سریال گیلدخت و نکاتی مهم درباره آن



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: کسری اسکندری: سریال گیلدخت با داستان جذابش در تعطیلات آخر هفته بینندگان زیادی را به تلویزیون می آورد. داستان سریال گیلدخت حکایت از تشنگی و جنون یک طرفه شخصیتی دارد که از دست دختر یک خان دوره قاجار خشمگین است که شعله های خشم وی در راه تعقیب و گریز هیجان انگیز ویرانی زیادی به جا می گذارد.

خلاصه سریال گیلدخت از ابتدا تا کنون

داستان سریال گیلدخت از این قرار است که آصف میرزا برادرزاده مظفرالدین شاه برای بدست آوردن گلنار دختر تاکی خان تلاش می کند و این آرزو رنگ و بوی عشق واقعی را ندارد. او رقیب سرسختی به نام اسماعیل میرشکار داشت که از قضا عاشق گلنار هم هست.

اسماعیل میرشکار از سریال گیلدهت یکی از دوستان قدیمی آصف و تقی خان تفنگ چی های است که با نامه های عاشقانه اش سند قلب گلنار را برای ۶ دانگ می برد. روزی گلنار با هزار نقشه برآمده از ذهن خلاق بنده وفادارش، با هدف تماشای نبردی که اسماعیل نیز در آن حضور داشت، موفق شد عمارت را ترک کند.

دلیل سختی خروج از ویلا و رفتن به میدان روستا، یعنی محل جنگ، مخالفت سرسختانه و متعصبانه خان برای بستن دخترش گلنار برای جلوگیری از نور خورشید و مهتاب بود. رنگش را ببین

در نهایت گلنار از سریال گیلدخت با لباس خدمتکار با اسماعیل به یک قرار عاشقانه رفت که اتفاقاً آنها را تنها دید و به آنها ابراز عشق کرد و پس از اینکه این خبر به گوش تاکی خان رسید اتفاقات تلخی افتاد. اسماعیل میرشکار به دستور تقی خان دستگیر و شکنجه شد تا عشقش برای همیشه از بین برود اما شعله این عشق بیش از پیش در دل او و گلنار شعله ور شد.

احترام به همسر تاکی خان سادات در سریال گیلداخت که شاهد بی حوصلگی دخترش گلنار بود، تنها راه نجات اسماعیل میرشکار را در میان دایه کودکی همسرش خانم گل دید.

خانم گل از سریال گیلداخت پیام به تاکی خان رسید و با یک فنجان چای خانگی و سخنان نافذ خود، آزادی اسماعیل میرشکار را از دست او تحت تأثیر قرار داد.

اسماعیل میرشکار برای حفظ جانش تبعید شد و رفت، اما او که اتفاقا از نقشه آصف میرزا برای حمله به عمارت تاکی خان مطلع شد، دوباره نزد پدر گلنار رفت تا او را تذکر دهد. تاکی خان که با دیدن دوباره میرشکار خونش می جوشید دستور زندان و شکنجه او را داد. آصف میرزا و کاروانش به رهبری عمه اش طاووس الملوک و صفی الدوله مشاور یا به عبارتی زاییده فکر خانواده شان در ویلای تقی خان پیدا شدند.

این ورود اسماً خواستگاری بود، اما رسماً شبیه اعلان جنگ بود، زیرا آصف میرزا که مشتاق به زانو درآوردن تقی خان بود و از کینه گلنار نسبت به او آگاه بود، مانند مار زخمی شد که هیچ تفنگچی نتوانست جلوی آن را بگیرد. با وارد شدن به قلعه، سپس خواستگاری را می نویسید و دمیدن شیپور جنگ را می خوانید.

وحشت در عمارت تاکی خان حکمفرما شد و نگرانی در چشمان همه ساکنان آن سوسو زد که صدای شلیک گلوله ای از تفنگ آصف میرزا به مغز زندانبان اسماعیل میرشکار، خبر از یک جنگ تمام عیار داد. آصف میرزا برای انتقام به میرشکار رفت و در حالی که رگبار گلوله و آتش بین وفاداران تاکی خان و یاران آصف میرزا رد و بدل می شد، مهربان بانو ندیمه خین سحاب سادات درب ورودی صحن را برای استراحت سربازان مظفرالدین شاه گشود. خانواده..

بیشتر بخوانید  جدول پیش فروش محصولات سایپا

راه نجات اسماعیل میرشکار حمله غافلگیرانه گلنار به آصف میرزا باز و فرصتی برای مقابله با دشمنان او بود. در نهایت این نبرد به دست مردان دربار تاکی خان سپرده شد، اسماعیل میرشکار ناپدید شد و گلنار گریخت.

اکنون تقی خان در زندان است، احترام سادات در زیر سایه سنگین طاووس الملوک، رقیب عشق قدیمی خود که تقی خان زمانی او را رد کرده بود، منتظر و مراقب دخترش است و آصف میرزا در تعقیب گلنار و تلاش برای یافتن اسماعیل میرشکار که هیچکس نیست. اطلاعات دقیقی ندارد. او سرنوشتی نداشت.

بازیگران سریال گیلدخت

محمود پاک نیت، فریبا تشکری، میترا رفیع، سعید راد، ثریا قاسمی، شقایق فراهانی، سعید چنگیزیان، پریوش تدرسی، رامتین خداپناهی و رضا اکبرزاده بازیگران اصلی سریال گیلدهت هستند.

نقش تاکی خان در سریال گیلدخت

محمود پاک نیت بازیگر تقی خان در سریال گیلدهت است که سابقه ایفای نقش های تاریخی در این سبک را با آثاری مانند پشت کوه های بلند و پس از باران و الحق و الانصاف که به حق است. اقتدار، غرور و حتی گستاخی خان در سریال به تصویر می کشد گیلدخت. تقی خان از سریال گیلداخت شخصیتی مهربان اما جدی است که هر گونه بی عدالتی افراد جامعه را نادیده می گیرد و حریم و ناموس خانواده اش را زیر پا نمی گذارد. با تمام اصرارش برای تغییر ندادن دستوراتی که در عمارتش صادر می کند، فقط به حرف یک نفر گوش می دهد، خانم گل، دایه دوران کودکی اش.

بازیگر نقش سادات در سریال گیلدخت

فریبا کارشناس نقش سادات در سریال گیلدخت است که صدای خاص و تجربه او در فعالیت های رادیویی به طور غیرقابل انکاری بر نقش او تاثیر گذاشته است. هر دیالوگ حرمت سادات با صدای نافذ و گرم فریبا کارشناس رنگ، روح پاکی به این شخصیت می بخشد. بازی خوب فریبا در چشمان او منعکس می شود و نگرانی مادری که جان فرزندش در خطر است را می توان در نگاه این هنرپیشه سرسخت به طور باورپذیر احساس کرد.

احترام به سادات در سریال گیلدخت یا به عبارتی مادر گلنار و همسر تاکی خان شخصیتی است که در غیاب او مانند کوهی در مقابل ارباب عمارت پشت سر دخترش می ایستد و شرور و خشن آصف میرزایی را مقتدرانه رد می کند. پیشنهاد. این تضاد و دوگانگی جذابیت سادات را در سریال گیلدخت دو چندان کرد.

بازیگر نقش گلنار در سریال گیلدخت

میترا رفیع در سریال گیلدخت نقش گلنار را بازی می کند که با وجود وضعیت روحی بدش در این پروژه بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت. میترا رفیع در همان روزهای ابتدایی ساخت سریال گیلداخت پدرش را از دست داد اما با وجود این در تعهد خود به کار سنگ تمام گذاشت و بلافاصله پس از برگزاری مراسم عزاداری به همکارانش تسلیت گفت تا این اتفاق نیفتد. خیلی بد. ناشی از روند تولید این مجموعه تلویزیونی است.

میترا رفیع مدتی پیش در سریال به همگان ایفای نقش کرد اما آن شخصیت با گلنار در سریال گیلدخت اختلافاتی دارد زیرا در آنجا تمام توانش را گذاشت تا انتقام عشق قدیمی اش را بگیرد اما اینجا تمام توانش را گذاشت تا مردش را نجات دهد. . زندگی

بازیگر نقش مهربان بانو در سریال گیلدخت

شکایگ فراهانی بازیگر نقش مهربان بانو در سریال گیلدخت است و با حرکات جالبی در رفتارش که علاوه بر بازی خوب از هوش نویسنده و کارگردان سریال سرچشمه می گیرد، چاپلوسی خیانتکاران را به نمایش گذاشت. خدمتکار خیلی خوب یکی از حرکاتش این است که دستش را به نشانه اطاعت روی چشمانش می گذارد، اما حواسش نیست که پشت هر شنیدن و اطاعت بانو، توطئه ای نهفته است. مهربان کنیزکی است که روزی نان می خورد و با هر نسیمی که بوی سود می دهد تغییر جهت می دهد. ماموریت شقایق فراهانی در سریال گیلداخت بازتاب شخصیت مهربان بانویی است که بوی مهربانی نمی دهد و فقط نامش را یدک می کشد.

