مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سنگ قبر مهسا امینی گذاشته شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

مهسا امینی دختر جوان 22 ساله ای بود که روز چهارشنبه هفته جاری توسط نیروهای گشت ارشاد دستگیر و پس از آن آزاد شد. مهسا امینی در همان روزی که در بازداشتگاه وزرا در تهران بازداشت شد دچار سکته مغزی شد. مهسا امینی رسانه ای شد.

مهسا امینی شب گذشته تشییع شد و اولین تصویر از سنگ قبر او را در زیر مشاهده کنید

مهسا امینی

تصاویری که گفته می شود مربوط به مراسم تشییع صبح امروز مهسا امینی در شهر زادگاهش در سکز است را ببینید.

عالي عموي مهسا درباره اتفاقي كه براي مهسا و نحوه لباس پوشيدن دختر در روز حادثه رخ داد، گفت: در مورد خانواده ما تحقيق كنيد و ببينيد كه خانواده ما در كردستان و ساير شهرهاي ايران اسلام و طهارت را ترويج كردند و شايسته نيست. از خانواده ما بی حجاب بودن ما بهتر از مسئولان بلدیم با حجاب باشیم. یک استعلام محلی بخواهید و ببینید مهسا چطور است، اما متأسفانه، اصلاً این روش نیست. [درست] این نیست من به همه گفتم که نمی خواهیم یک کلمه بیشتر از آنچه اتفاق افتاده است بگویند.

در پاسخ به این سوال که روز حادثه چه اتفاقی افتاده است، گفت: اصلاً نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. اما واقعیت این است که ما داریم صورت مشکل را پاک می کنیم. گروهی آمدند و در حجاب گیر کردند. اگر [این کار] عاقلانه انجام شد، مردم اعتراض نکردند، اما […..] آنها مردم را کشتند، این اسلامی نیست. اسلام چنین دستوری نداده است. ما می خواهیم بدانیم چرا آنها اینقدر بی پروا این کار را انجام می دهند. این [حادثه برای مهسا] او اولین نفر نبود و آخرین نفر هم نخواهد بود. او به صداوسیم گفت که تلاش می شود از مهسا خبر بگیرد…آیا می خواهد تلاش کند؟ انتظار داشتیم کسی بیاید و فیلم بگیرد و بگوید ما اشتباه کردیم. این بغض و غفلت اصلا درست نیست.

بیشتر بخوانید  تغییر چهره هالیوودی "طناز طباطبایی" / عکس

عمو مهسا امینی در مورد اینکه آیا از آنها عذرخواهی شده است یا خیر، گفت: ما اصلا عذرخواهی نکردیم و حیف است که مسئولان ما نمی توانند برنامه ریزی خوبی داشته باشند. یعنی مبارزه با حجاب این روش را دارد؟ اگر بخواهیم به کسی بگوییم حجاب داشته باش باید از این روش استفاده کنیم؟ آیا این به خود سیستم آسیب نمی رساند؟ آیا آنها طرفدار این نظام هستند؟ این بی کفایتی کسانی است که چنین کاری می کنند.

عالي در ادامه گفت: «وقتي مي‌توانستند با آمپول اثر هر چيزي را بسازند، با سر مهسا يا در واقع بدن مهسا مواجه شديم. ما نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. تخریب آثار سخت نیست! مشکل اینجاست که وقتی نامحرم دست دراز می کند و دختر را به زور از چشم مادر و پدرش جدا می کند! روایت اسلام چیست؟ البته برادر مهسا آنجا بود و وقتی خواست که مقاومت کند و آنها را رها نکند، گاز اشک آور پرتاب کردند و آنها را پراکنده کردند. چرا این ارعاب و وحشت؟ می گویند ما کاری نکردیم، پس قرار بود چه کار کنی؟

وی ادامه داد: لطفا این را به زبان ما بگویید. ما نه بی سواد هستیم، نه تنبلیم، نه بی خانواده هستیم و نه با کسی مخالفیم، اما راهش این نیست. این نظر من است [از سر] بی لیاقتی و بی لیاقتی است. هواپیما را از دست دادیم. ما نخبگان را از دست داده ایم و هنوز هم در حال از دست دادن آنها هستیم. آیا به دلیل بی کفایتی هستند یا خیر؟ کشور ما زیر سوال رفته است، مردم ما زیر سوال رفته اند، اگر مردم لیاقت دارند چرا دولت این کار را می کند؟ آیا این حکومت از دل این مردم نیست؟ چرا باید چنین کارهایی انجام دهیم؟ لطفا به جای بررسی موضوع، اصل موضوع را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید  سپاه بزرگترین نهاد ضدتروریسم جهان است

وی توضیح داد: شایعه ابتلای مهسا به بیماری قلبی مادرزادی کذب محض است. ما مدارک پزشکی مهسا داریم و می توانیم مطمئن شویم که مهسا کاملا سالم بوده است. حتی اگر تصور شود که او بیماری دارد، آیا نباید به وضعیت چنین فردی احترام بگذاریم؟ این بدتر است. آنها در کشتن مردم بسیار ناتوان هستند.

مهسا امینی

وی به نقل از یک شاهد عینی گفت: زنی گفت زنی که ما را به آنجا برده حامله است. گفت باردار است و به زن گفتند بچه دار شده، بفهم! ما با چنین روتینی سر و کار داریم. تقاضا دارم به این مسائل اعتراض شود. به آقایانی که آمدند گفتم مشکل را پاک کنید و بپوشانید، ما به چای و نان و جای خواب شما احتیاج نداریم، با سفره پر آمده ایم. مردم به حقیقت نیاز دارند، آنها به ارزشی نیاز دارند که شما از آن سوال کرده اید. اگر درخواستی دارم فقط برای مهسا نیست باید دور هم جمع شویم تا این موضوع به طور کامل برطرف شود. از گفتن آن ابایی ندارم و با نهایت صمیمیت گفتم. به نظر من اگر کسی عقل داشته باشد می فهمد که من با دولت همدل هستم نه با کسانی که این کار را می کنند.


بیشتر بخوانید  فیلم / MP: هیچ محدودیتی برای اینترنت وجود ندارد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *