سفر مجازی به آبشار و چشمه سجیران


سلام جدید – خدمات گردشگری: آبشار سجیران که نام دیگر رودخانه شیطان رودسر است در 20 کیلومتری روستای رحیم آباد در قسمت جنوبی واقع شده و یکی از جلوه های زیبا و منحصر به فرد طبیعت استان گیلان است.

آبشار سجیران که در دامنه غربی کوهی به نام سماسوس قرار دارد از تلاقی چشمه های زیادی تشکیل شده است و برای رسیدن به این آبشار زیبا باید از مسیر کلاچای و رحیم آباد استفاده کرد، جاده این مسیر بین رودسر و رودسر قرار دارد. رودسر. رامسر.

سفر مجازی به آبشار و چشمه سجیران

استان گیلان دارای جاذبه های طبیعی فراوانی است و شهرستان رودسر نیز از این طبیعت زیبا بهره می برد. شما را با جاذبه های رودسر، آبشار سجیران و چشمه آب معدنی آشنا می کنیم. این آبشار یکی از تفرجگاه های مهم ساکنان منطقه و استان است و با ارتفاع 60 متری به صورت دیواری عظیم جلوی چشمان شما می آید. همچنین منبع آب معدنی سجیران که فواید بیشماری دارد، یکی از اثرات معجزه آسای این منطقه از ایران باستان است. این چشمه در منطقه به عنوان وسیله ای برای شکستن سنگ کلیه و درمان قارچ پوست و ناخن بسیار محبوب است. طبیعت دلپذیر رودسر مجموعه ای از زیبایی های طبیعی و دست نخورده است که در آن می توانید از منظره کوه ها و طبیعت ساحلی دریای خزر لذت ببرید که چشم اندازی از انبوه درختان جنگلی را در کوه ها و دشت ها ایجاد می کند. گل ها و رودخانه های خروشان

سفر مجازی به آبشار و چشمه سجیران

چشمه آب معدنی سجیران

از دیگر جاذبه های طبیعی این منطقه می توان به منبع آب معدنی سجیران اشاره کرد که در منطقه گرنجی اشکور قرار دارد. آب معدنی این چشمه بسیار شفاف است و برای درمان سنگ کلیه مفید است.

بیشتر بخوانید  47 درصد از ظرفیت سدهای کشور خالی است

منبع آب معدنی سجیران در منطقه اشکورعلیا در بالادست روستاهای نیلو، جیرکال و سجیران (در قسمت شمال شرقی) قرار دارد و گفته می شود این آب معدنی در درمان سنگ کلیه موثر است. به گفته کارشناسان، بدیهی است که آب بخشی از خواص درمانی خود را از دست می دهد و بهتر است در محیط وجود داشته باشد. و برای بهره مندی از این آب منبع مفید بود.

آب چشمه سجیران بسیار زلال است به طوری که برخی افراد به راحتی می توانند در عرض 15 دقیقه سه لیتر آب بنوشند و در عرض یک روز کاملا برطرف می شود. یک شب.

می گویند استحمام در آب چشمه سجیران در درمان بیماری های پوستی به ویژه قارچ انگشتان دست و سایر قسمت های بدن تأثیر بسیار خوبی دارد، به طوری که پس از یکی دو بار استفاده از آب این چشمه، بیماری ایجاد می شود. بهبود می یابد و پوست به حالت عادی باز می گردد.

سفر مجازی به آبشار و چشمه سجیران

ویژگی های گردشگری سجیران

علاوه بر آبشار سجیران، پل رودخانه که مهمترین عامل توسعه این منطقه و روستاهای همجوار است، از جاذبه های این منطقه است. این رودخانه از سرچشمه سرهای در دامنه‌های شمالی کوه‌های هشال، لارگ و سیرس و دامنه‌های جنوبی کوه‌های تنوره کش و پیلارتبار در شصت و پنج کیلومتری جنوب شرقی رودسر سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه پس از عبور از مسیری پر پیچ و خم و شیب دار از سیران عبور کرده و وارد دشت ساحلی شده و پس از ایجاد دلتای وسیع به دریای خزر می پیوندد. همچنین در 30 کیلومتری جنوب غربی رودسر، جاده ای بسیار زیبا پس از عبور از کومله، اتاق ورو ستال سر به روستای خرما منتهی می شود که در اطراف این روستا آبشارهای بسیار زیبا و بکری وجود دارد.

بیشتر بخوانید  زلزله کرمان | زلزله راور کرمان دقایقی پیش ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ – ایران چطور

سفر مجازی به آبشار و چشمه سجیران

مسیر دسترسی

محل دقیق آبشار سجیران و چشمه معدنی سجیران را از بومیان بپرسید.

<п>اعلامیه سفر مجازی به آبشار و چشمه سجیران اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید