سه تالاب در آذربایجان غربی خشک شده است



حجت جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تالاب های استان وضعیت مطلوبی ندارند ، افزود: سه تالاب باباعلی و قره قشلاق در مهاباد و قره گل در بوکان امسال به دلیل کمبود منابع آبی ، خشکسالی و فقدان حق آب لازم است که آب بدن خود را خشک و خشک نکنید.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی 14 تالاب دائمی و 26 تالاب فصلی وجود دارد ، افزود: از تعداد تالاب های دائمی استان ، هشت تالاب در وضعیت مطلوب و 6 تالاب دائمی 45 درصد سیلاب دارند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل پدیده خشکسالی و بارندگی کم امسال دلیل وضعیت نامطلوب تالاب ها است ، گفت: تالاب های استان نسبت به 2 سال گذشته وضعیت خوبی ندارند و به دلیل دمای بالا انتظار می رود در در پایان تابستان نامطلوب تر می شود.

معاون حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: تالابهای دائمی استان مانند تالابهای دورگه سنگی ، حسنلو و سلدوز به دلیل کمبود منابع آبی و شرایط خشکسالی ، امسال تنها 40 درصد تخلیه شد که با امنیت در اواخر تابستان با مشکل مواجه خواهد شد. “

وی افزود: تالاب های فصلی در زمستان و بهار دچار بارندگی می شوند و از آنجا که امسال کمترین بارندگی در فصل بارندگی ثبت شده است ، تنها 45 درصد از این تالاب ها دچار آبگرفتگی شدند.

جباری با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین و مهمترین تالاب آذربایجان غربی به دلیل نداشتن حق آب در وضعیت بدی قرار دارد ، گفت: امسال تنها یک میلیارد متر مکعب حق آب در دریاچه اعطا شده است. ارومیه. “

بیشتر بخوانید  صفحه رسمی رئیس قوه قضاییه در اینستاگرام - خبرگزاری مهر راه اندازی شد اخبار ایران و جهان

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به آبگیر 50 درصدی تالاب کانی برازان ، اولین محل پرنده نگری در استان ، گفت: به دلیل خشکسالی و عدم برخورداری از حق کامل آب ، این تالاب وضعیت مناسبی ندارد. “

آذربایجان غربی با بیش از 300 گونه پرنده آبزی و ساحلی و بیش از 70 تالاب دائمی و فصلی یکی از مهمترین مکانهای مهاجرت و زیستگاه پرندگان است.

دیدگاهتان را بنویسید