سهام عدالت را بفروشید | سامانه انتقال سهام عدالت راه افتاد



آنچه دیگران می خوانند:

از سال 2019 معافیت مستقیم و غیر مستقیم عدالت تقسیم می کند شروع شد، مانده؟ عدالت تقسیم می کند اون هم منتشر میشه؟ به گزارش تجارت نیوز، انتشار عدالت تقسیم می کند این امر در اردیبهشت 1398 با ابلاغ مقام معظم رهبری انجام شد. 30 درصد سهام در ژوئن و 60 درصد در آگوست 2019 اعلام شد. اگرچه قرار بود 40 درصد باقیمانده تا پایان سال 2019 منتشر شود، اما این اتفاق نیفتاد. در حال حاضر مشخص نیست 40 درصد باقی مانده عدالت تقسیم می کند چه زمانی مستقیم منتشر می شود؟ در حال حاضر سهامداران می توانند 60 درصد سهام خود را بفروشند. اما فروش سهام بستگی به وضعیت بازار دارد، یعنی اگر بازار سهام خوب نباشد، سهامداران نمی توانند سهام خود را بفروشند.

چه اتفاقی برای 20 درصد سهام باقی مانده خواهد افتاد؟

حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی به ایسنا گفت: دولت منابع دیگری برای توزیع سهام عدالت ندارد. ارزش کل بازار پرتفوی سهام دولتی در بورس حدود 186 هزار میلیارد تومان است. حدود 86 هزار میلیارد تومان یعنی حدود 40 تا 45 درصد وثیقه وام های گرفته شده از سال 79 به بعد است و به هیچ وجه امکان تسلیم آن وجود ندارد. در نهایت هر زمان که نماینده قانونی پاسخ خود را اعلام کند، امکان تخصیص سهام به ذینفعان هیئت مددکاری و رفاهی میسر می شود.

بیشتر بخوانید  ایا فردا مدارس اصفهان تعطیل است دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱

خبری از وضعیت سهام هست؟

امکان فروش مستقیم سهام وجود ندارد. برای کسانی که روش مستقیم را انتخاب کردند، فروش سهام مالکیت در 25 نوامبر 2019 متوقف شد. مسئولان بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار علت توقف فروش سهام عدالت را به دلیل فشار بر بازار سهام اعلام کردند.
حدود 49 میلیون نفر صاحب سهام هستند که از این تعداد 19 میلیون نفر روش مدیریت مستقیم و 30 میلیون نفر روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کردند. کاربران تا پایان جولای 2019 فرصت داشتند تا نحوه مدیریت سهم خود را انتخاب کنند و اکنون که این تاریخ گذشته است، دیگر امکان تغییر نحوه مدیریت آنها وجود ندارد. پس از سپری شدن دوره انتشار، سود مالکیت هر فردی که به سیستم سرمایه سهامی مراجعه نمی کرد، به طور خودکار به شرکت های سرمایه گذاری سرمایه استانی منتقل شد. (روش مدیریت غیر مستقیم)

برای فروش سهام خود اگر سجامی نیستید ابتدا باید با ورود به سامانه VVV.SEJAM.IR و اخذ کد بورسی سجامی شوید. سپس برای مشاهده وجوه خود به VVV.DDN.CSDIRAN.IR مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید