سوالات امتحان نهایی فارسی «۴ خرداد ۱۴۰۲» لو رفت + دانلود


امتحان نهایی زبان فارسی

به اطلاع می رسانیم امتحان نهایی زبان فارسی روز پنجشنبه 13 خرداد 1402 برگزار می شود. لطفا به موقع در محل آزمون حاضر شوید و کلیه وسایل مورد نیاز مانند مداد، خودکار و مداد را به همراه داشته باشید. برای شما آرزوی موفقیت در تحصیل داریم و امیدواریم امتحانات خود را با موفقیت پشت سر بگذارید.

در سال های گذشته سوالات امتحان نهایی درس فارسی به طور اتفاقی قبل از امتحان لو می رفت.

روز قبل از امتحان نهایی درس زبان فارسی در یکی از مدارس ایران بود. همه دانش‌آموزان به سختی درس می‌خواندند و سعی می‌کردند تا آنجا که می‌توانستند قبل از روز بزرگ به یاد بیاورند. اما بعد اتفاقی غیرمنتظره افتاد.

شایعاتی مبنی بر لو رفتن سوالات امتحان نهایی شروع شد. در ابتدا هیچ کس باور نکرد، اما به زودی همه در مورد آن صحبت کردند. برخی از دانش‌آموزان از دورنمای امتحان آسان‌تر هیجان‌زده بودند، در حالی که برخی دیگر نگران دستگیر شدن در حال تقلب بودند.

صبح روز بعد، هنگامی که دانش آموزان وارد اتاق امتحان شدند، تنش محسوسی در هوا وجود داشت. معلم کاغذها را داد و به همه دستور داد شروع کنند. به محض اینکه شروع به خواندن سوالات کردند، مشخص شد که چیزی اشتباه است.

سوالات دقیقاً همانطور که شایعه شده بود – لو رفت. برخی از دانش‌آموزان با نگرانی به اطراف نگاه می‌کردند که آیا کسی می‌داند چه خبر است؟ دیگران به سادگی شانه های خود را بالا انداخته و شروع به پاسخ دادن به سؤالات کردند.

با گذشت زمان مشخص شد که از همه سؤالات یکسانی پرسیده نشده است. برخی از دانش‌آموزان آن را آسان‌تر از دیگران می‌دانستند، در حالی که برخی با چیزهای دشوارتری دست و پنجه نرم می‌کردند. به نظر می‌رسد هر کسی که این سؤالات را فاش می‌کند، سؤالات را فقط به تعدادی منتخب داده است.

بیشتر بخوانید  یه عمر خورش آلو اسفناج رو اشتباه میپختی | دستور پخت عالی و متفاوت خورش آلو اسفناج

پس از آن گمانه زنی های زیادی در مورد اینکه چه کسی می توانست چنین کاری را انجام دهد مطرح شد. دیگران دانش‌آموزانی را مقصر می‌دانستند که خواهان مزیت ناعادلانه بودند، در حالی که دیگران به شخصی در خود مدرسه مشکوک بودند.

در هر صورت مشخص بود که باید کاری کرد که در امتحانات بعدی این اتفاق تکرار نشود. مدیریت مدرسه تحقیق و تفحص را آغاز کرده و قول داده است که با تمام مسئولین لو رفتن سوالات امتحانی برخورد کند.

برای بسیاری از دانش آموزانی که سخت درس می خواندند و با صداقت امتحان می دادند، این خیانت در امانت بود. آنها امیدوار بودند که این حادثه به عنوان زنگ خطری برای همه دست اندرکاران باشد – چه کسانی که تقلب کردند و چه کسانی که آنها را فعال کردند – و منجر به یک سیستم عادلانه تر و عادلانه تر در آینده شود.

دیدگاهتان را بنویسید