به گزارش سایت طلا، سرپرست ستاد مدیریت حملونقل و سوخت سازمان راهداری جزئیات مربوط به سن فرسودگی خودروها در ایران و معیار فرسوده بودن آنها را تشریح کرد.
علیرضا احمدی، سرپرست ستاد مدیریت حملونقل و سوخت سازمان راهداری با اعلام اینکه سهم مالکان خودروهای فرسوده از فروش خودروسازان داخلی به ۲۰ درصد رسیده گفت معیار فرسوده بودن خودرو طبق آییننامه خارج کردن خودروهای فرسوده و قانون هوای پاک مرز سن فرسودگی تعیین میشود.
سن فرسودگی خودروها در ایران
سرپرست ستاد مدیریت حملونقل و سوخت سازمان راهداری در ادامه گفتههای سن فرسودگی خودروها در ایران را به شرح زیر اعلام کرد:
خودروهای عمومی بنزینی و دوگانهسوز ۸ سال
خودروهای عمومی پایهگازسوز ۱۰ سال
خودروهای عمومی برقی ۱۴ سال
وانت پایه گازسوز ۱۴ سال
بنزینی دوگانهسوز دیزلی ۱۳ سال
اتوبوس درونشهری دیزلی ۸ سال
اتوبوس پایه گازسوز ۱۰ سال
اتوبوس درونشهری برقی (بازسازیشده) ۲۰ سال
مینیبوس و میدلباس درونشهری و برونشهری دیزلی ۸ سال، پایهگاز ۱۰ سال و برقی بازسازیشده ۲۰ سال
اتوبوس برونشهری ۱۰ سال
کشنده، کامیون و کامیونت ۱۶ سال
موتورسیکلت بنزینی کابراتوری ۵ سال
انژکتوری ۶ سال و موتورسیکلت برقی ۱۲ سال
سواریهای دولتی ۱۳ سال