سه میلیون دوز واکسن پاستک را در انبار نگه دارید



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس انستیتو پاستور در ایران درباره شرایط تولید و نگهداری واکسن پاستوکوکوس گفت: هم اکنون حدود سه میلیون دوز واکسن پاستوکوکس در انبار داریم که در صورت درخواست تحویل داده می شود. وزارت بهداشت. ”

دکتر علیرضا بیگلری درباره آخرین وضعیت واکسن پاستوکوکوس گفت: واکسن پاستوکوکوس که مجوز استفاده در کودکان و بزرگسالان را دارد بیش از 14 میلیون دوز قرارداد دارد که همه آنها تحویل داده شده است. در عین حال ظرفیت تولید ماهانه چهار تا پنج میلیون دوز واکسن پاستوکوکوس و پاستوکوکوس پلاس را داریم.

سه میلیون دوز واکسن پاستک موجود است
وی افزود: با توجه به درخواست وزارت بهداشت و میزان واکسن مورد نیاز، برنامه ریزی برای تولید واکسن پاستوکوکوس وجود دارد که با توجه به درخواست طرح تولید در حال انجام آن هستیم. در حال حاضر علاوه بر 14 میلیون دوز تحویلی، حدود سه میلیون دوز از واکسن را در انبار داریم که بنا به درخواست وزارت بهداشت تحویل خواهد شد.

بیگلری درباره احتمال افزایش ظرفیت تولید به دلیل نیاز به تزریق دوز تاج یادآوری گفت: در صورت اعلام وزارت بهداشت ظرفیت تولید افزایش می یابد.

واکسن های منحصر به فرد پاستور
باید توجه داشت که ما هر دو فناوری واکسن را داریم. هم کوکاکولا و هم Pastecovad مبتنی بر آدنوویروس منحصر به فرد هستند. واکسن کوکاکولا، که در کوبا رایج است، واکسنی است که می تواند برای کودکان بسیار خردسال استفاده شود، که منحصر به فرد است زیرا تنها واکسن چند ظرفیتی ساخته شده برای کووید است. از آنجایی که تمام واکسن‌های دیگر تولید شده در جهان برای کووید، واکسن‌های تک ظرفیتی هستند و می‌توانند با یک جهش مبارزه کنند، اما واکسن Pastococcus پتانسیل مبارزه با جهش‌های مختلف را دارد که نسل بعدی واکسن‌های کووید است. این واکسن با تکنولوژی کونژوگه بسیار پیشرفته در کشور ارائه می شود.

بیشتر بخوانید  بخشنامه حذف ضامن از وام‌های خرد ابلاغ شد

پاستور واکسن “آدنوویروس” را از کجا دریافت کرد؟
وی درباره آخرین وضعیت مطالعه واکسن آدنوویروس در انستیتو پاستور ایران گفت: دومین واکسن ما به نام واکسن Pastecovad که بر پایه حامل‌های آدنوویروس مانند واکسن‌های آسترازنکا، اسپوتنیک و جانسون اند جانسون ساخته شده است، یک واکسن نسل جدید است. . خوشبختانه اولین بار در کشور طراحی شد و مطالعات پیش بالینی آن نشان داده است که این واکسن بسیار موثر است. مقاله ای در مورد این واکسن در مجله معتبر Vaccine منتشر شد. البته در صورت لزوم می‌توان از این فناوری واکسن برای بیماری کووید و سایر بیماری‌هایی که در آینده نیاز به واکسینه شدن دارند، استفاده کرد و واکسن آدنوویروس انستیتو پاستور را می‌توان فناوری بسیار مفید و مؤثری در کشور دانست.

وی با اشاره به واکسن آدنوویروس انستیتو پاستور گفت: واکسن آدنوویروس انستیتو پاستور هنوز مورد مطالعه بالینی و انسانی قرار نگرفته است، اما ما پنجمین کشوری در جهان هستیم که واکسن آدنو را تولید می کنیم. ورود واکسن Pastocovad به مرحله مطالعات انسانی بستگی به نظر کمیسیون واکسن و وزارت بهداشت دارد، اما مطمئناً اگر در تاریخ به تاج برگردیم، می بینیم که اولین واکسن هایی که تولید شد Astražna و Sputnik بودند. . واکسن، واکسن آدنوویروس زیرا می توان آنها را به سرعت ساخته و در برابر بیماری ها واکسینه کرد. بریتانیا و روسیه که این واکسن را تولید کردند، قبلاً این فناوری را داشتند. خوشبختانه این فناوری با تلاش فراوان در کشور ما و در انستیتو پاستور ایران سرمایه گذاری شده است. یقینا این واکسن گنجینه بزرگی برای آینده کشور است و در آینده ابزاری داریم که تهیه شده است و در بیماری های آینده می توان واکسن را خیلی سریعتر طراحی کرد.

بیشتر بخوانید  نامزدهای متخلف انتخابات ملزم به جبران خسارت اموال عمومی هستند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بیگلری گفت: می‌توان گفت پاستوکوکوس یکی از بهترین واکسن‌های جهان هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان برای استفاده کنونی در پیشگیری از بیماری کووید 19 است و نتایج مرحله سوم تحقیقات وی در یک پژوهش پذیرفته شده است. مجله بسیار معتبر.” در هفته های آینده. در عین حال، واکسن پاستوکواد چشم‌انداز و ابزاری برای آینده کشور بود که برای آینده کشور بسیار امیدوارکننده خواهد بود.

وی گفت: واکسن پاستوکواد فاز پیش بالینی و حیوانی خود را سپری کرده است. معمولاً در مرحله اول پیش بالینی از حیواناتی مانند موش، موش صحرایی، خرگوش، همستر استفاده می کنیم. این واکسن در صورت تایید کمیته واکسن و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو وارد آزمایش بالینی می شود. ما واکسن Pastocovad را طوری طراحی کردیم که ابزاری برای واکسن های آینده داشته باشد و نتایج در مرحله حیوانی بسیار خوب بود.

دیدگاهتان را بنویسید