سهم چین در مصرف برق بیت کوین کاهش می یابد ، قزاقستان رشد می کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر طبق گزارش فایننشال تایمز ، در آوریل سال جاری میلادی ، سهم جهانی چین در استفاده از برق برای تولید بیت کوین برای اولین بار به زیر 50 درصد رسید ، در حالی که قزاقستان با جهش تولید بیت کوین به جایگاه سوم جهان رسید.

طبق اعلام مرکز دارایی، مالیه، سرمایه گذاری جایگزین در دانشگاه کمبریج ، سهم جهانی هَش‌رِیت (نیروی محاسبه مورد نیاز برای استخراج بیت کوین های جدید) چین از سپتامبر 2019 تا آوریل 2021 از 75٪ به 46٪ کاهش یافته است. در این ماه ، پکن محدودیت های نظارتی سختگیرانه ای را اعمال کرده و صنعت پرانرژی را ممنوع کرده است.

هم معدنچیان اقامت در چین از منطقه ژجیانگ در بخش غربی کشور ، جایی که نیروگاه ها از زغال سنگ برق استخراج می کنند ، آنها برای استفاده از انرژی برق ارزان به جنوب مهاجرت کرده اند.

سهم چین از مصرف برق بیت کوین کاهش یافته است ، قزاقستان افزایش یافته است

در جایگاه دوم ایالات متحده با 16.8 درصد قرار دارد هشر او دنیا را بلعیده است.

در همین حال ، قزاقستان که طبق گفته وزارت بازرگانی ایالات متحده نزدیک به 90 درصد برق خود را از طریق سوخت های فسیلی تولید می کند ، تولید بیت کوین را به شدت افزایش داده است.

این گزارش همچنین میزان استفاده از سوخت های فسیلی را نشان می دهد ژجیانگ چین برای تولید بیت کوین از 55٪ به کمتر از 10٪ رسیده است.

بیشتر بخوانید  گزارش هواشناسی 25 مرداد 1401 / کدام استان های کشور درگیر بارش باران می شوند؟

دیدگاهتان را بنویسید