سرطان و طب سنتی


طب سنتی

سرطان و طب سنتی

رازیانه و سرطان سینه

سرطان سینه برای بسیاری از زنان یک کابوس است. بسیاری از مردم نگران ابتلا به این بیماری هستند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، اصلا نگران نباشید. تحقیقات در سال های اخیر نشان داده است که خوردن رازیانه می تواند تا حد زیادی از این بیماری پیشگیری کند. رازیانه یک گیاه پاییزی است اما در فصول دیگر نیز می توان آن را به عنوان چای مصرف کرد.

این گیاه سرشار از ویتامین C، کلسیم، پتاسیم و فیبر است و تاثیر مثبتی روی استخوان ها دارد. اما مهمترین اثر رازیانه افزایش شیر مادر و پیشگیری از سرطان سینه است. این گیاه دارای سطح بالایی از استروژن است و به همین دلیل در پیشگیری از سرطان سینه و همچنین در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی بسیار مفید است. البته توجه داشته باشید که خوردن این گیاه در دوران بارداری ممنوع است و اگر در غلظت خون مشکل دارید، بهتر است از مصرف این گیاه خودداری کنید.

مارچوبه درمانی برای سرطان

مارچوبه مهمترین گیاه در درمان انواع سرطان است. مجله خبری سرطان مقاله ای در مورد اثرات مفید مارچوبه بر درمان سرطان منتشر کرد. در آن زمان، بسیاری از مؤسسات در سراسر جهان به تحقیق در مورد تأثیر مارچوبه بر سرطان روی آوردند. برخی معتقدند این گیاه تاثیر معجزه آسایی در توقف رشد سلول های سرطانی در بیماران دارد.

اگرچه این نظریه ها هرگز به طور کامل ثابت نشده اند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که این گیاه در درمان و کاهش فعالیت سلول های سرطانی در غدد لنفاوی، مثانه، پوست و ریه ها موثر است. تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان داده است که استفاده از این گیاه کمک زیادی به بیماران سرطانی کرده است و به همین دلیل مارچوبه مهمترین راه حل در درمان سرطان در اروپا است.

بیشتر بخوانید  تورم غدد پشت گوش نشانه چیست ؟

سرطان پروستات و کنگر فرنگی

ممکن است از تاثیر این ماده مغذی در پیشگیری از سرطان آگاه نباشید، اما مردم منطقه مدیترانه به خوبی از آن آگاه هستند. مردم این منطقه نزدیک به 3000 سال است که از کنگر فرنگی در رژیم غذایی خود استفاده می کنند و از دیرباز معتقد بودند که این گیاه در درمان بیماری های مختلف موثر است.

محققان به تازگی به اثرات بسیار مثبت این گیاه پی برده اند و حدود 200 مقاله در قاره اروپا درباره این گیاه منتشر شده است. محققان دانشگاه گئورگ آگوست آلمان به این نتیجه رسیده اند که این گیاه در درمان سرطان پروستات مفید است. این گیاه بر ترشح استروژن در بدن تأثیر می گذارد و از ابتلای مرد به سرطان پروستات جلوگیری می کند، علاوه بر این کنگر تأثیر زیادی در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی به ویژه سرطان پروستات دارد.

▪ چای سبز:

از گیاهی به نام «Camilia sinicis» به دست می‌آید و همان گیاهی است که چای سیاه، سبز و سفید از آن به دست می‌آمد. رنگ، طعم و طعم آن به میزان رشد برگ، زمان برداشت و نحوه عمل آوری مربوط می شود. چای سبز با سرطان سینه، معده و پوست مبارزه می کند.

سرطان و طب سنتی

▪ سیر:

این گیاه با ظاهر سرطان دستگاه گوارش مبارزه می کند.مصرف سیر نیز در حفظ سلامت قلب و عروق نقش دارد.

سرطان و طب سنتی

عصاره هسته انگور:

نتایج آزمایشات بالینی نشان می دهد که عصاره هسته انگور با سرطان سینه، معده، روده بزرگ، پروستات و ریه مبارزه می کند. عصاره هسته انگور بی ضرر است.

بیشتر بخوانید  20 خاصیت بی نظیر ارزن برای سلامتی و پوست

سرطان و طب سنتی

▪ ادویه جات ترشی جات:

بیشتر ادویه هایی که در آشپزی استفاده می شود برای سلامتی شما مفید است.

این ادویه ها دارای خواص ضد سرطانی نیز هستند از جمله زردچوبه، زنجبیل و رزماری.تقریبا تمام میوه ها و سبزیجات تازه دارای خواص ضد سرطانی هستند.به دلیل داشتن فیبر، میوه ها و سبزیجاتی مانند سیب، کلم بروکلی، کلم پیچ و … با دستگاه گوارش مبارزه می کند. . سرطان. میکروب ها و آب سبزیجات از جمله علف گندم نیز به دلیل آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی با سرطان مبارزه می کنند.

یادآوری های چند نقطه ای

1. مصرف میوه ها، سبزیجات و غلات کامل را افزایش دهید. مصرف گوشت قرمز، غذاهای حیوانی پرچرب، غلات کامل و شکر تصفیه نشده را کاهش دهید.

2. ورزش برای سلامتی شما مفید است.

3. اجتناب از سیگار کشیدن 4 زنان باید به طور منظم معاینه شوند، مردان و زنان باید از علائم و نشانه های سرطان پوست آگاه باشند.

منبع: سایت فلاح


دیدگاهتان را بنویسید