مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سهمیه بنزین واریز می شود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

زمان سپرده گذاری شانس بنزین ژانویه مشخص شد. سهمیه بنزین امشب در ژانویه واریز خواهد شد. تغییر مقدار سهمیه بنزین این اتفاق نیفتاد. سهمیه بنزین خودروهای مختلفی اعلام شد که به تفصیل این خبر را تشریح کردند سهمیه بنزین بیشتر.

طرح «بازتوزیع یارانه بنزین به افراد» نواقص زیادی داشت و یکی از کاستی ها این بود که اگر فردی نتواند برای مدت محدودی از 15 لیتر بنزین تعریف شده در سامانه استفاده کند، این سهمیه لغو می شود.

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مخالف طرح «توزیع یارانه بنزین» است، گفت: یکی از کاستی ها این بود که تجار و سودجویان به راحتی وارد این بازار شده و آن را مدیریت می کردند.

پرویز محمدنج با تشریح نواقص طرح «توزیع مجدد یارانه بنزین بین مردم به جای خودرو»، گفت: پس از مطرح شدن این طرح، از آقای اوجی وزیر نفت و بقیه کارکنان خواستیم توضیحات لازم را ارائه کنند. روی طرح.”

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مایلز با بیان اینکه وزارت نفت از این طرح مطلع نبوده و این طرح توسط گروه اقتصادی دولت ایجاد شده است، افزود: مفاد این طرح این است که همه مردم ایران از این گنجینه ملی یکسان استفاده کنند، بنابراین هدف از این طرح پسندیده شد.»

وی با تاکید بر اینکه مهم این است که این طرح چقدر می تواند جامع باشد، گفت: ایرادات زیادی به طرح «بازتوزیع یارانه بنزین به افراد» وارد شد و یکی از کاستی ها این است که یک نفر نمی تواند 15 لیتر سوخت بگیرد. بنزین تعریف شده در اگر از سیستم برای مدت محدود استفاده شود، این سهمیه نامعتبر خواهد بود.

بیشتر بخوانید  بارش برف مدارس را تعطیل کرد

محمدنژاد تصریح کرد: سوال بعدی این است که اگر فردی بخواهد 15 لیتر بنزین یارانه ای را که 1500 تومان می شود در همین سامانه به اندازه ای که می تواند بفروشد بفروشد، بنابراین یکی از معایب آن این بود که تجار و سودجو به راحتی وارد شوند. آن را مدیریت کند.

وی بیان کرد: به این ترتیب تجار در ساعات پایانی و با لغو سهمیه، سهمیه را با کمترین قیمت خریداری می کنند، بنابراین موضوع کنترل سهمیه بنزین از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از این وضعیت اطلاع دارند.

رئیس کمیسیون انرژی کمیسیون انرژی مجلس افزود: در مورد ارز نیز سازوکار بازنگری در بدنه دولت وجود داشت اما همچنان نتوانست روند هزینه کرد ارز ترجیحی را کنترل کند. اکنون در طرح توزیع مجدد بنزین ابهام وجود دارد، در این کسب و کار کند می توان توزیع بنزین را کنترل کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با تاکید بر اینکه طرح مذکور باعث قاچاق سوخت می شود و دولت سازوکاری برای کنترل قاچاق در این طرح در نظر نگرفته است، افزود: از سوی دیگر همه مردم به سامانه دسترسی ندارند. و اینترنت.» نقص دیگر طرح توزیع مجدد بنزین بود.

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس اذعان داشت: وزیر نفت باید این مشکلات را به دولت و گروه اقتصادی آن منتقل می کرد و ابهامات را برطرف می کرد تا کمیسیون انرژی تصویب کند، مردم این منطقه هم همین کار را کردند. از طرح توزیع مجدد بنزین استقبال نکنید.

محمدنژاد گفت: دولت می تواند بنزین خود را بفروشد و پول آن را در قالب کارتی که برای خرید کالا در نظر گرفته شده بین شهروندان توزیع کند و در این بین مستاجران تنها سود کلانی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید  توزیع عادلانه بودجه های ملی به داده های دقیق منطقه ای نیاز دارد


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *