سرمایه گذاران فریدانی از 20 سال معافیت مالیاتی برخوردار هستند



حسین محمد صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم در اردیبهشت ماه سال جاری به تصویب هیات وزیران رسیده و به دستگاه های دولتی گزارش شد که بر اساس آن واحدهای صنعتی معدن و خدمات از سال 1400 در فریدن ساخته یا فعالیت می کنند. “تجارت آزاد ، صنعت و کالاها برای تولید و توسعه ، آنها به مدت 20 سال از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

به گفته وی ، با اقدامات بعدی توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه بودجه ، فریدن اکنون به عنوان یک منطقه “غیر کار” تعریف شده است.

محمد صالحی با بیان اینکه معافیت مالیاتی یکی از امتیازاتی است که برای سرمایه گذاران در مناطق آزاد تجاری اعمال می شود ، افزود: با توجه به مشکل بیکاری در منطقه ، تصمیم بر این شد که وزارتخانه ها برنامه اشتغال خود در فریدن را در اولویت قرار دهند.

نماینده مردم فریدن ، فریدونشار ، چادگان و بوئین میاندشت از تمایل به دریافت تسهیلات و تخفیف بیشتر در انتقال زمین به شهرک صنعتی فریدن خبر داد و افزود: ما به دنبال پیوستن به قسمت دیگری از شهرک صنعتی فریدن هستیم و سعی می کنیم با استخدام پیمانکاران ، زیرساخت های شهر صنعتی را بهبود ببخشید. “

ایجاد شغل براساس تمام فرصت های سرمایه گذاری محلی ضروری است

محمد صالحی جذب سرمایه گذار و راه اندازی چندین کارگاه و صنعت را عامل اقتصادی در منطقه می داند که برای ایجاد انگیزه در مردم و سرمایه گذاران محلی و غیر محلی لازم است و افزود: “ما معتقدیم که جابجایی فقط براساس طرح آمایش سرزمین کافی نیست. زیرا این بهانه هایی به دست می دهد که دستان ما را ببندد.

بیشتر بخوانید  یکی از درها رو باز کن تا بهت بگم چه شخصیتی داری!

نماینده مردم فریدون ، فریدونشهر ، چادگان و بوئین میاندشت افزود: مقامات و برخی از سیاستمداران بالادستی تلاش می کنند صنایع آلاینده در این منطقه ایجاد نکنند ، در حالی که دیگران سالهاست مطابق با ظرفیت محلی برای شهرهای دیگر مجوز صادر می کنند. رسیده است.

محمد صالحی افزود: با وجود برخی محدودیت ها ، ما به دنبال هر صنعت و فعالیت تولیدی متناسب با ظرفیت و امکانات منطقه هستیم و مجوز برخی از آنها را نیز دریافت کرده ایم.

نماینده مردم فریدن ، فریدونشار ، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس با بیان اینکه گردشگری ، کشاورزی و دامداری هنوز ظرفیت ایجاد و توسعه شغل در منطقه را دارند افزود: کشاورزی در فریدن و چادگان در حال تکمیل و بهره برداری است. ، که در حال حاضر 60٪ پیشرفت فیزیکی است.

محمد صالحی گفت: روند ثبت اولین شرکت دانش بنیان در منطقه در حال انجام است که بسیاری از مشاغل داخلی را راه اندازی و تقویت می کند.

وی از صدور مجوز کارخانه داروسازی در فریدونشهر و همچنین ایجاد صنایع سنگ و فایبرگلاس در بوئین میاندشت خبر داد و افزود: سرمایه گذاران برای این پروژه ها اعلام آمادگی کرده اند و ما در حال حل مشکل زمین و زیرساخت های آنها هستیم. “

محمد صالحی افزود: همچنین کارخانه تولید لوله های لاستیکی و فولادی فریدن مجوزهای لازم را دریافت کرده است که مراحل تکمیل آن در حال انجام است.

وی افزود: کارخانه تولید ترمز که اخیراً مورد بازسازی قرار گرفت ، در مرحله تولید دیواره است و کارخانه تولید لوله پلی اتیلن فریدن در مرحله تولید آزمایشی است که ساخت ماشین آلات تولید این لوله ها در مرحله بعدی است. “

بیشتر بخوانید  یادگیری زبان انگلیسی برای دانش‌آموزان دیگر اجباری نیست

محمد صالحی افزود: به گفته کارشناسان منطقه ، ظرفیت خوبی برای راه اندازی کارخانه نساجی وجود دارد و هم اکنون در مرحله یافتن این مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه به دلیل برخی جنجال های زیست محیطی ، ایجاد یک شهر صنایع غذایی در شهر صنعتی فعلی فریدن مورد تصویب قرار نگرفت ، افزود: به همین دلیل پیش بینی پایان قطب صنعتی شهرداران (فریدن مرکزی) را برای ایجاد تحول و تحول و ما اکنون به دنبال اخراج هستیم. ما افرادی هستیم که در این منطقه زمین گرفته ایم اما هیچ فعالیت اقتصادی را شروع نکرده ایم.

محمد صالحی افزود: نامزدهای زیادی برای ایجاد کارگاه ها و صنایع فرآوری در این منطقه وجود دارد اما با کمبود زمین روبرو هستیم که امیدواریم با ادامه روند تخصیص زمین این مشکل برطرف شود.

به گفته وی ، با انتقال زمین به مرکز صنعتی شرکت شهرک های صنعتی ، سرمایه گذار می تواند ظرف سه سال زمین را خریداری کرده و کارخانه تولید خود را راه اندازی کند.

شهرهای فریدون با بیش از 49000 نفر جمعیت ، فریدونشهر با 35000 نفر جمعیت ، چادگان با 32000 نفر جمعیت و بوئین میاندشت با بیش از 24000 نفر جمعیت به ترتیب در 140 ، 180 ، 110 و 170 کیلومتری غرب اصفهان واقع شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید