مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سلطه ی شیائومی بر بازار موبایل

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


برند چینی شیائومی که در روزهای اولیه کار خود با نام «اپل چینی» شهرت پیدا کرده بود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام زودکمک، با حضور گسترده خود در بازارهایی مثل هند، توانست بین میلیون‌ها نفر محبوبیت چشم‌گیری برای خود دست‌وپا کند. شیائومی نسبت به سال گذشته رشد خیره کننده ای را تجربه کرده اما برندهای سامسونگ و اپل به خاطر بحران ناشی از کرونا با افت سهمشان در بازار مواجه بوده‌اند. سامسونگ در میانه های سال ۲۰۱۳ توانست اپل را کنار بزند و به عنوان بزرگ ترین تولید کننده موبایل های هوشمند در جهان مطرح شود. موبایل های سامسونگ هشت سال بدون رقیب در صدر جدول می درخشیدند.
 در این سال ها با توجه به استقبال کاربران از گوشی های سامسونگ ، نیاز به مراکز معتبر برای تعمیر گوشی سامسونگ نیز بیشتر احساس می شد. و نمایندگی های سامسونگ در سراسر دنیا به ارائه ی خدمات تخصصی به دارندگان برند سامسونگ پرداختند. حتی اگر اطلاعات شما پاک شود با مراجعه به نمایندگی معتبر امکان بازیابی اطلاعات موبایل وجود دارد. در سال های اخیر آن‌قدر خبر صدرنشینی سامسونگ را شنیده بودیم که دیگر کسی اخبار رتبه ی اول تولید کنندگان موبایل را پیگیری نمی کرد. همه بیشتر به این فکر می کردند که کدام برند می تواند جای اپل را در جدول رده بندی بگیرد.

رقابت هوآوی واپل برای رتبه ی دوم در سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰

هوآوی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ چند بار توانست رتبه دوم را از اپل بگیرد اما تحریم های آمریکا باعث شد هوآوی از بازار رقابت حذف شود. اما توجه به جدیدترین آمار از گوشی‌های هوشمندی که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شدند، به  ما نشان می دهد که لازم است خود را برای صدرنشینی شیائومی آماده کنیم. رقیبی تازه نفس با گوشی هایی قیمت مناسب و با کیفیت که با استقبال کاربران روبرو شده است.

بیشتر بخوانید  (تصاویر) رونمایی از اولین اتوبوس آمبولانس ساخت ایران

سعود شیائومی به رتبه دوم در سه ماه دوم ۲۰۲۱

شرکت مشهور کانالیس در جدیدترین گزارش خود به سهم بازار برندهای بزرگ در بازار موبایل طی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ پرداخته است. طبق این گزارش، شیائومی با کنار زدن اپل توانسته رتبه‌ی دوم این بازار را از آن خود کند. باید خاطرنشان کنیم در سه‌ماهه‌ی قبلی شیائومی در رتبه‌ی سوم بازار موبایل قرار داشت. این نخستین باری است که این شرکت چینی به چنین رتبه‌ای می‌رسد.

صدرنشینی سامسونگ در سه ماهه ی دوم ۲۰۲۱

در رتبه‌ی اول هم همچنان نام سامسونگ دیده می‌شود که با موبایل ها و تبلت های خود بی رقیب نشان می‌دهد. تبلت های سامسونگ مانند موبایل های این کمپانی طرفداران زیادی دارند و مراکز خدمات پس از فروش سامسونگ تعمیر تبلت سامسونگ را به صورت تخصصی انجام می دهند. شرکت‌های اوپو و ویوو کماکان رتبه‌های چهارم و پنجم را حفظ کرده‌اند. اما نکته ی قابل توجه این است که شیائومی سایه به سایه دنبال سامسونگ می آید؛ سهم بازار گوشی‌های سامسونگ به ۱۹ درصد رسیده و شیائومی با داشتن سهم بازار ۱۷ درصدی فاصله‌ی چندانی با سامسونگ ندارد. سهم بازار گوشی‌های شیائومی در آمریکای لاتین با رشد بیش از ۳۰۰ درصد داشته  و در بازارهای آفریقا و اروپا هم فروش گوشی‌های این شرکت به ترتیب ۱۵۰ و ۵۰ درصد رشد داشته است.

میدان رقابت شیائومی و سامسونگ واپل و رقبای چینی

میانگین قیمت گوشی‌های شیائومی حدود ۴۰ درصد کمتر از سامسونگ و حدود ۷۵ درصد کمتر از اپل است. به همین دلیل شیائومی برای افزایش سود دریافتی خود، عرضه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار و گران‌قیمت را افزایش داده است. هدف شیائومی‌ باید افزایش فروش گوشی‌های گران‌قیمتی مانند می ۱۱ اولترا باشد ولی با توجه به اینکه اوپو و ویوو هم تمرکز خود را برای افزایش فروش گوشی‌های پرچم‌ دار افزایش داده‌اند، شیائومی‌ باید با رقبای قدری دست و پنجه نرم کند. از طرف دیگر، شیائومی باید مراقب رقبای جدید چینی خود باشد که هزینه ی زیادی را صرف بازاریابی کرده اند.

بیشتر بخوانید  فیلم | دختران حاج قاسم در حجاب و میدان عفاف

آینده ی رقابت سامسونگ و شیائومی به کجا خواهد رسید ؟

اگر شیائومی‌ با همین قدرت رشد کند، در آینده‌ی نزدیک، سامسونگ را کنار می‌زند و عنوان بزرگ‌ترین سازنده‌ی گوشی در جهان را از آن خود می‌کند. گفتنی است طی این مدت سهم بازار سامسونگ و اپل به ترتیب ۱۵ و ۱ درصد رشد کرده که در برابر رشد ۸۳ درصدی شیائومی اصلا به چشم نمی‌آیند.

شیائومی پرفروش ترین برند موبایل دنیا در ماه July ۲۰۲۱ شد

طبق نموداری که موسسه تحقیقات بازار Counterpointresearch منتشر کرده است شیائومی در ماه جولای ۲۰۲۱ سامسونگ را رسما کنار زده و در رده ی نخست پرفروش ترین موبایل قرار گرفته است. در این نمودار حذف تقریبی هوآوی از بازار بی تاثیر نیست. اختلاف این ماه سامسونگ و اپل قابل توجه است. البته که باید منتظر نتیجه سالانه بود و نتیجه ۱ ماه به تنهایی اهمیت بالایی ندارد اما نتیجه ی جولای ۲۰۲۱ در تاریخ شیائومی بسیار حائز اهمیت است.
انتهای رپرتاژ آگهی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *