سه محصول جدید سایپا تا پایان سال در بازار عرضه می شوند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق یک گزارش تجاری خبرگزاری مهر به گزارش سایپا ، سید جواد سلیمانی در مجمع عمومی عادی سالانه سایپا برای سال منتهی به 30 اسفند 1396 اظهار داشت: امیدواریم در پاییز سال جاری خودروی شاهین را با گیربکس اتوماتیک تولید و روانه بازار کنیم.

سلیمانی ادامه داد: علاوه بر این دو محصول ، اطلس اتومبیل نیز یک محصول است صلیب بر اساس ماشین های ساینا و سریع محصول تولید و جایگزین می شود تیبا خواهد بود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه یک سال از توقف تولید خودروهای پراید می گذرد ، افزود: پراید به عنوان خودرویی با فناوری قدیمی به نمادی از شرکت سایپا تبدیل شده و تهدیدها و تخریب ها را برای برند سایپا و حتی صنعت خودرو

سلیمانی گفت: منتقدان داخلی و رسانه های خارجی نیز سطح ایمنی و فناوری پراید را بهانه ای قرار داده اند تا صنعت خودروی کشور را زیر سال ببرند ؛ بنابراین ، توقف تولید این خودرو از اولین برنامه هایی بود كه ما در سایپا در دستور كار قرار دادیم.

وی همچنین با بیان اینکه تولید خودروی پراید بی فایده است ، افزود: با توجه به قیمت گذاری اجباری ، تولید هر خودروی پراید نیز ضرر مالی برای سایپا ایجاد کرده است ، همانطور که در صورت های مالی نشان داده شده است ، اگر تولید پراید به مدت یک سال ادامه یابد ، باعث 2300 میلیارد دلار شد. ضرر بیشتر برای سایپا.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه پراید سهم قابل توجهی از روند تولید این خودروساز را دارد ، گفت: این نگرانی ها وجود داشت که تولید متوقف شود اما با تلاش مدیران ، کارمندان و زنجیره تامین سایپا در کمتر از دو ماه محصولات جدید جایگزین شدند توسط پراید و “در پایان سال 1999 ، همچنین دیدیم که سایپا بدون پراید نسبت به سال 1998 افزایش تولید داشته است.

بیشتر بخوانید  22 مدل شومیز راه راه زنانه | جادوی خطوط عمودی در استایل بهاری شما

سلیمانی همچنین به تولید و تحویل محصول جدید شاهین اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته خودروها به عنوان محصولات محلی تولید و عرضه می شدند اما بیشتر آنها نتیجه تغییر جزئی در طراحی یا تجهیزات خودروهای غیر ایرانی بود. ، اما شاهین محصولی از صفر تا صد است. “طراحی و تولید آن کاملاً داخلی بوده و متعلق به گروه خودروسازی سایپا است.

وی افزود: شاهین با فناوری ها و استانداردهای روز دنیا که امکان تهیه آن به بازارهای صادراتی را فراهم می کرد ، تولید و با کمترین اعتراض و استقبال چشمگیر به بازار عرضه شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گزارش خود به سهامداران از حل مشکلات تولید خودروهای تجاری در شرکت های زامیاد و سایپادیزل به سهامداران خبر داد و افزود: تولید وانت زامیاد معروف به نیسان آبی تا پایان سال متوقف شود. و امکانات مدرن جایگزین آن خواهد شد. همچنین در این دو شرکت پروژه تولید اتوبوس های برقی و دیزلی آغاز شده و قراردادهای خوبی در این راستا منعقد شده است و به زودی ظرفیت تولید خودروهای تجاری سایپا احیا خواهد شد.

سلیمانی همچنین به اداره دارایی سایپا گفت: در سه ماه اول سال 1999 ، سایپا از ضرر خارج شد و به سود عملیاتی نزدیک شد ، اما افزایش قابل توجه نرخ ارز و منابع تولید همراه با قیمت گذاری اجباری ، دوباره برنامه ها و زیان های ما را مختل کرد. . ما ده نفر شدیم.

مدیر عامل سایپا گفت: با تلاش های صورت گرفته در بخش مالی و کاهش قابل توجه تعهدات ناشی از اجرای برنامه های فروش دقیق ، در سه ماه نخست امسال ضرر نکرده ایم و اگر شاخص های اقتصادی تغییر نکند ، امسال را از دست بده “

بیشتر بخوانید  باران های شدید جاده های کازرون را آب گرفتگی کرد

سلیمانی در توضیح بیشتر تلاش ها برای کاهش تعهدات گفت: در ابتدای سال 1998 بیش از 540 هزار تعهد در سایپا داشتیم اما این تعداد در حال حاضر به 170 هزار تعهد رسیده است که معادل چهار ماه تولید است. در همین حال ، تعداد معوقات کمی بیش از 3000 است و امیدواریم که به زودی صفر شود.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: تا پایان سه ماهه اول سال ، تعهدی برای 1401 تعهد نکرده ایم که از نظر نظم مالی امتیاز ویژه ای برای ما محسوب می شود.

گفتنی است ، مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا برای سال منتهی به 21 مارس 2010 با حضور بیش از 73 درصد سهامداران صبح روز پنجشنبه 22 ژوئیه برگزار شد و صورتهای مالی به تصویب اعضا رسید.

در این مجمع سهامداران از عملکرد مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا به ویژه در زمینه توسعه سبد محصولات به دلیل شرایط سخت ناشی از تحریم ها و ویروس کرونا مطلوب ارزیابی شده و از طرف هیئت مدیره خواسته شده است تا مشکل قیمت اجباری و ضررهای ناشی از آن را کنترل کند.

دیدگاهتان را بنویسید