مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سرکه سیب و خواص جالب سرکه سیب

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سرکه سیب و خواص جالب سرکه سیب

سرکه سیب و خواص جالب سرکه سیب

سرکه سیب از بروز سرطان پیشگیری هم می کند.

اگر چه سرکه سیب سرطان را درمان نمی کند ، ولی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ، رادیکال های آزاد را در بدن از بین می برد. رادیکال های آزاد ترکیبات خطرناکی هستند که در اثر اکسیداسیون به وجود می آیند و باعث تخریب سلول های بدن، پیری زودرس سلول ها و ایجاد سرطان می شوند.

بتاکاروتن آنتی اکسیدان مهمی است که در سرکه سیب وجود دارد و رادیکال های آزاد را خنثی می کند.

سرکه سیب علاوه بر بتاکاروتن ، ماده دیگری نیز دارد که از سرطان جلوگیری می کند . نام این ماده پکتین است.

سرکه سیب و خواص جالب سرکه سیب

پکتین یک نوع فیبر غذایی است. مطالعات نشان داده که دریافت زیاد فیبر از بروز سرطان و به خصوص سرطان روده جلوگیری می کند، زیرا فیبرها با مواد سرطان زا در روده ترکیب می شوند و باعث دفع سریع تر آنها از بدن می شوند.

سرکه سیب و خواص جالب سرکه سیب

سایر فواید سرکه سیب به شرح زیر است:

سرکه سیب دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کننده است. ضد باکتری و ضد قارچ است و باعث ارتقاء عمل سیستم ایمنی بدن در مقابله با عوامل بیماری زا می شود.

– مقدار پتاسیم بدن را تنظیم می کند، در نتیجه به حفظ تعادل اسیدی- بازی خون کمک می کند.

سرکه سیب و خواص جالب سرکه سیب

مو:

سرکه سیب موهای شما را شفاف کرده و موجب درخشندگی آن می‌شود. برای این کار، درون ظرف شامپوهای قدیمی‌و خالی شده، نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و پس از شامپو زدن، روی موهای خود بریزید و این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

بیشتر بخوانید  چگونه یک فلافل خوشمزه و خوش طعم درست کنیم؟

تاثیر مفید سرکه ‎سیب بر سلامت موها این است که میتواند آلودگیها را از روی موها پاک کند و اگر به طور روزانه و منظم برای مراقبت طبیعی استفاده شود به تدریج موجب نرمی، لطافت و حتی درخشندگی تارهای مو میشود.

برای این منظور میتوانید مقداری سرکه‎سیب را با حجم یکسانی آب مخلوط کرده و پس از شست و شوی موها با شامپو، سر خود را با این محلول مرطوب کنید.

اگر بتوانید با کمک اسپری به صورت افشانه‌ای محلول سرکه‎سیب و آب را روی موهای خود بپاشید، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. سپس پوست سر خود را به آرامی‌ماساژ دهید و پیش از آب‌کشی مجدد، اجازه دهید چند دقیقه‌ این محلول روی سرتان بماند. پس از آن، دیگر نیازی به استفاده از حالت دهنده نخواهید داشت چون سرکه‎سیب به تنهایی موهای شما را نرم و لطیف میکند.

سرکه سیب و خواص جالب سرکه سیب

صورت:

آیا می‌دانید شستن صورت با سرکه سیب به تنظیم ph پوست شما کمک می‌کند؟ به این منظور، ‌سرکه سیب را با دو قسمت آب ترکیب کرده و با استفاده از یک پنبه آن را به صورت خود بمالید. شما می‌توانید این کار را هنگام شب،‌ پس از شستن صورت و یا صبح، قبل از استفاده از مرطوب کننده انجام دهید. همچنین می‌توانید سرکه سیب را برای روشن شدن پوست خود روی نقاط تیره آن بمالید و تا صبح آن را پاک نکنید.

در مورد خاصیت این سرکه برای سلامت پوست نیز تاکید میشود که سرکه‎سیب به طور کلی به زیبایی و بهبود ظاهری پوست کمک میکند چون پوست به طور طبیعی اسیدی است و سرکه سیب میتواند PH طبیعی پوست را متعادل سازد. در این صورت، بین چربی و خشکی پوست تعادل برقرار میشود.

بیشتر بخوانید  فواید مصرف قهوه روبوستا برای بدن

سرکه سیب در عین حال به کاهش لکه‌ها و دانه‌های قرمز روی پوست کمک میکند. به این ترتیب برای نرمی‌کلی پوست بهتر است دفعه بعد که به حمام میروید چند قاشق چایخوری از این سرکه را داخل وان پر از آب بریزید و مدتی در وان بمانید. محلول سرکه‎سیب و آب، پوست را مرطوب، تازه و از همه مهم‎تر پاک‎سازی میکند.

سرکه سیب و خواص جالب سرکه سیب

دست‌ها و پاها:

آیا پس از یک روزکاری طولانی دست‌ها و پاهای‌تان خسته و متورم شده‌اند؟ با خود مهربان باشید و دست‌ها و پاهای‌تان را درون مخلوط آب گرم و سرکه سیب ماساژ دهید.

سرکه سیب و خواص جالب سرکه سیب

آفتاب سوختگی:

آیا دچار آفتاب سوختگی بدی شده‌اید؟ به آب درون وان حمام، یک پیمانه سرکه سیب اضافه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه درون آن قرار گیرید.

سرکه سیب و خواص جالب سرکه سیب

پس از اصلاح (افتر شیو):

درون یک بطری، آب و سرکه سیب را به اندازه مساوی با هم خوب ترکیب کنید.

سرکه سیب و خواص جالب سرکه سیب

سم زدایی:

برای شستشوی بدن به خصوص کلیه‌ها، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را درون دو لیتر آب تصفیه شده بریزید و در طی روز کم کم از آن بنوشید.

سرکه سیب و خواص جالب سرکه سیب

سرکه سیب و ناخن :

سرکه سیب به استحکام ناخن‌ها کمک می‌کند. اگر ناخن‌های شکننده‌ای دارید گهگاه آنها را در سرکه سیب فرو برید تا مقاومت بیشتری پیدا کنند و سخت‌تر شوند.

منبع: www.takroj.ir


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *