سند منتشر شده در مورد پرداخت پاداش بازنشستگی روحانی فاقد اعتبار است



در بیانیه روابط عمومی رئیس جمهور پاسخی به انتشار ناقص مکاتبات اداری در پرونده بازنشستگی رئیس جمهوری اسلامی ایران ، مبنی بر عدم صحت سند منتشر شده و تفسیرها نادرست و بعضاً مغرضانه ارائه شده است.

به گزارش ایسنا ، متن اطلاعیه مطبوعاتی ریاست جمهوری به شرح زیر است:

به دنبال انتشار ناقص مکاتبات اداری در مورد بازنشستگی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران و ارائه و تفسیرهای نادرست و گاه تفاسیر مغرضانه ، نکات زیر به افکار عمومی معطوف می شود.

1- سند مالی منتشر شده برخلاف ادعاها مربوط به پاداش بازنشستگی رئیس جمهور نیست بلکه مربوط به انتقال پرونده وی از صندوق تأمین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری است. لازم به ذکر است که کلیه بیمه شدگان می توانند با رعایت قوانین آیین نامه نحوه تغییر صندوق و انتقال حق بیمه و سوابق بیمه بین صندوق های بیمه ، صندوق بیمه خود را تغییر دهند.

2- طبق برنامه انتقال و تغییر صندوق بازنشستگی رئیس جمهور روحانی – از صندوق بیمه اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری – این درخواست با نامه نگاری معاون مالی نهاد ریاست جمهوری به صندوق بازنشستگی کشوری ارسال شده است. ؛ در پاسخ به این نامه نگاری ، صندوق بازنشستگی استان تهران ، طبق اسناد ، سوابق و محاسبات اعلام کرد که باید حدود 353 میلیون تن به صندوق بازنشستگی کشوری برای انتقال حق بیمه دکتر روحانی در مدت خدمت در شورای اسلامی پرداخت شود. مونتاژ.

3- از طرف دیگر ، به عنوان بخشی از حقوق وی (موضوع تبصره 5 قانون 59 آیین نامه کارکنان دانشگاه ، آموزش عالی ، م Researchسسات آموزش عالی ، تحقیقات و فناوری) از تاریخ 01.07.95 تا پایان سال 1399 به وی پرداخت نشده است. ، این رقم حدود 362 میلیون تن بود. در سندی که اخیراً در رسانه ها منتشر شد ، معاون مالی و اداری نهاد ریاست جمهوری تعیین کرد که مبلغی که برای انتقال صندوق از مطالبات پرداخت نشده به رئیس جمهور تعیین شده است ، از تعهدات وی کسر می شود و به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می شوند.

بیشتر بخوانید  ستاره تیم ملی والیبال برزیل به ایتالیا پیوست

4- با این توصیفات روشن است که نه تنها رقم ادعا شده 700 میلیون تن ، که در واقع پرداخت پاداش بازنشستگی به رئیس جمهور در طول سند مالی است ، نادرست است و رسانه هایی که این شایعه را در فضای عمومی کشور انتظار می رود آنها این خطا را در اسرع وقت اصلاح خواهند کرد.

روابط عمومی ریاست جمهوری »

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید