سفیر ایران در سازمان ملل خواستار رفع فوری تحریم ها شده است



به گزارش ایرنا ، مجید طحت راوانسی ، سفیر و نماینده دائمی ایران در سازمان ملل ، در اجلاس مجمع عمومی ایدز پیرامون پیشرفت های صورت گرفته در ایران در زمینه سلامت بیماران و افراد در معرض خطر ایدز و اچ آی وی ، از جمله پیشگیری انتقال بیماری از مادر به کودک و کاهش آسیب های ناشی از آن.
دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: علیرغم پیشرفت چشمگیر در این زمینه ، جمهوری اسلامی ایران همچنان از تحریم های ظالمانه یک جانبه آمریکا رنج می برد که مغایر با اهداف و اصول منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی و اصول اساسی بین المللی است. روابط “
تخت روانچی گفت: “تحریم های غیرقانونی منابع عمومی و خصوصی اختصاص یافته به پیشگیری و درمان ایدز و اچ آی وی را کاهش داده و تأثیر منفی بر سیستم های بهداشتی ، جلوگیری از دسترسی به محصولات پزشکی و همچنین کمک های فنی و مقرون به صرفه داشته است.” توضیحات صدور حکم با م institutionsسسات مالی بین المللی.
سفیر ایران و نماینده دائمی در سازمان ملل افزود: در شرایط فعلی ناشی از اپیدمی تاجگذاری ، تأثیرات منفی چنین اقداماتی بر سلامت عمومی در ایران ، به ویژه بر روی زنان ، کودکان ، نوجوانان ، سالخوردگان و افراد دارای معلولیت ، افزایش یافته است. “

وی هشدار داد که به خطر انداختن سلامت و ایمنی مردم برای اهداف سیاسی نه تنها غیرقانونی است ، بلکه یک جنایت جنگی و یک جنایت علیه بشریت با مسئولیت بین المللی است.
وی تأکید کرد: مسئولیت اخلاقی ما حکم می کند که به شدت با چنین تحریم هایی مخالفت کنیم و خواستار لغو فوری آنها هستیم.

بیشتر بخوانید  پیام جو بایدن به بارزانی

دیدگاهتان را بنویسید