مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سلام کن مجوز بگیر!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

هفته گذشته گزارشی از خرید و فروش لپ تاپ استوک در گسترش نیوز منتشر کردیم. فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران کامپیوتر تهران به گستره نیوز گفت: تمام لپ تاپ های استوک قاچاق شده است. با این حال، بسیاری از فروشگاه های آنلاین لپ تاپ استوک دارند. اگر چنین است، چرا این کالاها قاچاق آیا با مجوز رسمی از وزارت صمت فروخته می شود؟ برای بررسی بیشتر این موضوع بار دیگر با رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران دیدار کردیم. اخبار گسترش را دنبال کنید.

فرج تهران بیان کرد: بزرگترین مشکل و اختلاف اتحادیه صنف فناوران رایانه و وزارت صمت به موضوع اعطای این نشان بازمی گردد. این مشکل در سایر اصناف سنتی نیز وجود دارد. اتحاد. اتصال یک شغل مجازی تا سال 2016 عضو اتحادیه ما بودند. با هماهنگی رئیس وقت اتحادیه از هم جدا شدند. شرکت های مجازی مانند چاره و زنبیل در ابتدا عضو اتحادیه تکنسین های کامپیوتر بودند. بعد از این جدایی همه با ارائه مدارک مجوز گرفتند!

فرجی تصریح کرد: این تصویر از وزارت صنعت متعلق به همه است. درود بر این وزارتخانه Inmad آن را بگیر این روند منجر به فروش قانونی کالای قاچاق می شود. لپ تاپ استوک نمونه ای از این قانون است. بزرگترین قربانی این امر مصرف کننده است. کالاهای دامی برای مردم ما نیست. بیشتر لپ تاپ های استفاده شده هستند. این لپ تاپمی توان آن را به کیلوگرم خریداری کرد.

بیشتر بخوانید  رابرت مالی نیز به وین رفت

وی افزود: کالاهای باکیفیت باید جایگاه قانونی داشته باشند. به عنوان مثال، یک لپ تاپ استاندارد باید از طریق مرجعی مانند استاندارد بررسی شود. در دنیا شرایط بازگشت کالا از کارخانه با شرایط ایران متفاوت است. در ایران اجناس مرجوعی در کارخانه تعمیر و با نام کالای نو فروخته می شود. در کشورهای دیگر طبق قانون یک شغل الکترونیک دستگاه ها به هر دلیلی حتی تا 7 روز در صورت عدم پسند مشتری به کارخانه بازگردانده می شود. محصولات معیوب در حراجی با قیمت کمتر به فروش می رسد.

قاچاق قانونی کالاهای الکترونیکی

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران تاکید کرد: در شرایط فعلی مردم مشکل دارند مقرون به صرفه مواجه هستند، باید اجازه ورود چنین کالاهایی را به کشور بدهیم. حتی مشاهده شد که کالا به صورت قانونی از کارخانه بازگردانده شده اما به نام کالای جدید به صورت قاچاق وارد کشور شده است. در سایت هایی که نماد اعتماد وزارت صمت را دارند به راحتی کالای قاچاق به فروش می رسد.

فرجی خاطرنشان کرد: سایت های لپ تاپ استوک 7 روز گارانتی به مشتریان ارائه می کنند. مسئولیت دادن این ضمانت بر عهده محل هایی است که کالا را می فروشند. در خرید اینترنتی به هر دلیلی خریدار می تواند ظرف ۷ روز کالای خود را مرجوع کند. البته این قانون شامل کالاهیچ محصول بهداشتی و زیبایی وجود ندارد. با سکس نعنا قاچاق به مردم می فروشند. خریدار می تواند به هر دلیلی ظرف مدت 7 روز کالای خود را مرجوع کند.

قانون جدید خرید ماشین های اداری و کامپیوتر

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به قوانین جدید خرید، فروش، حمل و نقل و نگهداری کالا در حوزه ماشین های اداری و رایانه، گفت: در گذشته پس از ثبت سفارش؛ در سال های گذشته پس از ثبت سفارش، کالاهای مورد نیاز در زمینه خرید و فروش، حمل و نقل و نگهداری کالا در حوزه ماشین آلات اداری و رایانه ای انجام می شود. 6 ماه فرصت داشتیم تا مراحل اداری را انجام دهیم. این مراحل شامل ثبت حساب، بازیابی ارز، عرضه است واحد پول و تهیه کالا بود. پس از 6 ماه به دلیل شرایط خاص کشور امکان تمدید آن وجود داشت.

بیشتر بخوانید  مریلا زارعی همسر خود را با خاک یکی کرد

فرجی در پایان گفت: در حال حاضر اگر بعد از 6 ماه این روند انجام نشود، وضعیت فرق می کند. پس از 6 ماه، ثبت سفارش لغو و حداکثر سقف واردات رد می شود. در واقع هیچ کالایی وارد نمی شود و واردکننده از سقف بالای واردات کسر می شود. در نتیجه سود می برد تاجر در خطر است. تاجر با قانون جدید مشکل دارد. در این صورت احتمالا باید از صرافی دلار بخرد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *