا کلی به همراه خطرات ناشی از مواد شیمیایی که چه از سطح پشت بام و چه از طریق عملیات اسپری هوایی به درون مخزنتان راه پیدا می کنند آبتان را تهدید می کند. باران نیز کمی اسیدی است و هنگامی که بر پشت بام تان می بارد، مواد شیمیایی منتقل از طریق هوا مانند دود را با خود می آورد.

اگر از آب چاه استفاده می کنید، آیا آن را آزمایش کرده اید؟ ممکن است فلزات سنگین، غلظت های خطرناک مواد معدنی و باکتری در آب تان موجود باشد. در این صورت ما یک تست آب را پیشنهاد می کنیم که در استفاده از آن می توانیم کمکتان کنیم.

سوالات رایج درباره آب و تصفیه آب

پرسش : آیا برخی افراد نسبت به مواد شیمیایی موجود در آب آشامیدنی و آب حمام از دیگران حساس تر اند؟

پاسخ : قطعا، بچه های کوچک و افراد مسن، به دلیل کاهش ظرفیت شان برای مقابله با سموم و سیستم ایمنی در حال رشد و یا ضعیف تر بدن شان، بیشتر توسط آلاینده های موجود در آب صدمه می بینند.اگر دستگاه تصفیه آب نداشته باشید، بدنتان نقش آن را بازی خواهد کرد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *