سرقت پلیس قلابی از طلافروشی اشتباه رفت



به گزارش سلام نو به نقل از ایران، ساعت 20 روز شنبه 4 تیرماه طلافروشی در خیابان 17 شهریور تهران-نو مقابل مغازه خود ایستاده بود که یک دستگاه خودرو پژو 405 چند نفر را متوقف کرد. چند قدم دورتر دور از او یکی از چهار سرنشین پژو پیاده شد و به سمت مرد طلافروش رفت.

وی در حالی که عینک و اسلحه در دست داشت با نشان دادن حکم قضایی خود را پلیس معرفی کرد و از طلافروش خواست تا با آنها به اداره آگاهی بیاید.

طلافروش با دیدن دستور پلیس و اسلحه در حالی که شوکه شده بود، قبل از هرگونه اعتراضی یک دستبند به دور دستانش دید، سپس مرد مسلح او را به داخل خودرو برد، اما قبل از حرکت از او خواست تا دو کیلو برداشت کند. طلا از مغازه خود به منظور بررسی طلا و جعلی نبودن آنها.

طلافروش برای برآوردن خواسته راننده پژو از خودرو پیاده شد که ناگهان برادر کوچکترش او را دید. مرد جوان با دیدن برادرش در آن وضعیت و سرنشینان پژو، ماجرا برایش مشکوک شد. وقتی با دقت نگاه کرد، چهره یکی از آنها برایش آشنا شد و بلافاصله آن را شناخت.

این مرد مدتی پیش با آنها معامله کرد و به همین دلیل شروع به داد و فریاد کرد و از مردم کمک خواست. نظارت بر درخواست های برادر کوچکتر برای کمک؛ رهگذران و تاجران به کمک او آمدند.

رانندگان پژو از محل متواری شدند اما مرد مسلح در دام ازدحام جمعیت گرفتار شد و همزمان ماموران گشت پلیس پیشگیری وارد عمل شدند و مرد جوان را که اسلحه و چاقو در دست داشت دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید  مهارت عجیب پیرزن ۸۵ ساله در شنا / فیلم -

مرد جوان در تحقیقات اولیه مدعی شد که در سرقت طلافروشی و ربوده شدن طلافروش نقشی نداشته و تنها به عنوان راننده رانندگان پژو را تعقیب کرده است.

اما دادستان اعلام کرد که از قبل با این فرد آشنا بوده و طراح اصلی طرح شکست خورده سرقت طلافروشی وی بوده است. متهم که با مدارک پلیسی مواجه شده بود در نهایت به سرقت نابجا از طلافروشی با به کارگیری سه سارق اعتراف کرد.

سرهنگ جلیل مکفوفایی رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در تحقیقات اولیه از متهم یک تسمه کلت با 6 فشنگ و یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

متهم 31 ساله دارای 17 فقره سرقت مسلحانه، نگهداری مواد مخدر و نزاع است. تحقیقات با دستگیری سه متهم فراری این پرونده ادامه دارد.

مصاحبه با متهم

سارق مسلح که 17 بار به دلیل ارتکاب جرایم مختلف به کلانتری مراجعه و در تحقیقات ماموران پیشگیرانه مشخص شد پلیس در یکی از شهرهای جنوبی کشور به دنبال وی است، گفت: می دانستم که این دو برادر از وضعیت مالی خوبی برخوردارند، بنابراین می خواستم نقشه سرقت از طلافروشی آنها را اجرا کنم، اما نمی خواستم نقشه سرقت از طلافروشی را اجرا کنم. مانند سایر طرح های سرقت طلافروشی.

چه برنامه ای داشتی

تجهیزات لازم یک افسر پلیس را تهیه کردم و به عنوان افسر به طلافروش رفتم. برادر بزرگترم مرا نمی شناخت، بنابراین می توانستم خودم را پلیس معرفی کنم. سپس دستوری مبنی بر اینکه ما به طلاهای شما مشکوک هستیم را نشان دادم و از او خواستم 2 کیلو طلا با خود ببرد. به محض اینکه طلاها را به من داد می خواستم فرار کنم که متاسفانه برادر کوچکترم آمد و مرا شناخت.

بیشتر بخوانید  زمان ساخت واکسن برای کرونای اومیکرون اعلام شد

چگونه با همدست خود آشنا شدید؟

من به آنها نگفتم قصد سرقت از طلافروشی را دارم، گفتم از این شخص که نداد، پول می خواهم و آنها هم مثل رذل با من رفتند. با خودم گفتم بعد از اجرای نقشه سرقت، مبلغ را به آنها می دهم.

دیدگاهتان را بنویسید