بیشتر بخوانید  عاملی که کاهش قیمت سکه را رقم زد

بازیگر نقش میرزارزا در سریال گیلدخت

سعید راد در سریال گیلداخت نقش میرزا رضا را بازی می کند که در نقش سرآشپزی کور و مرموز ظاهر می شود اما ماموریت اصلی او موضوع مهمی غیر از آشپزی خواهد بود.

میرزارزا آشپزی است که به دعوت تاکی خان به آشپزخانه قصر رفته، اما ارباب عمارت بیش از ظروف رنگارنگ و لعابش به راهنمایی او نیاز دارد.

مدیریت آشپزخانه ویلا بر عهده میرزارضا است، گویی هر غذا زیر نظر صد آشپز حرفه ای طبخ می شود. چشمان آبی نافذ سعید راد، مرموز بودن این شخصیت عجیب و غریب و نابینا را چند برابر می کند که حتی بدون اجازه تولید مثل در آشپزخانه آشپزی می کند و حتی جرات آب خوردن هم ندارند.

طبق صحبت های مخفیانه میرزارزا و تاکی خان، آشپزخانه سریال گیلداخت بیشتر شبیه یک اتاق کنفرانس مخفی است.

قدرت عجیب حس بویایی میرزارزا نیز از جنبه های جالب این شخصیت است، چرا که گلنار با ورود به آشپزخانه از بوی خود متوجه حضور او می شود.

بازیگر نقش خانم گل در سریال گیلدخت

ثریا قاسمی در سریال گیلدخت نقش خانم گل را بازی می کند، فقط می توان کلاه از سر برداشت و ساعت ها ایستاد و به احترام هنر وصف ناپذیرش تعظیم کرد.

قدرت بیان، صدای منحصر به فرد و تسلط فوق العاده ثریا قاسمی در ایفای نقش به حدی است که هر دیالوگ فیلمنامه پس از بیانش برای همیشه در گوشه ای از تاریخ سینما و تلویزیون ثبت می شود.

خانم گل دایه تاکی خان است که زبانش مار را از لانه بیرون می کشد، پیرزنی خوش بیان و خوش زبان که معجونی های آرامش بخش و کلمات دلنشین او قدرت تغییر هر یک از خطوط خان را دارد، کلماتی که پشت آن دنیایی از تجربه است. و این یک درس زندگی است.

ثریا قاسمی سال ها پیش در فیلم «شام آخر» نقش دایه کتایون ریاحی را بازی کرد که در آن اثری ماندگار از خود به جای گذاشت.

آصف میرزا بازیگر سریال گیلدخت

سعید چنگیزیان در سریال گیلدهت نقش آصف میرزا را بازی می کند که کارهای درخشانی از جمله گرفتن جان، شکستن همزمان 20 استخوان و زخمی شدن را در کارنامه خود دارد. سعید چنگیزیان در همه این فیلم ها و سریال ها ثابت کرد که بازیگر توانمندی است که احتمالاً باعث شد گیلدخت کارگردان او را برای نقش آصف میرزا انتخاب کند.

نکته جالب در کارنامه سعید چنگیزیان که شاید دلیل اصلی انتخاب او برای ایفای نقش آصف میرزایی در سریال گیلدخت باشد، نقطه مشترک اکثر نقش های اوست.

سعید چنگیزیان در چندین اثر بازی کرد که همه این شخصیت ها تشنه انتقام و دنبال چیزی بودند. گرفتن حقوق پدر از شریک سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن»، بازگرداندن جامعه از دست رفته در سریال «زخم» و بازپس گیری سهم خانوادگی از فرزندان شریک قدیمی پدر یا شوهر خاله اش در «برادر جان» سریال، اگر به این آثار نگاه کنید، متوجه استعداد سعید چنگیزیان در ایفای نقش شخصیت های انتقام جو می شوید.

بیشتر بخوانید  ‌آمریکا به اصلی‌ترین سوال روسیه درباره عدم توسعه ناتو پاسخ نداد

بازیگر نقش طاووس الملوک در سریال گیلدخت

پریوش ترِی بازیگر طاووس الملوک در سریال گیلدخت است که خصلت های شیطانی زنی شکست خورده در عشق را به تصویر می کشد.

پس از حمله سربازان برادرزاده اش آصف میرزا به ویلا، طاووس الملوک که برای سادات، همسر تاکی خان احترام قائل نیست، مادر گلنار را تهدید کرد و حتی به فکر کشتن او با ریختن سم در غذای او افتاد.

تنفر طاووس الملوک از احترام سادات به سریال گیلدخت در تک تک کلماتش احساس می شود، به طوری که در سریالی به او می گوید: حالا که خواستگاری برادرزاده ام را از دخترت رد کردی، به محض اینکه او را پیدا کنم، بدبختی می آورم. از بدو تولد در مقابل چشمانش. کی و هوس اگر مثل من کور بودی در سکانسی دیگر، طاووس الملوک احترام سادات را به خاطر تلاش او برای به دست آوردن دل تاکی خان می ترساند.

پرویش تئورش با بازی در نقش طاووس الملوک در سریال گیلدخت به نوعی برگ برنده خود را برای کارگردانان چرخاند. با نام پری‌جوش، تئوری شخصیت‌های مثبت فیلم‌ها و سریال‌ها را به یاد می‌آوریم که طاووس الملوک آن‌ها را از گیرکردن برای همیشه در دایره کلیشه‌ها نجات داد.

بازیگر نقش صفی الدوله در سریال گیلدخت

رامتین خداپناهی در خانواده مظفرالدین شاه نقش یک مار صاف و خالی را بازی می کند که با زبان نرم و چرب خود اهداف طاووس الملوک را پیش می برد. صفی الدوله که مغز متفکر لشکر طاووس الملوک و آصف میرزا است سعی می کند آنها را به رویاهایشان برساند بدون اینکه کوچکترین لطمه ای به آبروی این دو وارد کند. سیاست صفی الدوله بریدن سر با پنبه است اما این پنبه به خون بسیاری از مردم آلوده است.

بازیگر نقش اسماعیل میرشکار در سریال گیلدخت

رضا اکبرپور در سریال گیلداخت نقش اسماعیل میرشکار را بازی می کند که پیش از آن با بازی در سریال حوالی پاییز به شهرت رسید.

شاید رضا اکبرپور چهره ای مناسب برای داستان های تاریخی داشته باشد، اما صدای او آنقدر متمایز نیست که بتواند احساسات درونی قهرمان داستان را به خوبی منتقل کند. با این حال، حالت خاص چهره و مهارت او در انتقال احساسات عمیق از طریق چشمانش و تکنیک های بازیگری، دعوت او شد. شاید اگر یکی از صداپیشه های با سابقه بازیگری نقش او را برعهده می گرفت به طرز شگفت انگیزی تاثیر بازی رضا اکبرپور بیشتر می شد.

خواننده سریال گیلدخت

محمد معتمدی خواننده تیتراژ پایانی سریال گیلدخت است.

ساعت و ساعت پخش سریال گیلداخت/تاریخ پخش سریال گیلداخت/زمان تکرار سریال گیلداخت

سریال گیلداخت پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت 22:15 از شبکه یک پخش می شود. سریال گیلدخت نیز پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت 21:00 از شبکه آی فیلم پخش می شود. زمان و زمان تکرار سریال گیل دخت شبکه یک، جمعه ها و شنبه ها ساعت 2، 9، 15.15 می باشد. تکرار سریال گیلدخت در روزهای جمعه و شنبه ساعت 5 و 13 از شبکه آی فیلم پخش می شود.

کارگردان سریال گیلدخت

مجید اسماعیلی کارگردانی سریال گیلدخت را بر عهده داشت.

نویسنده سریال گیلدخت

مجید آسودگان داستان سریال گیلدخت را نوشته است.


دیدگاهتان را بنویسید