مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سقوط طلا به پایین ترین قیمت سه هفته اخیر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، هر اونس طلای جهانی طی هفته گذشته بیش از ۳ درصد افت را تجربه کرد و در نهایت با قیمت ۱۷۴۷ دلار بسته شد. مهم ترین عاملی که باعث افت شدید قیمت طلا در هفته گذشته شد را می توان رشد قابل توجه دلار آمریکا دانست.

نگرانی های گسترده نسبت به رشد اقتصاد جهانی روحیه ریسک گریزی در میان سرمایه گذاران را افزایش داد که از عملکرد ضعیف بازار سهام مشهود است. با وجود اینکه روحیه ریسک گریزی در بازار به نفع طلا عمل می‌کند، رشد دلار آمریکا مانع از بهبود قیمت طلا شد.

صورتجلسه کمیته فدرال رزرو که طی هفته گذشته منتشر شد نشان دهنده عزم جدی فدرال رزرو برای مهار تورم از طریق افزایش بیشتر نرخ بهره بود. همچنین با مشاهده نظرات برخی از اعضای فدرال رزرو می توان گفت این بانک همچنان به سختگیری های اقتصادی خود ادامه خواهد داد.

علاوه بر این، داده‌های اقتصادی کلان آمریکا که بهتر از حد انتظار بود باعث شد تا بازده ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده رشد خوبی را تجربه کرده و به نوبه خود باعث افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شود.

از منظر فنی نیز نمودار ها نشان دهنده کاهش بیشتر قیمت طلا هستند. به نظر می رسد در حال حاضر طلا کمترین مقاومت را در مسیر نزولی داشته و به نظر می رسد که طی روز های آینده افت بیشتری را تجربه کند. با این حال وقایع اقتصادی هفته پیش رو بسیار مهم خواهد بود و توسط سرمایه گذاران دنبال خواهد شد.

بیشتر بخوانید  ۴ ساعت بخاری را خاموش کنید پاداش می‌گیرید

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *