سرطان پوست و فصل گرما


سرطان پوست و فصل گرما

سرطان پوست و فصل گرما

نزدیک به یک دهه است که برنزه کردن و تغییر دادن رنگ پوست، به یکی از ملاک های زیبایی بین افراد جامعه، به خصوص بانوان، تبدیل شده است و افراد برای دستیابی به آن، حتی سلامت خود را هم قربانی می کنند بدون آنکه اطلاع دقیقی از عوارض این کار داشته باشند…

سرطان پوست و فصل گرما

سولاریوم، آفتاب گرفتن و استفاده از انواع لوسیون ها و کرم ها، روش هایی متداول برای برنزه شدن هستند. باوجود ممنوع اعلام شدن استفاده از سولاریم، هنوز مراکزی در تهران و شهرهای دیگر وجود دارند که از این دستگاه استفاده می کنند.

آفتاب گرفتن در سواحل شمالی و جنوبی کشور و استخرهای روباز هم به امری طبیعی بدل شده است. دکتر سیدحسین طباطبایی، متخصص پوست و مو، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر سابق انجمن متخصصان پوست و مو معتقد است فقط یک راه حل بی ضرر برای برنزه کردن پوست وجود دارد.

سرطان پوست و فصل گرما

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب محافظت نشده و نیز تیره كردن پوست در داخل سالن‌های برنزه منجر به افزایش بروز سرطان‌های پوستی می‌شود.

براساس این گزارش ، نتایج تحقیقات در 10 سال گذشته از رشد فزاینده سرطان پوست در نوجوانان و جوانان خبر می‌دهد و عامل اصلی سرطان پوست ملانوم و غیرملانوم را قرار گرفتن در نور مستقیم آفتاب محافظت نشده و نیز تخت‌های برنزه‌كننده‌ای كه تحت مقادیر غلیظی از اشعه UV‌ هستند، است .

سرطان پوست و فصل گرما

مرگبارترین نوع سرطان پوست سرطان ملانوم بدخیم است كه در طول 40 سال گذشته در زنان، در حال افزایش هشت برابری و مردان با افزایش چهار برابری نسبت به گذشته بوده است و بیشترین گروه مبتلا به این بیماری در سنین 18 تا 39 سال بوده‌اند.

بیشتر بخوانید  طرز استفاده صحیح از فیس واش دستی و سلیکونی

حد قرار گرفتن در معرض آفتاب، صبح‌ها و اواخر بعد از ظهر هنگامی است كه آفتاب ضعیف‌تر شده و با این حال باید از كرم‌های ضد آفتاب با قدرت 30 spf‌ و حتی بالاتر استفاده كرد.

گردآوري توسط : مجله دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید