مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سه رنگ موی صفر چه تاثیری روی موها دارد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سه صفر چه رنگی است؟

در پاسخ به این سوال که رنگ سه صفر چیست باید بدانید که تمام تعریف و منحصر به فرد بودن این محصول تفاوت آن با رنگ های دیگر است و این تفاوت اساسی مقدار بسیار زیادی آمونیاک است که در 000 تار مو مصرف می شود. ترکیبات رنگی این مقدار آمونیاک موجود در مواد باعث می شود که رنگدانه های مو در مدت زمان بسیار کوتاه تری شکسته شده و آن را روشن کند.
این رنگ روی رنگدانه های مو متمرکز شده و با شکستن آنها نقش زیادی در روشن شدن نهایی مو دارد. همچنین این محصول برای زیباسازی و تغییر رنگ موی فعلی است و اکثر افراد فقط از سه صفر استفاده می کنند و بعد از آن رنگ دیگری به موهای خود نمی زنند.

کاربرد رنگ مو 000

اساس استفاده از رنگ موی 000 این است که پایه رنگ موی فعلی خود را به پایه ای نزدیک به رنگ موهایی که می خواهید استفاده کنید، برسانید. بنابراین همانطور که گفته شد از این محصول برای حذف و تغییر رنگ رنگدانه های فعلی مو استفاده می شود. زیرا در این صورت موها با بی رنگ شدن آماده و پذیرای رنگ جدید خواهند بود.


رنگ سه صفر

معمولا افرادی که موهای تیره دارند و نمی خواهند رنگ موهای خیلی روشنی داشته باشند از روشن کننده سه رنگ موی صفر استفاده می کنند. برای این منظور باید موها را با رنگ سه صفر تا پایه 5 روشن کرد البته رنگ سه صفر فقط تا سطح 5 قابلیت روشن کردن مو را دارد. علاوه بر این، باید توجه داشت که روشن کردن مو تا این حد برای موهای طبیعی و موهایی که رنگ ندارند اعمال می شود.
بنابراین با توجه به ساختار این محصول نمی توان انتظار داشت که موها را در مقایسه با مواد سفید کننده و پودرها به پایه های بسیار بلند و استخوانی برساند.

تفاوت بین رنگ سه صفر و مواد سفید شده چیست؟

تفاوت اصلی رنگ سه صفر با مواد سفید کننده در این است که وقتی مو با رنگ سه صفر روشن می شود، در نهایت موها بین 3 تا 4 درجه تغییر می کند. اما می توانید با استفاده از مواد سفید شده به پایه های بسیار بزرگ تری برسید. بنابراین برای علاقه مندان به بلوندهای یخی و استخوانی فقط می توانند از پودر سفید کننده استفاده کنند.
یکی از تفاوت های دیگر این دو این است که رنگ سه صفر محدودیت هایی دارد و فقط روی موهای رنگ نشده کار می کند.
بنابراین اگر موهای شما از قبل رنگ شده است نمی توانید از این محصول استفاده کنید.تفاوت دیگر سه صفر با مواد سفید کننده این است که به دلیل راندمان بالاتر مواد سفید کننده این مواد آسیب زیادی به ساختار مو وارد می کنند و در صورت تمایل برای آسیب رساندن به موهای خود وقتی صحبت از اصول اولیه می شود، باید این موارد را نیز در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید  آموزش بستن روسری برای ارایش موها


سه رنگ موی صفر

مزایای استفاده از رنگ موی سه صفر

همانطور که در بالا ذکر شد، این محصول فقط می تواند موهای طبیعی و رنگ نشده را تا سطح 5 برساند. بنابراین اگر می خواهید به رنگ موی بلوند یخی، کنفی، استخوانی و بلوند با پایه های بالا برسید، قطعا رنگ 000 نمی تواند گزینه مفیدی برای شما باشد.
اما روشن کردن مو با رنگ سه صفر مزایای زیادی دارد که مهم ترین آن این است که چون موها را 4 درجه روشن می کند آسیب بسیار کمتری در این روش وارد می شود.
همچنین با استفاده از این محصول موهای شما نه می سوزد، نه کوتاه می شود و نه دچار حساسیت پوستی می شوید. بنابراین اگر رنگ موهای شما طبیعی است و قصد دارید آن را بین 3 تا 4 درجه روشن کنید، سه رنگ موی صفر را پیشنهاد می کنیم.

باید بخوانید:

چگونه از رنگ سه صفر استفاده کنیم؟

در این روش به سه رنگ موی صفر و اکسیدان 9 درصد نیاز خواهید داشت. با توجه به حجم مو و نازکی و ضخامت تارهای مو:

مقداری از سه رنگ صفر را در یک ظرف پلاستیکی بریزید.
دو برابر مقدار رنگ مو، اکسیدان 9% به کاسه اضافه کنید.
این مخلوط را کاملاً هم بزنید تا یکدست شود.

در این مرحله موها را به 4 قسمت یا بیشتر تقسیم کنید و از پشت سر شروع به رنگ آمیزی لایه به لایه مو کنید. لطفا توجه داشته باشید که در رنگ آمیزی سه صفر، موها نباید از قبل رنگ شده باشند.
در هر لایه ابتدا ساقه ها و سپس ریشه ها را با قلم مو آغشته به مواد رنگ کنید. پس از اتمام رنگ آمیزی تمام لایه ها، تمام موها را در یک کلاه پلاستیکی جمع کنید، 30 تا 45 دقیقه به آن زمان دهید، سپس موهای خود را بشویید.
بعد از شستن موهایتان متوجه می شوید که موهایتان به رنگ نارنجی رسیده است، اما نگران نباشید، دو روز صبر کنید و بگذارید موهایتان استراحت کند، سپس رنگ موی مورد نظرتان را با پایه 5 یا 6 انتخاب کنید و موهایتان را با این رنگ رنگ کنید. آنچه را که می خواهید بدست آورید.

بیشتر بخوانید  سرم مو بهتر است یا روغن مو ؟


نحوه استفاده از رنگ سه صفر

بیایید موها را با سه صفر و 12 اکسیدان روشن کنیم
اکسیدان 12 درصد به اکسیدان شماره 3 نیز معروف است و در زیر به شما توضیح می دهیم که چگونه موهای خود را با سه رنگ صفر و اکسیدان 12 درصد روشن کنید.
برای این منظور با توجه به حجم مو 1 واحد رنگ سه صفر و دو واحد اکسیدان 12 را در ظرف پلاستیکی مخلوط کنید.

روشن کردن مو با سه رنگ صفر

برای شروع رنگ کردن، ابتدا موهای خود را به 4 قسمت یا بیشتر تقسیم کنید. این به شما کمک می کند تا رنگ آمیزی راحت تر و تمیزتر انجام دهید و علاوه بر سرعت بخشیدن به کار شما نیز کمک می کند. سپس:

هر قسمت را با یک گیره پلاستیکی به بالای سر خود بیاورید و فقط یک قسمت را در پشت گردن خود نگه دارید. با اولین لایه ای که روی پشت گردن خود نگه داشته اید، نقاشی را از پشت گردن شروع کنید.
برس را در قسمتی از مخلوط آغشته کنید و از ریشه تا نوک موها را کاملا بپوشانید. برای پخش و جذب بهتر مواد می توانید موهای آغشته به مواد را با دست ماساژ دهید.
بعد از زدن لایه اول بقیه لایه ها را به ترتیب از پشت رنگ کنید.
پس از اتمام رنگ آمیزی لایه ها، تمام موهای خود را در یک کلاه پلاستیکی قرار دهید و بگذارید 45 دقیقه تا یک ساعت بماند. در این مدت موهای خود را چک کنید و به محض اینکه موها به روشنی مورد نظر رسید آن را بشویید. این زمان بسته به ضخامت موها متفاوت است، اگر بعد از یک ساعت موها به میزان دلخواه روشن نشد، می توانید چند دقیقه دیگر صبر کنید و در نهایت موها را بشویید و خشک کنید.

رنگ موی عسلی با سه صفر

برای داشتن موهای عسلی با رنگ موی سه صفر، به ⅓ تیوپ رنگ طبیعی شماره 9.0، ¼ تیوپ رنگ دودی شماره 9.2، 1 تیوپ سه رنگ صفر، 2 بند انگشت طلایی تنوع 003، اکسیدان 9 درصد و اکسیدان 12 نیاز دارید. درصدی خواهید داشت.

سه رنگ صفر را با اکسیدان 12 درصد ترکیب کنید.
موها را به 4 یا 8 قسمت تقسیم کنید و لایه به لایه موها را از پشت سر رنگ کنید.
ابتدا موها را با فاصله 3 سانتی متری از ریشه رنگ کنید سپس پس از رنگ آمیزی کل ساقه ها و 20 دقیقه ریشه ها را رنگ کنید.
پس از رنگ آمیزی ریشه ها، 20 دقیقه دیگر فرصت دهید تا ساقه ها و ریشه ها هم رنگ شوند.
پس از این مدت، موهای خود را با یک شامپوی ضعیف بشویید و کاملا خشک کنید.

بیشتر بخوانید  آموزش آرایش موی بسته زنانه با دو بافت


ترکیب رنگ مو 000

سپس در مرحله بعدی:

⅓ لوله رنگ طبیعی شماره 9.0 و ¼ لوله رنگ دودی شماره 9.2 و 2 مفصل از تنوع طلایی 003 را مخلوط کنید.
سپس 9 درصد اکسیدان را به این مخلوط اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید.
موها را از پشت و لایه به لایه رنگ کنید. از آنجایی که ریشه مو زودتر از ساقه مو روشن می شود، در این مرحله ابتدا باید ساقه مو و سپس ریشه مو رنگ شود.
پس از رنگ کردن ساقه و ریشه، حدود 45 دقیقه به آن زمان دهید و سپس موهای خود را بشویید.

رنگ زیتونی با سه صفر

مواد مورد نیاز برای این رنگ زیتونی عبارتند از: رنگ زیتونی شماره 5، 90، 0.1 و 10، 1 لوله سه رنگ صفر، اکسیدان 9 درصد، اکسیدان 12 درصد، 1 واریاسیون نقره ای و 1 واریاسیون سبز.

سه رنگ صفر را با اکسیدان 12 درصد ترکیب کنید.
سپس موها را به 4 یا 8 قسمت تقسیم کرده و لایه به لایه موها را از پشت سر رنگ کنید. یادتان باشد ابتدا موها را با فاصله 3 سانتی متری از ریشه رنگ کنید سپس پس از رنگ آمیزی کل ساقه ها و 20 دقیقه ریشه ها را رنگ کنید.
پس از رنگ آمیزی ریشه ها، 20 دقیقه دیگر فرصت دهید تا ساقه ها و ریشه ها هم رنگ شوند.
پس از این مدت، موهای خود را با یک شامپوی ضعیف بشویید و کاملا خشک کنید.

سپس در مرحله بعدی:

رنگ زیتونی شماره 5، 90، 0.1 و 10 و 1 انگشت واریاسیون نقره ای و 1 انگشت واریاسیون سبز را با هم مخلوط کنید، سپس 9 درصد اکسیدان را اضافه کنید تا مقدار این مخلوط دو برابر شود.
موها را از پشت و لایه به لایه رنگ کنید. از آنجایی که ریشه مو زودتر از ساقه مو روشن می شود، در این مرحله ابتدا باید ساقه مو و سپس ریشه مو رنگ شود.
پس از رنگ کردن ساقه و ریشه، اجازه دهید حدود 30 دقیقه بماند و سپس موهای خود را بشویید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *