سه هزار و 500 بیمار مبتلا به دیابت از استان مرکزی ، ثبت شده در سیستم انسولین



دکتر باخمان صادقی سده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 2500 نفر از این بیماران دیابتی توسط شرکت های بیمه تماس گرفته و ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: میزان انسولین دریافتی برای هر بیمار براساس نسخه پزشک است و بیش از مقدار مندرج در نسخه انسولین به بیمار تحویل داده نمی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ثبت نام بیماران دیابتی که نیاز به انسولین با قلم دارند از یک ماه قبل آغاز شده و تا ماه آینده ادامه دارد و پیش بینی می شود 300 تا 400 بیمار دیگر ثبت نام کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین گفت: کمبود انسولین برای قلم ها یک مشکل جهانی است اما بیماران می توانند سهمیه خود را از داروخانه های خاص با نسخه بگیرند و در سیستم تیکتک ثبت نام کنند.

دکتر عباس علیمرادیان افزود: بیماران ثبت شده مشکلی برای تهیه قلم انسولین در استان ندارند و می توانند این قلم را از 80 داروخانه تهیه کنند.

وی گفت: فروش رایگان قلم انسولین ممنوع است و توزیع آن در طرح نظارتی اعتصاب برای کنترل بازار گنجانده شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دستورالعمل های توزیع انسولین از قلم ها از اوایل اردیبهشت در تمام داروخانه های استان ابلاغ شده است.

در استان مرکزی ، 19 بیمارستان فعال با 1945 تخت مصوب و 1750 تخت فعال و 85 بخش پزشکی وجود دارد که 15 بیمارستان مربوط به بیمارستان ، سه بیمارستان تحت مدیریت سازمان تأمین اجتماعی و دو بیمارستان خصوصی اراک هستند.

بیشتر بخوانید  کارمند آمریکایی: زمینه رقابت با چین باید برابر باشد

دیدگاهتان را بنویسید