مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سرعت واکسیناسیون از برنامه وزارت بهداشت عقب ماند –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مهر، علیرضا دلاوری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: در کل جهان درصد پوشش واکسیناسیون حدود ۳۹.۵ درصد است و حدود ۵ میلیارد و ۲۹ میلیون نفر واکسن دریافت کرده‌اند.

وی افزود: سرعت روزانه واکسیناسیون در جهان حدود ۴۱.۱ درصد دوز اما در کشورهای فقیر حدود ۱.۷ درصد دوز است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: در کشور ما به طور متوسط – این آمار برای چند روز پیش است – حدود ۰/۴۸ درصد به ازای هر ۱۰۰ نفر واکسن تزریق می‌کنیم و فاصله کمی با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از سوی وزارت بهداشت که ۱.۱ درصد است، داریم.

وی در ادامه راهبردهای شش‌گانه طرح شهید سلیمانی را واکسیناسیون عمومی کووید-۱۹ مطابق سند ملی بیماریابی فعال؛ شناسایی افراد در معرض تماس نزدیک و رهگیری هوشمند، آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی، حمایت و حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر (سالمندان افراد دارای بیماری زمینه‌ای) و افراد مبتلا به کووید-۱۹، تقویت فرایند درمان سرپایی و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون عنوان کرد.

دلاوری با اشاره به اینکه واکسیناسیون ۲۱ درصد جمعیت تحت پوشش از کل استان تهران به عهده دانشگاه علوم پزشکی تهران است، گفت: ۳۴ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون و ۱۶۱ تیم واکسیناسیون در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران فعال هستند و تقریباً ۲۶ درصد از جمعیت تحت پوشش ما نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ما به ازای هر ۹۰ هزار نفر جمعیت یک پایگاه تجمیعی داریم. در صورتی‌ که در دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر استان تهران این‌طور نیست.

دلاوری ادامه داد: نخستین دانشگاهی هستیم که در زمینه واکسیناسیون کووید-۱۹ خانواده پرسنل را هم واکسینه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید  سازندگان ساختمان های پرخطر دلالان مرگ هستند/ فهرست ساختمان های پرخطر تهران منتشر شد
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *