سعید نمکی: ما در تولید محلی واکسن بیست ساله را برای یک سال تولید کردیم



اثر بخشی واکسن و اینکه آیا می تواند یک واکسن موفق در جهان باشد مورد بررسی قرار گرفت. لازم به ذکر است که این ویروس کاملاً متفاوت از اجدادش است و جهش های پی در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ارزیابی ما این است که جهش در این ویروس به حدی شدید است که به ویروس ووهان شباهت ندارد. م institسسات علمی در سراسر جهان و م institسسات علمی در ایران و کوبا باید برای ساخت واکسن های جدید آماده باشند. عاقلانه و مستمر دنبال کنید.

وی با بیان اینکه تعلیق واردات واکسن به دلیل سهل انگاری فروشندگان واکسن بوده است ، اضافه کرد: پس از مدت طولانی تعلیق و بی توجهی فروشندگان واکسن ، و وزارت بهداشت مسئولیتی در واردات واکسن ندارد و وزارت بهداشت نیز مسئول این امر است. تزریق واکسن.

نمکی ادامه داد: اجازه دهید رسانه ها بررسی کنند و ببینند وزارت بهداشت مسئول واردات واکسن در کدام کشور است ، اما ما به این دلیل هستیم که واکسن نیاز مبرم مردم بود و آخرین فشار از نظر بستری شدن بر ما بود ، نه شکستن زنجیره انتقال ویروس. “به همین دلیل ، ما اقدامات خوبی در زمینه تولید محلی انجام داده و قراردادهای واردات واکسن را امضا کرده ایم.

وی گفت: ما طی یک سال سفر بیست ساله تولید داخلی را گذرانده ایم و واکسن برکت هر هفته با یک میلیون و دویست هزار دوز به وزارت بهداشت تحویل داده می شود. از طرف دیگر ، واکسن تولید شده با واکسن روسیه و پاستور ارائه می شود و واکسن سوتنیک ایران توسط گامالایا تأیید شده است.

بیشتر بخوانید  اداب شب اول ماه محرم | نماز اول ماه محرم چگونه است

وی گفت: در مورد واکسن های وارداتی ، روند به همین منوال است و ما قول می دهیم افراد بالای 60 سال و بیماران خاص و صعب العلاج را واکسینه کنیم. من اعلام کرده بودم که استانهایی مانند خوزستان ، سیستان و بلوچستان ، بوشهر ، هرمزگان و خراسان جنوبی باید به مدت 50 سال یا بیشتر به عنوان مکانهایی که ویروس دلتا از کشورهای همسایه وارد می شود ، واکسینه شوند. 48 ساله 50 ساله و در سایر استانهای 58-60 ساله باید برای واکسیناسیون بیایند ، علاوه بر این که قبلاً اعلام کرده بودیم جزایر خلیج فارس ، به استثنای کیش و کشم ، و قبایل عشایر از 18 سالگی واکسینه می شود. در همان زمان ، من آماری را در مورد بیماران دیابتی بالای 18 سال ، به ویژه بیماران وابسته به انسولین ، درخواست کردم تا بتوانند واکسینه شوند.

وزیر بهداشت افزود: خدای ناکرده واکسیناسیون سایر افراد پرخطر مانند رانندگان تاکسی ، اتوبوس ، مترو ، آژانس ها ، هواپیما و … و معلمان ، اساتید دانشگاه و … را شروع خواهیم کرد. در ماه آگوست”. همچنین برنامه ریزی شده است که واکسیناسیون سایر گروه های پرخطر مانند بیماران دیالیزی و برخی از بیماران نیز کامل شود.

نمکی تاکید کرد: اعلام گروه سنی جدید برای واکسیناسیون به این معنی نیست که واکسنی برای گروه های سنی قبلی باقی نمانده است. همه افراد بالای 60 سال در استانهایی که بیش از 60 سال واکسینه شده اند و هر کس بالای 50 سال در استانهایی که بالای 50 سال واکسینه شده باشند ، از واکسیناسیون خوشحال می شوند. ما از افرادی که به خصوص در مراکز واکسیناسیون در تهران دیر رسیدند ، به ویژه از کسانی که شیفت داشتند اما به دلیل شیفت های بدون شیفت تأخیر داشتند ، عذرخواهی می کنیم.

بیشتر بخوانید  آمریکا معافیت تحریمی عراق برای واردات گاز از ایران را تمدید کرد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

وزیر بهداشت درباره شرایط گفت: “ما پیش بینی کردیم که بر خلاف ویروس انگلیس که از مرزهای غربی و شمال غربی به ما آلوده شد ، ویروس هند از مرزهای جنوب شرقی ، جنوبی و شرقی به ما آلوده خواهد شد.” در همین حال ، آنچه در افغانستان رخ داد باعث افزایش ترافیک و تسریع در انتشار ویروس شد.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل ها به حداقل رسیده است ، گفت: “متأسفانه همه رستوران ها در شهرهایی که به نظر می رسد بسته شده ایم و قرمز رنگ هستند”. با تشکر از ناجا عزیز ، اما راهها باز است. در استان مازندران ، حدود 2000 تخت و در استان گلستان ، بیش از 1000 تخت برای بیماران مبتلا به Covid 19 اشغال شده است ، در حالی که ارائه خدمات سرپایی و تزریق داروهای ضد ویروس به صورت بستری موقت صدها بستری در روز را کاهش می دهد. اگر از این برنامه در اوج چهارم بیماری استفاده نمی کردیم ، بستر را کاهش می دادیم. میزان مرگ و میر در زوج های قبلی به اندازه انتظار نبود ، زیرا واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر انجام شد و همزمان با کلینیک های سرپایی توانستیم وخامت بیماران و مرگ و میر را کاهش دهیم.

نمکی در پایان گفت: “تمرکز ما هنوز بر رعایت پروتکل ها است ، نه سفر و مهمانی ها.” با آنچه در اروپا با بازگشایی مجدد پس از واکسیناسیون 70٪ اتفاق افتاد ، دیدید که در چه دام جدیدی افتادند و متوجه شدید که در حال حاضر واکسن نمی تواند شکاف ها را کاهش دهد یا مجوز برداشتن ماسک باشد. همکاران من تحت فشار هستند ، در 5 موج متوالی نفس می کشند و از مردم می خواهم که به خود و کادر پزشکی ترحم کنند. در این دوره مسئولیتم ، ابزاری غیر از آرزو نداشتم و اکنون از همین ابزارها استفاده می کنم. انعطاف پذیری افراد مهم است ، اما انعطاف پذیری لایه های تحت فشار کادر پزشکی که در این 18 ماه دشوار چند دقیقه استراحت نداشته اند نیز مهم است.

بیشتر بخوانید  ریزش دوباره بورس/شاخص کل ۱۸۷۰۰ واحد افت کرد

47231

دیدگاهتان را بنویسید