مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سناتور ارشد دموکرات: توافق با ایران به زودی حاصل نخواهد شد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش بین الملل فارس نیوز ، در حالی که دولت جدید ایالات متحده ادعا می کند که به بازگشت به این کشور تمایل دارد برجام اما برخی اظهارات کاخ سفید نشان می دهد که واشنگتن مستقیماً برنامه هسته ای ایران را هدف قرار داده است.

یک مقام آمریکایی به “صبح پنجشنبه” گفتسیاستوی گفت: “توقف برنامه هسته ای ایران همچنان یکی از” نگرانی ها و اهداف بسیار مهم و فوری “ایالات متحده است. “همه چالش ها و تهدیدهایی که ما از ایران با آن روبرو هستیم با برنامه گسترده هسته ای به طور فزاینده ای خطرناک و آشکار می شوند.”

یک مقام ناشناس گفت که با وجود بن بستی که به نظر می رسد در مذاکرات وین اتفاق افتاده است ، دولت جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده هنوز در تلاش است تا توافق هسته ای با ایران را احیا کند.

وی گفت: “ما می خواهیم تلاش های خود را برای مهار برنامه هسته ای ایران از طریق بازگشت متقابل به ایران تقویت كنیم.” [برجام] “ما باید به طور فعال به دفاع از شهروندان آمریکایی و منافع غیر هسته ای ادامه دهیم.”

نماینده آمریکا با تکرار ادعاهای بی اساس خود علیه جمهوری اسلامی ، به پالتیکو گفت که از زمان خروج دونالد ترامپ از دولت سابق آمریکا از توافق هسته ای با ایران و اعمال مجدد تحریم ها ، رفتار ایران تغییر نکرده است ، از جمله تروریسم و ​​از نیروهای آمریکایی پشتیبانی می کند خاورمیانه

وی گفت: “حقیقت ساده این است که پس از خروج ایالات متحده از.” [برجام]هیچ یک از مشکلات ما با ایران بهبود نیافته است. “بیشتر مشکلات ما با ایران بدتر شده است ، این کار با پیشرفت کنترل نشده در برنامه هسته ای آن آغاز شده است.”

بیشتر بخوانید  تتوی خفن محمد صادقی مثل بمب صدا کرد

پالتیکو با اشاره به جلسه مخفیانه سناتورهای آمریکایی چهارشنبه شب با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه نوشت: “آنها نسبت به ابعاد دیپلماسی هسته ای با تهران بدبین بودند.”

سناتور باب منندز ، رئیس کمیته روابط خارجی سنا ، به روزنامه گفت: “روشن است که همه چیز هنوز ادامه دارد.” [حول بازگشت به برجام] در حال پیش رفت. اما به نظر می رسد که به زودی [حصول توافق با ایران] “این اتفاق نیفتاد.”

بر اساس این گزارش ، سناتور مارک وارنر ، رئیس کمیته اطلاعات سنا نیز گفت: “در حال حاضر ما فرصت های خوبی نداریم و از [خاورمیانه] “این وضعیت برای ما ، متحدان ، منطقه و دوستان اروپایی ما بهبود نیافته است.”

پالتيكو همچنين به نقل از مايكل مك كالو ، عضو ارشد كميته امور خارجه جمهوريخواه مجلس نمايندگان مجلس هشدار داد كه بازگشت به شوراي امنيت باعث خواهد شد واشنگتن كنترل تهران را از دست بدهد زيرا مجبور است بسياري از تحريم هاي اقتصادي را لغو كند.

مک کالو معتقد است بدون تحریم ، ایالات متحده قادر نخواهد بود که ایران در مورد سایر مسائل را روی میز بنشیند.

مارکو روبیو ، سناتور ضد ایرانی و افراطی نیز پس از دیدار با بلینکن ، تصریح کرد: [مذاکرات بازگشت به برجام] “او واقع بین است ، می داند که رسیدن به توافق خوب دشوار است.”

گزارش پالتیکو در حالی منتشر می شود که واشنگتن نگران است که احتمال بازگشت به توافق هسته ای در حال اتمام است ، علی رغم کارشکنی های آمریکا پیش از مذاکرات احیای برجام در وین و رد تهران از شرط لغو کلیه تحریم ها توسط تهران.

بیشتر بخوانید  صعود ۲۶ هزار واحدی شاخص بورس

پیش از این ، بلومبرگ با استناد به منبعی آشنا با تیم مذاکره کننده آمریکا در وین گفته بود که اعضای تیم نگرانند که احتمال احیای برجام رو به اتمام است. (اطلاعات بیشتر)

ششمین دور مذاکرات در وین درباره احیای برجام از روز شنبه (12 ژوئن) با جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد و عباس آراچی همان روز در بیانیه ای گفت که جمهوری اسلامی ایران قطعاً بدون دیدار توافق نخواهد کرد خواسته های اصلی آن با این حال هنوز تاریخ آغاز دور هفتم مذاکرات مشخص نشده است.

انتهای پیام /


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *