سفیر جدید ایران در لندن: پیگیری منافع اقتصادی یکی از مهمترین اولویت ها است



طبق گزارش ها خبرآنلاین، بهاروند گفت: برنامه های سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن برنامه های جمهوری اسلامی و دستورالعمل های وزارت امور خارجه است.

او افزود: تلاش ها برای گسترش همکاری های اقتصادی از رهنمودهای اصلی کلیه سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور است و باید به شکلی منطقی و واقع بینانه مورد بررسی قرار گیرد.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران روابط تهران و لندن را انبوه روابط توصیف کرد و گفت: ما با انگلیس روابط زیادی داریم. بخشی از این روابط دوجانبه است که سعی می کنیم از لحاظ منطقی و در یک فضای واقع بینانه مدیریت کنیم.

وی تأکید کرد: ایران و انگلیس دارای منابع و امکاناتی هستند که دو کشور می توانند از آنها بهره مند شوند.

به گفته بهاروند ، بعد دیگر روابط ایران و انگلیس مسئله ایرانیان مقیم انگلستان است و یکی از اولویت های سفارت مراقبت مناسب از ایرانیان است.

وی با اشاره به روابط ایران و انگلیس در زمینه های چند جانبه گفت: انگلیس عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و یکی از کشورها در شورای امنیت سازمان ملل است و در مورد سایر مسائل بین المللی انگلیس به اندازه ایران فعال است. ما سعی خواهیم کرد اختلافات را از طریق گفتگو حل کنیم.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لندن افزود: ما در مورد برخی از موضوعات بین المللی با انگلیس اختلاف نظر داریم که باید مورد بحث قرار گیرد و در فضای احترام و برابری متقابل ، ضمن حفظ منافع سیاسی و حاکمیت کشور ، تلاش می کنیم راه پیدا کردن. راه حل مناسب پیدا کنید.

بیشتر بخوانید  پیش بینی مهم مدیرعامل سابق توئیتر از بیت کوین

به گزارش ایرنا ، محسن بهاروند که پیش از این معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بود ، روز یکشنبه گذشته وارد لندن شد و با واگذاری اختیارات خود به ملکه انگلیس رسما کار خود را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد کرد. .

پیش از این ، حمید بعیدی نژاد مسئول سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن بود.

311311

دیدگاهتان را بنویسید