سن اعتیاد در کشور چند سال است؟


عصر اعتیاد در کشور

MeetNews به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، یکی از اعضای شورای تشخیص مصلحت نظام تعداد معتادان را نسبت به جمعیت کشور نسبتاً کم ارزیابی کرد و گفت: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال 1995 ، تعداد کل معتادان در کشور کمتر از سه میلیون نفر است. “با برنامه ریزی مناسب و هدفمند ، این جمعیت کوچک خواهد شد.

علی آقامحمدی در نهمین جلسه طرح تحول محلات در کشور با حضور نمایندگان نمایندگی ها در وزارت کشور که اعتیاد را مهمترین و اساسی ترین آسیب اجتماعی در محله ها و حومه شهرها عنوان کرد گفت: اعتیاد ناشی از صدمات ناشی از آسیب های دیگر مانند طلاق و خشونت خانگی است که در محلات کشور رخ داده است و بنابراین ما باید در کاهش آسیب های اجتماعی در محله ها به موضوع اعتیاد تمرکز و توجه بیشتری داشته باشیم.

عضو شورای تشخیص ، که اظهار می دارد که ما باید دید جامع و استراتژیک در مورد کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشیم. وی گفت: توجه به آسیب و نادیده گرفتن سایر آسیب ها باعث اتلاف انرژی و انحراف از اهداف اصلی یعنی ایمنی محلات می شود و باید استراتژی مشخصی برای کاهش همه آسیب های اجتماعی در محلات داشته باشیم.

آگام محمدی ، با اشاره به اینکه برای کنترل مشکل اعتیاد باید یک الگوی محلی خاص در محله های کشور تدوین شود ؛ وی افزود: در این حوزه باید بسیج مردمی و تشکیل تیم های کارشناسی در محله برای آگاهی از پیامدهای اعتیاد تشکیل شود.

وی لزوم شناخت نیازهای فرد معتادی را که به دلیل مشکلات روحی و روانی در دام اعتیاد افتاده است یادآور شد و یادآور شد: آموزش عمومی در این زمینه مورد نیاز است و موسساتی مانند هلال احمر از ظرفیت بالایی در این زمینه برخوردارند. .

بیشتر بخوانید  معنی شعر خبر داغ فارسی چهارم به همراه معنی کلمات

یکی از اعضای شورای شایستگی رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر را به عنوان نگهبان اصلی حوزه اعتیاد معرفی کرد و گفت: حمایت از سایر دستگاه های موجود در کشور را ادامه دهید.

آگام محمدی تعداد معتادان کشور را نسبت به جمعیت کشور نسبتاً کم ارزیابی کرد و گفت: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال 95 ، تعداد کل معتادان کشور کمتر از سه میلیون نفر است که باید کاهش یابد. با برنامه ریزی مناسب و هدفمند “

وی میانگین سنی معتادان را 23 تا 24 سال عنوان کرد و افزود: برای کاهش سن افراد معتاد در کشور باید اقدامات جدی انجام شود.

آگام محمدی با اشاره به اینکه متأسفانه با ورود مواد صنعتی جدید ، گروه های سنی نوجوانان نیز مستعد اعتیاد هستند ؛ وی گفت: آموزش همگانی با استفاده از ظرفیت رسانه های کشور یکی از راهکارهای جدی برای جلوگیری از افزایش وابستگی به ویژه در بین نسل های جوان است.

یکی از اعضای شورای معلولیت با اشاره به تهدید و چالش زنانه شدن اعتیاد در کشور گفت: زنان مرکز خانواده هستند و وابستگی روزافزون در این بخش از جمعیت یک خطر جدی و یک فرهنگ سازی ضروری است. استراتژی های آموزشی باید اتخاذ شود. “

وی همچنین درباره جلوگیری از تبدیل شدن محلات کشور به محل توزیع و فروش مواد مخدر بیان کرد: دستگاه هایی مانند هلال احمر ، سازمان شهرداری و سایر ارائه دهندگان خدمات امروزه در محله های کشور فعال شده اند و این نباید با کمک همه امکان پذیر باشد. که محله ها به محلی برای فروش مواد مخدر تبدیل می شوند.

بیشتر بخوانید  تقویت امنیت سایبری خطوط لوله نفت و گاز آمریکایی ضروری بود

آقای محمدی گفت: ما باید شور و نشاط را در محلات با برگزاری رویدادهای فرهنگی و ورزشی افزایش دهیم و اجازه ندهیم که محله ها خسته کننده و بی روح شوند.

دیدگاهتان را بنویسید