سفر مجازی به خرمدره سوخریز


به گزارش سلام نو، یکی از جاذبه های گردشگری که مسافران را از نقاط مختلف ایران به خرمدره می کشاند جاده گردشگری سوخریز است که با جاذبه های طبیعی خود هر بیننده ای را به خود جذب می کند. آب و هوای بسیار مساعد و مطبوع و همچنین وجود مزارع و باغات میوه در اطراف این جاده نیز به زیبایی آن کمک کرده است. وجود تفرجگاه ها و مسافرخانه های سنتی از دیگر مزیت های این مسیر گردشگری است. این جاده با باغ‌های فراوان و فروش محصولات ارگانیک دامی و کشاورزی در کنار جاده میزبان مسافران و گردشگران است. این مسیر سرسبز و زیبا در فصل تابستان کاملا خنک و دلپذیر است و مسافران برای فرار از گرمای تابستان به این تفرجگاه سفر می کنند.

سفر مجازی به خرمدره سوخریز

روستای سوخریز در میان روستاهای سرسبز و زیبای اطراف شهر خرمدره قرار دارد. باغ های زیبا در کنار ییلاق و مزارع سرسبز و هوای مطبوع خاطره ای خوش را برای دوستداران طبیعت و گردشگران این منطقه به یادگار می گذارد. سوخریز یکی از مناطق و روستاهای مغفول مانده استان زنجان است. تاکستان ها و درختان میوه در دشت ها و کوه های بسیار زیبا این روستا را از نظر آب و هوا منحصر به فرد کرده است. چهار فصل بودن این روستا در ماه های مختلف سال افراد زیادی را به این روستا می کشاند. اهالی این روستا تمامی محصولات خود را مستقیما در کنار جاده به فروش می رسانند. همچنین آب و هوای مطبوع این منطقه افراد طبیعت دوست را مجبور به ساخت ویلا کرد تا در هنگام استراحت و فرار از هیاهوی شهر به این منطقه پناه ببرند. رفتن به این طبیعت دست نخورده مطمئنا خاطره خوشی را برای شما به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید  فوری: مدارس تهران تعطیل شدند

سفر مجازی به خرمدره سوخریز

اولین جشن ترش و شیرین

جشنواره ترش و شیرینی به مناسبت فصل برداشت انگور در روستای گردشگری سوخریز اواخر مرداد ماه برگزار می شود. اولین جشنواره ترش و شیرین از 16 تا 18 شهریور 1395 با اهداف مختلف از جمله گسترش گردشگری روستایی، معرفی بهترین و با کیفیت ترین محصولات روستایی، ایجاد و توسعه کارآفرینی از طریق جذب سرمایه گذار از خارج از روستا، افزایش شادی و نشاط روستائیان و ایجاد انگیزه. ویژه جوانان روستایی، حفاظت، حفاظت و فرهنگ سازی در حوزه منابع طبیعی در منطقه گردشگری داسداران شهرستان خرمدره برگزار شد.

منبع: Trip Iar

دیدگاهتان را بنویسید