مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سرماخوردگی عاملی تاثیرگذار در رژیم غذایی است!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


این متخصص تغذیه گفت: سرماخوردگی یکی از عوامل تاثیرگذار در رژیم غذایی است. مناطق سردسیر کشور به طور معمول باید حدود 14 درصد انرژی بیشتری مصرف کنند تا بدن بتواند مقاومت خود را در برابر سرما حفظ کند.

سرماخوردگی عاملی تاثیرگذار در رژیم غذایی است!

دکتر علی اکبر سهیلی آزاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجایی که بدن در فصل سرد به انرژی بیشتری برای گرم شدن نیاز دارد، باید میزان انرژی دریافتی در مواد غذایی مصرفی روزانه را افزایش دهیم. زیرا در صورت نبود انرژی کافی، ایمنی بدن کاهش می یابد و باعث سرماخوردگی می شود.

سرماخوردگی عاملی تاثیرگذار در رژیم غذایی است!

وی وجود ویتامین A را در کاهش بسیاری از بیماری ها موثر دانست و افزود: اکثر سه بیماری خطرناک مجاری تنفسی، سرخک و عفونت های گوارشی که کودکان زیر 5 سال را درگیر می کند، کمبود این ویتامین در بدن منجر به مرگ می شود. ویتامین ضد عفونت است و با دریافت و افزایش هر چه بیشتر این ویتامین در فصل سرما می توان مقاومت بدن کودک را در برابر سرما افزایش داد.

این متخصص تغذیه لبنیات و سبزیجات را منبع غنی ویتامین A دانست و تصریح کرد: در فصل زمستان شیر و لبنیات می تواند کمک شایانی به تقویت بدن در فصل سرما داشته باشد. کلسیم موجود در شیر برای تنظیم متابولیسم نیز مهم است و کمبود کلسیم این فرآیند را کند می کند.

سرماخوردگی عاملی تاثیرگذار در رژیم غذایی است!

سهیلی آزاد خاطرنشان کرد: از آنجایی که اغلب عفونت ها با تب همراه است و عفونت با تعریق از بدن دفع می شود، بخشی از سدیم و پتاسیم نیز از بدن دفع می شود. برای رفع کم آبی و جبران مواد از دست رفته، با مصرف سوپ و آبگوشت می توان کمبود این مواد را جبران کرد.

بیشتر بخوانید  آشنایی با موارد مصرف پماد تتراسایکلین چشمی

وی افزود: این غذاها به دلیل اینکه مخلوطی از غلات و سبزیجات حاوی انواع ویتامین های B1 و B6، املاح معدنی، آهن، روی و مس هستند، بهتر از هر دارویی برای بدن هستند و باید در فصل زمستان اغلب مصرف شوند. “

سرماخوردگی عاملی تاثیرگذار در رژیم غذایی است!

سهیلی آزاد با اشاره به اینکه مرکبات سرشار از ویتامین C هستند، گفت: در فصل سرما بدن با انواع بیماری های ویروسی مواجه می شود و مصرف این ویتامین که سرشار از پرتقال، نارنگی، لیمو ترش و لیمو شیرین است می تواند بی خطر باشد. برای من.” در سرما.

وی تنقلاتی مانند پسته، بادام و گردو را منبع غنی آهن و چربی دانست و گفت: ماهیچه های بدن برای چربی سوزی به اکسیژن نیاز دارند و زمانی که ذخایر آهن بدن کم شود متابولیسم چربی مختل شده و چربی بدن کاهش می یابد. که با خوردن انواع آجیل تند، حبوبات با پوست و گوشت قرمز سرشار از آهن تقویت می شود.

سرماخوردگی عاملی تاثیرگذار در رژیم غذایی است!

این متخصص تغذیه مصرف تخم مرغ، جگر، هویج، گوجه فرنگی، اسفناج، تخمه آفتابگردان، هندوانه و کدو سبز در فصل زمستان را بسیار موثر دانست و گفت: برای افزایش انرژی کودکان در فصل سرما بهتر است از کره و خامه استفاده شود. برای صبحانه به منظور افزایش ایمنی ارگانیسم و ​​یادگیری آنها در مدرسه.

وی در پایان گفت: پوشیدن لباس های مناسب و گرم به ویژه برای نوزادان، کودکان و میانسالان از سرماخوردگی پیشگیری کرده و انرژی آنها را کاهش می دهد. همچنین خوردن سبزیجات با برگ تیره در فصل سرما بسیار موثر و مفید است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *