سهم پذیرش در مقطع کارشناسی پزشکی 30 درصد تعیین شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشترمنصور کبگانیان ، امشب ، در حاشیه پانزدهمین نشست کمیته راهبری نقشه علمی جامع کشور ، گزارشی از این نشست ارائه داد و گفت:

وی ادامه داد: ضروری دانستیم كه یكی از مباحث اصلی جلسه را به این موضوع اختصاص دهیم تا در جلسه هفته آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود.

دبیرکل نقشه جامع علمی کشور افزود: دستور کار اصلی جلسه به تصمیم ارزیابی و تصویب اختصاص داشت ، تاکنون 7 ماده با اصلاحاتی در این زمینه تصویب شده است که بر اساس آن 1402 داوطلب آموزش عالی ، با آرامش خاطر بهتر ، به دور از فعالیت های تجاری و آنها با مطالعه عمیق برنامه درسی به این موضوع می پردازند.

وی ادامه داد: و از استرسی که در تمام مدت 12 سال آموزش یک فرد جوان به مدت 4 ساعت آزاد می شود ، در یک سال دانش آموز دو بار در آزمون ورودی شرکت می کند و می تواند انتخاب کند که کدام یک نتیجه بهتری دارد ، 60 درصد آموزش آموزشی. “وی منصوب شده و حتی نتیجه ای که به وی داده می شود رتبه ، مسابقه و کنکور نیست و حداکثر 2 سال اعتبار دارد و نیازی نیست که بلافاصله وارد دانشگاه شود.

وی ادامه داد: بنابراین درصد خوبی از این صلح طی سالیان گذشته برای افرادی که در این مسابقه شرکت می کنند به دست آمده است. برای کسانی که از سال 1402 می خواهند به این روش وارد دانشگاه شوند ، من به آنها توصیه می کنم که درس را درست بخوانند ، آزمون پایه بسیار کاهش می یابد و تأکید ما این است که کتاب های درسی را با عمق خوب بخوانیم.

بیشتر بخوانید  شرط اجرای طرح کالابرگ/ نرخ مالیات افزایش نمی‌یابد

کبگانیان افزود: البته این به معنای تعطیلی کلاسهای تقویتی نیست و این کلاسها به جای تبلیغ برای افزایش مهارت شرکت در آزمون ، به افزایش عمق آموزش داوطلبان کنکور و اصلاح جهت آنها کمک می کند ، به طوری که محور درس خواهد بود. “

دبیر نقشه علمی جامع کشور افزود: ماده 8 امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این جلسه نهایی شد و به تصویب شورا خواهد رسید و طبق ماده 8 وزارت بهداشت تا سال 1402 در زمینه های پزشکی تا 30٪ مدرک لیسانس. این بدان معنی است که این کار باید به آرامی انجام شود. ما همچنین از آنها خواستیم تا طرحی جامع برای افزایش ظرفیت آموزش پزشکی تهیه كنند و نقشه علمی جامعی از كشور را برای تأیید كشور ارائه دهند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه جدید وزارت علوم مبنی بر ممنوعیت تحقیقات بیشتر در زمینه های تحقیقات غیرمرتبط که موجب نگرانی شد ، افزود: اعضای جلسه از بیانیه صادر شده توسط یکی از مدیران علوم ابراز نگرانی کردند. “که دلالت بر عدم امکان تغییر رشته به مقطع کارشناسی ارشد دارد که با توضیحات دکتر غلامی (وزیر علوم) اصلاح می شود. این یک اشتباه بود.

وی ادامه داد: انعطاف پذیری در تغییر رشته بین لیسانس و بالاتر از مزایای کشور پیشرفته است و در آینده مناطق میان رشته ای تقویت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید