مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اصلی ترین راه برای توسعه کردستان است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه استان برای پروژه های آبیاری و زهکشی در کشور ، وی گفت: “ما پروژه آبیاری 16810 هکتار از اراضی استان را طی چند سال گذشته ادامه داده ایم و 434 میلیارد تن هزینه شده است. در مورد این پروژه مهم تاکنون. “

وی افزود: امروز شاهد کشف پنج هزار و 470 هکتار از اراضی پایین دست سدهای گاووشان ، گشلاگ و امیرآباد هستیم. رمشت، رایگان و گاران ما هستیم و اگر 145 میلیارد حجم اعتبار باقیمانده برای این پروژه تأمین شود ، تا 16 ماه آینده 16 هزار و 810 هکتار زمین آبیاری می شود.

مرادنیا وی افزود: یکی از اصلی ترین راه های توسعه استان سرمایه گذاری در زمینه آب و کشاورزی است و اجرای برخی از پروژه ها در زمینه کشاورزی یک اتفاق مهم برای استان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: کردستان حوضه آبریز کشور در پنج رودخانه کشور است و درصدی از آب جاری کشور را در اختیار دارد.

محسن فاطی افزود: هرچه بیشتر از این سهم استفاده کنیم ، شاهد رونق بیشتری در زمینه اقتصادی استان خواهیم بود.

فاطی افزود: با اجرای طرح های آبیاری زمین باران میبارد ما شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی خواهیم بود و این امر نیاز استان به صنایع جهت تحول را افزایش می دهد ، که امیدواریم در دولت جدید نیز مورد پیگیری دولت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید  رکورد تاریخی مصرف برق در کشور از مرز 69 هزار مگاوات گذشت
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *