مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سهام عدالت | وراث متوفیان کی می توانند سهام عدالت بگیرند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سهام عدالت: وی تاکید کرد: طبق توافقات انجام شده با شرکت سپرده گذاری مرکزی (صمت)، در پایان هر ماه، سهامداران عدالتی که به تازگی در سایت سجام ثبت نام کرده اند و سودی دریافت نکرده اند، در پایان ماه ثبت نام، سود سهام عدالت را دریافت می کنند. . آنها به عدالت خود خواهند رسید.

به گفته پژمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و جلسات زیادی با قوه قضائیه در خصوص عدالت اقدامات متوفیان داشته است.

قوه قضائیه اطلاعاتی را در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار داده است اما این اطلاعات از نظر فنی قابل استفاده نیست. چون به شکل درستی تهیه نمی شود.

به گفته حدادی، جلساتی برای حل این موضوع برگزار شد و بر اساس پیش بینی ها، صمت در حال برنامه ریزی سامانه ای در این زمینه است.

از سوی دیگر اطلاعات لازم از سوی قوه قضائیه به صمت در حال ارسال است و به نظر می رسد حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری مراحل واگذاری سهام متوفیان به پایان برسد.

با وجود این اظهارات، محسن انصاری ماهیاری، ناشر سازمان بورس و اوراق بهادار، 23 اسفندماه سال گذشته درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف سهم حقوقی متوفی گفت: ظرف یک ماه آینده، سپرده گذاران بیانیه ای رسمی در خصوص تعیین سهم حقوقی متوفی صادر خواهند کرد. سهم شرعی متوفی.»
به گفته وی، در این اطلاعیه آمده است که وراث برای دریافت این سهام به کدام محل مراجعه و چه مدارکی را تکمیل کنند.

سردرگمی برای سهامداران
وراث جهت اطلاع از وضعیت سهام قانونی متوفی به سایت samanese.ir مراجعه و هویت متوفی را وارد نموده تا از مشمولیت وی مطلع شوند.

بیشتر بخوانید  آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری از امروز

با درج اطلاعات هویتی متوفی اظهارنامه اموال سهام عدالت قابل مشاهده است.

می توان گفت سهام عدالت اموات یکی از موضوعات مربوط به صندوق دادگستری است که نسبت به سایر موارد روند طولانی گذر از مرحله آزمون و خطا را طی کرده است.

اما در حال حاضر با وجود گذشت زمان زیادی از تعیین نحوه واگذاری سهام به وراث، اقدام جدی برای شروع به کار سامانه مورد نظر صورت نگرفته است و بسیاری از مردم همچنان منتظر واگذاری سهام عدالت

در واقع وعده های مبهم مسئولان و بی توجهی به تسریع در روند واگذاری سهام عدالت به متوفیان تاکنون جز سردرگمی برای سهامداران به همراه نداشته است.

منبع: طهارت نیوز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *