سن زنان مبتلا به سرطان در ایران ده سال کمتر از جهان است


سن زنان مبتلا به سرطان در ایران ده سال کمتر از جهان است

دکتر اعظم السادات موسوی در حاشیه سمینار آموزشی سرطان برای بانوان، سرطان سینه در زنان را یکی از شایع ترین سرطان های کشور پس از سرطان دهانه رحم عنوان کرد و گفت: از بدو تولد تا سن 80 سالگی از هر 10 زن، فرد مبتلا به سرطان سینه می شود

وی با تاکید بر اینکه سن سرطان در زنان در دنیا 55 سال است، افزود: در ایران سن سرطان در زنان یک دهه از دنیا جلوتر است یعنی سن ابتلا به سرطان 45 سال است. “

رئیس انجمن زنان مبارزه با سرطان گفت: یکی از اهداف وزارت بهداشت پیشگیری از این دو سرطان در زنان است. به صورت سیستماتیک و منطقی اجرا شود تا بتوان این دو بازو را به صورت علمی و اساسی حمل کرد.

وی همچنین هدف انجمن زنان مبارزه با سرطان را ارتقای سطح علمی اعضای حرفه ای خود اعم از پاتولوژیست، انکولوژیست پزشکی، رادیوتراپیست و رادیولوژیست شاغل در حوزه سرطان زنان عنوان کرد و افزود: متخصصان از دیگر اهداف این انجمن هستند. انجمن زنان سرطان.

دکتر موسوی سرطان دهانه رحم که دومین سرطان شایع در زنان است را یک بیماری مقاربتی عنوان کرد و گفت: عامل این بیماری ویروسی به نام HPV است که دارای دو نوع زگیل تناسلی است. این یک نوع خوش خیم است که با درمان های موضعی کنترل می شود و نوع انکوژنیک که از نوع بدخیم ویروس است باعث بیماری می شود.

وی ادامه داد: نوع بدخیم یا انکوژن HPV از نظر جنسی در دستگاه تناسلی زن یا مرد باقی می ماند که می تواند بدون علامت باشد و به تدریج به داخل سلول ها نفوذ کرده و سلول را از تقسیم طبیعی و طبیعی خارج می کند. به سمت سرطان بروید. سلول ها، زیرا ویروس قدرت نفوذ به هسته سلول انسانی را دارد.

بیشتر بخوانید  پیشگیری از بیماری با کپسول نو فلو (NO FLU)

رئیس انجمن زنان مبارزه با سرطان همچنین از ساخت و استفاده از سه تزریق واکسن سرطان دهانه رحم در سال 2006 در اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، استرالیا، کشورهای منطقه مانند امارات، عربستان سعودی و ترکیه خبر داد. . وی گفت: متأسفانه به دلیل گرانی این واکسن، وزارت بهداشت قصد دارد واکسن را با قیمت ارزان تری وارد کند و یا در داخل کشور تولید کند.

سن زنان مبتلا به سرطان در ایران ده سال کمتر از جهان است

دکتر موسوی در ادامه رعایت اصول اخلاقی و پایبندی به زندگی خانوادگی توسط زن و مرد را در پیشگیری از سرطان دهانه رحم دانست و گفت: با معاینات منظم، غربالگری پاپ در زنان، افراد غیر سیگاری و غیرسیگاری الکل در مردان و زنان و واکسیناسیون بین 9 تا 14 سال می تواند از سرطان دهانه رحم جلوگیری کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: سمینار آموزشی سرطان زنان که با همکاری دفتر جمعیت، خانواده و مدرسه، دفتر سلامت خاورمیانه وزارت بهداشت و انجمن زنان سرطان برگزار شد، راهکارهای اجرایی مناسبی را برای پیشگیری از دو سرطان سینه رسیدن به دهانه رحم

منبع: طبنا


دیدگاهتان را بنویسید