سمینار مشترک اعضای شورای هماهنگی سندیکای بیمه گران ایران و انجمن های صنفی نمایندگان بیمه استان کردستان برگزار شد



محمدجواد آقاجری مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای گفت: در این سمینار چالش های اصلی و راهکارهای اصلاحی مرتبط با شبکه فروش بیمه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و همچنین سیاست ها و رویکردهای نظارتی بیمه مرکزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این زمینه به طور کامل توضیح داده شد.

همچنین در این سمینار بر درخواست شرکت های بیمه برای تدوین و اجرای سیاست های مشخص با اعمال شاخص ها و معیارهای مناسب در فرآیند جذب و پذیرش نماینده تاکید شد.

مدیر کل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی در این سمینار بر الزام شرکت های بیمه به تدوین و پیاده سازی الگوریتم مستمر و جامع برای نظارت بر امور تجاری و بیمه ای نمایندگان زیرمجموعه تاکید کرد.

در قسمت دوم این سمینار نحوه عملکرد شرکت های جدید بیمه و کارگزاران رسمی بیمه در بازار بیمه کشور و اقدامات انجام شده و تحت اقدام بیمه مرکزی از جمله؛ روند ساماندهی و انطباق وضعیت آنها با مقررات جاری به طور کامل تشریح و تبیین شد و همچنین آغاز «انتقال بیمه» و «الگوی توزیع عادلانه پیشنهادات بیمه» در شبکه فروش بیمه و…

مدیر کل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای افزود: در این سمینار در ارتباط با روند بازنگری و اصلاح آیین نامه مربوطه؛ آیین نامه کار نمایندگی بیمه (شماره 75)، واسطه گری آنلاین بیمه رسمی (شماره 92 و الحاقیه های آن) و تعیین تکلیف نهایی آیین نامه جدید کارمزد نمایندگی و واسطه گری رسمی بیمه (شماره 102) مورد بحث و بررسی قرار گرفت. و بررسی شد.

بیشتر بخوانید  نگاه گزینش در جذب معلم | عکس پروفایل به تنهایی موجب عدم احراز صلاحیت نمی‌شود

در پایان به سوالات و ابهامات مختلف مطرح شده از سوی حاضران در جلسه پاسخ های لازم داده شد.

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید