مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سوئد تعدادی از اعضای پ ک ک را به ترکیه بازگرداند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: شبکه تلویزیونی تی. آر. به گزارش روز یکشنبه تی ترکی، سوئد فهرستی از ده نفر از اعضای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را برای استرداد به ترکیه پس از امضای تفاهم‌نامه‌ای در مادرید آماده کرده است.

بکیر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه اوایل هفته گذشته اعلام کرد که آنکارا درخواست کتبی به سوئد و فنلاند برای استرداد اعضای پ‌ک‌ک و سازمان فتح الله گولن (FETO) که ترکیه آن‌ها را تروریستی می‌داند، ارسال کرده است. با این حال، وزارت دادگستری سوئد به خبرگزاری ریانووستی اطلاع داد که هیچ سند رسمی مرتبط با درخواست ترکیه برای استرداد اعضای سازمان های تروریستی شناخته شده در این جمهوری وجود ندارد.

بین سال‌های 2019 تا 2022، دولت سوئد سه درخواست از 16 درخواست استرداد ترکیه را تأیید کرد. اما در پی امضای یادداشت تفاهم میان ترکیه، سوئد و فنلاند، نشانه هایی از سرعت گرفتن این روند مشاهده می شود و بر اساس گزارش ها، سازمان امنیت سوئد فهرستی از 10 نفر از اعضای پ ک ک را برای استرداد به ترکیه آماده کرده است. .

در اواسط ماه مه، سه ماه پس از آغاز جنگ در اوکراین، فنلاند و سوئد درخواست عضویت در ناتو را دادند و یک دهه بی طرفی را کنار گذاشتند. ترکیه ابتدا درخواست عضویت پ‌ک‌ک در ناتو را به دلیل حمایت هلسینکی و استکهلم از پ‌ک‌ک مسدود کرد، اما در اواخر ژوئن از اعتراضات خود صرف‌نظر کرد.

در 28 ژوئن، ترکیه، سوئد و فنلاند یادداشتی را امضا کردند که در آن متعهد به حمایت کامل در مبارزه با تهدیدات علیه امنیت یکدیگر شدند. ترکیه اعلام کرد که تمامی نگرانی های موجود این کشور برطرف شده و اعتراضات خود را نسبت به ورود فنلاند و سوئد به ناتو پس گرفت. این نشست پیش از نشست ناتو در مادرید برگزار شد.

بیشتر بخوانید  یک بانوی محجبه مصری در کنار زنان تیم تیراندازی ایران
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *