مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سردار کمالی از تشدید برخورد با سربازان غایب + جزئیات مجازات سربازان غایب خبر داد.

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


با سربازان غایب کار کنید

دلگرم کننده: سردار کمالی از تشدید درگیری با سربازان غایب خبر داد.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح پس از شایعاتی مبنی بر احتمال بازگشت به خدمت سربازی، غیبت و معافیت های جدید اهل سنت گفت: نه تنها تصمیمی برای اعطای تسهیلات به مشمولان غایب گرفته نشده است. به زودی حل خواهد شد.

اضافه کاری مرخصی سربازی

سردار موسی کمالی درباره بخشودگی اضافه کار سربازان غایب اظهار داشت: طبق قانون سربازانی که تا سه ماه غیبت می کنند، سه ماه اضافه کار، سربازان سه ماه تا یک سال، شش نفر. ماه ها اضافه کاری و سربازان بیش از یک سال غیبت، علاوه بر شش ماه اضافه کاری، برای سربازان فراری مجازات خواهند شد.

وی با بیان اینکه در دوره گذشته اضافه کار به دلیل غیبت سربازان در چند مرحله بخشوده شد، تصریح کرد: در سربازی و داشتن خدمت و روحیه خوب به تشخیص فرماندهی بخشوده می شود که معادل دو سوم اضافه کاری است. به دلیل غیبت آنها و هیچ بخششی نیست.

فروش خدمت سربازی سال 1377

کمالی درباره احتمال اجرای مجدد طرح فروش ارتش یا همان مجازات نظامی ریالی به ایسنا گفت؟ بگذارید وضعیت نظامی خود را مشخص کنند.

معافیت جدید از خدمت سربازی

رئیس اداره کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در خصوص اینکه آیا امکان اعلام معافیت سنی جدید برای خدمت سربازی وجود دارد یا خیر؟ معافیت سنی جدیدی برای این افراد منتشر نمی شود.


** تشدید برخورد با مشمولان غایب و کارفرمایان آنها

کمالی همچنین از تشدید برخورد با غایبان خبر داد و گفت: طرح تشدید رسیدگی به غایبان نیز به زودی محقق می شود و همچنین کارفرمایان این افراد طبق قانون از جمله امکان برخورد خواهند شد. از مراجعه به دادگاه ها».

وی با بیان اینکه بسیاری از مفقودین هنگام اخذ گواهینامه، تمدید گواهینامه، تعویض پلاک شناسایی شدند، تصریح کرد: در این راستا به زودی برخورد با آنها را آغاز خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  تولد دختر اصغر فرهادی از امیر جدیدی مبارک!

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تمهیدات لازم انجام شده است، گفت: محدودیت های اجتماعی برای مشمولان غایب از جمله ممنوعیت اعطای وام بانکی به مشمولان غایب، ممنوعیت ثبت نام، تقویت می شود و تاسیس شرکت را برشمرد. .

وی در پایان با اشاره به شایعاتی مبنی بر عفو سربازان مفقودالاثر گفت: اخبار رسمی ارتش تنها از طریق ستاد کل نیروهای مسلح منتشر می شود و لازم است دست اندرکاران به سایر اخبار توجه نکرده و فعالیت خود را متوقف کنند. وضعیت خدمتی طرح های بی اساس که مورد تایید ستاد کل نیروهای مسلح نیست نسازید.

مجازات غیبت چیست؟

بر اساس ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی، انجام برخی فعالیت ها و اعطای مزایا به افرادی که غایب خدمت سربازی هستند و نمی توانند از این مزایا استفاده کنند تا زمانی که وضعیت رسمی خود را مشخص نکرده و مدرکی مبنی بر اعزام به خدمت ارائه نکرده اند، ممنوع است.

بر این اساس، دریافت هرگونه وام و کمک در زمینه کشاورزی، صنعت، دامپروری و مسکن از طریق بانک ها، وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی و دولتی و مؤسسات حقوقی، کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن های حقوقی با ارائه اصل گواهی یا مدرک تحصیلی و دوره های عالی وزارتخانه، صدور پروانه و پروانه اشتغال و عضویت در تعاونی ها، دریافت مستمری از سازمان ها و موسسات قانونی دولتی و مرتبط، استخدام به هر شکل رسمی، قرارداد، کارمزد و تهیه خدمات در وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی و دولتی. و اشخاص حقوقی و شرکت های دولتی تنها با انجام خدمت سربازی و ارائه مدارک مناسب امکان پذیر خواهند بود.

جریمه غیبت از خدمت سربازی

متخلفان از این ماده نیز به دادگاه معرفی و برای بار اول به میزان هزینه سالانه سربازان و در صورت تکرار مجدد برای بار دوم به سه ماه انفصال جزای نقدی و برای بار سوم محکوم خواهند شد. زمان بالاتر از جریمه و اخراج. . میزان جریمه بر اساس هزینه های سربازان طبق قانون بودجه همان سال محاسبه می شود.

بیشتر بخوانید  دکتر سایان ، مدعی امام زمانی کیست ؟ + تصاویر

طبق ماده 64 قانون خدمت وظیفه عمومی، استخدام افرادی که دارای کارت ترخیص موقت یا دفترچه آماده به خدمت باشند، صرفاً در مدت اعتبار نامحدود خواهد بود که از این نظر پس از انقضا از اعتبار ساقط می شود. تاریخ انقضا.

در صورت مجازات و تشدید برخورد با مشمولان غایب، بر اساس ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که در مهلت مقرر به محاکمه یا تبعید فراخوانده می شوند، در صورت عدم ترک عرف در مهلت مقرر یعنی. و همچنین مشمولانی که آزاد شده اند و موقتاً پذیرفته شده و پس از انقضای مهلت اعتبار برای رسیدگی مجدد ظرف یک ماه معرفی نمی شوند، در صورت احراز شایستگی و بدون مزاحمت، پس از دستگیری یا دستگیری غایب اعلام می شوند. با توجه به هنر مفاد این قانون به خدمت ارسال می شود.

بر این اساس کسانی که غیبت اولیه آنها در صلح تا سه ماه و در زمان جنگ تا 15 روز، سه ماه اضافه خدمت و در صورتی که مدت غیبت اولیه آنها در زمان صلح بیش از سه ماه و یک سال باشد. زمان جنگ بیش از 15 روز آنها با شش ماه خدمت اضافی مجازات خواهند شد. زندانیانی که غیبت اولیه آنها در زمان صلح بیش از یک سال و در زمان صلح بیش از دو ماه علاوه بر خدمات اضافی فوق، پناهنده محسوب و به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی می شوند.

شرایط رهایی از اضافه کاری

طبق تبصره 1 ماده 58 مشمولان غایبی که در حین خدمت حسن روحیه، رفتار و جدیت در انجام وظایف خود نشان دهند و یا در عملیات نظامی به تأیید فرماندهی شجاعت و فداکاری نشان دهند به خدمت اعزام می شوند. رؤسای ذیصلاح طبق ضوابط اعلام شده از سوی ستاد کل با تأیید افسر ستاد یا در سازمان مربوطه از انجام اضافه کاری یا بخشی از آن معاف خواهند بود.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی و حواشی ستاره اسکندری بازیگر مشهور کشور + عکس و فیلم

همچنین بر اساس ماده 58 قانون خدمات کشوری، پلیس موظف است نسبت به شناسایی، تعقیب و دستگیری افراد غایب و بررسی وضعیت آنان و کلیه نهادها و دستگاه های اجرایی مشمول ماده (5) قانون خدمات کشوری و دولتی اقدام کند. شرکت ها و سازمان های غیردولتی، بخش خصوصی و بانک ها و نیروهای مسلح باید با هم همکاری کنند.

غیبت از آموزش نظامی

طبق ماده 59 این قانون، مشمولان به خدمت ضرورت در صورت غیبت یا فرار در دوره آموزش اولیه یا حین خدمت به نحوی که برای ادامه خدمت نیاز به تجدید خدمت باشند. ، ضمن بررسی قانونی غیبت یا فرار، اعزام و پس از اتمام دوره آموزشی در واحد قبلی به خدمت ادامه می دهند. دوره آموزشی قبلی این افراد خدمت آنها محسوب نمی شود. همچنین در صورت تبرئه یا تعقیب ضابطان وظیفه بازداشت‌شده به دستور مقامات قضایی، مدت اجرای حکم حبس جزء خدمات عمومی آنان محسوب می‌شود.

بکارگیری سربازان وظیفه به طور کلی در وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی و کارخانجات و کارگاه ها و مؤسسات خصوصی بدون معافیت دائم بر اساس ماده 62 قانون خدمات کشوری ممنوع است و محدودیت در موارد فوق مستثنی است.

بر اساس ماده 63 قانون اساسی مشمولان گمشدگان در موسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه ها، بنگاه ها، مدارس، کارگاه ها، شرکت ها، مغازه ها و تعمیرات توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، گمشدگان را به کار می گیرند. معدن و تجارت” شناسایی و به مراجع ذیصلاح معرفی شد.
جریمه چنین کاری هزینه سالانه یک سرباز برای بار اول و هزینه سالانه سه سرباز برای سرباز دیگر و بیشتر است. تبصره: ثبت نام در مراکز آموزشی خصوصی و رایگان جهت ارائه آموزش، استخدام محسوب و مشمول این مجازات می باشد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *