سرعت اینترنت زیاد شده!



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: سرعت اینترنت موبایل در یک سال گذشته با 11 درصد افزایش به 10 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

مراسم افتتاحیه پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت هفته دولت در تالار شهید گاندی وزارت ارتباطات برگزار شد.

در این مراسم پروژه های سازمان فناوری اطلاعات ایران از جمله بهره برداری عملیاتی از ظرفیت های شبکه پراکنده در سراسر کشور در 7 استان کشور و همچنین بهره برداری از اپراتورهای خدمات بازرگانی یا PGSB افتتاح شد.

محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه بهره برداری عملیاتی از ظرفیت شبکه توزیع شده در سراسر کشور در 7 استان کشور انجام شده است، گفت: افتتاح این پروژه بر بهبود سرعت شبکه تاثیرگذار است. کاربران دسترسی به ابزارهایی مانند نقشه ها و بازی ها.

وی همچنین درباره نحوه کار اپراتورهای خدمات بازرگانی یا PGSB گفت: هدف از اعطای این مجوزها این است که به جای اینکه دولت به طور مستقیم به مشاغل خدمات ارائه کند، شرکت های خصوصی این خدمات را با کیفیت بهتری ارائه دهند.

همچنین در این مراسم پروژه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ارتباط با فاز اول دسترسی ثابت به اینترنت مبتنی بر فیبرهای نوری (FTTKS) در شهرهای رشت و یزد افتتاح شد.

صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره این طرح گفت: سرعت دسترسی به اینترنت موبایل در سال گذشته بیش از ۱۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰ مگابیت بر ثانیه رسید.

بیشتر بخوانید  بررسی تفاوت کافئین چای و قهوه

وی گفت: نسبت استفاده از اینترنت ثابت و سیار در کشور برخلاف رویه جهانی است.

دیدگاهتان را بنویسید