سهولت و امنیت در ارائه خدمات غیرحضوری



به گفته شمانیف، بانکداری باز تحولی نوین در زمینه ارائه خدمات بانکی در کشورمان است. در بانکداری باز دیگر خدمات بانکی محدود به شعب نیست و به کمک توسعه فناوری اطلاعات بسترهای مناسب تری برای این امر تعریف می شود. بانک کشاورزی با شخصی سازی و رفع نیازهای خاص هر مشتری خدمات بانکی را در چارچوب بانکداری باز و با هدف رفع نیاز بازار و مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ارائه می کند.

بانکداری باز در سال 2007، زمانی که بحران اقتصادی در ایالات متحده گسترده بود، ظهور کرد. در آن زمان بانک‌ها با ورشکستگی مواجه بودند و برخی از مناطق فقیر بانک‌زدایی شدند. به همین دلیل مردم اعتماد خود را به سیستم بانکی از دست داده اند. در عین حال، علاقه و اعتماد مردم به فناوری های جدید مانند مایکروسافت و فیس بوک شرایط را برای ظهور این شیوه مدرن بانکداری فراهم کرد.

در یک سیستم بانکداری باز، کاربر می تواند با استفاده از یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) به شبکه مالی دسترسی پیدا کند. دامنه و نحوه این دسترسی به داده های مالی بر اساس استانداردهای تعریف شده برای داده های بانکداری باز تعیین می شود.

بانکداری باز تأثیر زیادی بر بانک ها، رگولاتورها و استارتاپ ها دارد. اما چه سودی برای کاربران دارد؟ البته یکی از مزایای بانکداری باز، گزینه های بهتری است که برای مدیریت هزینه ها، استقراض یا استقراض و پرداخت در اختیار کاربران قرار می دهد.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

سهولت ارائه خدمات آفلاین به مشتریان با استفاده از نرم افزارهای مختلف، شخصی سازی محصولات و خدمات بانکی، ایجاد کانال های ارتباطی امن برای مشتریان، ایجاد سبد محصولات متنوع و افزایش خدمات نوآورانه، امکان مدیریت کلیه امور مالی در یک نرم افزار، استفاده از خدمات پرداخت سریع، آسان و مستقیم از مزایای استفاده از خدمات بانکداری باز است.

این تعداد از مزایای بانکداری باز هم اکنون می تواند به مشتریان در ایران نیز ارائه شود. یکی از بانک های پیشرو در این زمینه، بانک کشاورزی است.

این بانک با هدف توسعه خدمات نوآورانه، شخصی‌سازی و برآوردن نیازهای خاص هر مشتری در کوتاه‌ترین زمان و کمترین قیمت، خدمات بانکی خود را از طریق زیرساخت بانکی باز به متقاضیان ارائه می‌کند.

ارائه این خدمات به مشتریان امکان شخصی سازی محصولات و خدمات بانکی، ایجاد سبد محصولات متنوع و افزایش خدمات نوآورانه، مدیریت کلیه امور مالی در یک نرم افزار و … را به مشتریان داده است.

استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فین‌تک می‌توانند از خدمات VIPC برای مدیریت حساب‌های خود و همچنین باز کردن خدمات بانکی برای انجام عملیات بانکی روی حساب‌های مشتریان بانکی استفاده کنند. این خدمات شامل انتقال صورتحساب به حساب، پایا و ساتنا، دریافت فاکتور و مانده حساب، خدمات استعلام، خدمات بدهکار مستقیم و غیره می باشد.

همچنین مشتریان شرکتی بانک کشاورزی می توانند برای مدیریت حساب های خود از خدمات انحصاری مانند انتقال حساب به حساب، پایا و ساتنا، دریافت فاکتور و موجودی حساب، استفاده از خدمات استعلام و غیره بهره مند شوند.

بانکداری باز به واسطه ها امکان دسترسی به اطلاعات بانکی را می دهد. به همین دلیل است که بانک ها تصمیم می گیرند خدمات خود را بهبود بخشند. بانک ها به جای اینکه یک واسطه پیام های دریافتی مشتریان را کنترل کند، می توانند با بهبود ابزارها و قیمت گذاری آنها به صورت شفاف و رقابتی با این واسطه ها رقابت کنند.

بیشتر بخوانید  کاهش قیمت ارز؛ به زودی

برای اطلاعات بیشتر و دانلود فرم درخواست می توانید به شعب و یا سایت بانک کشاورزی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید