سرانه زمین صنعتی در استان کردستان 9.1 متر مربع است


به گزارش خبرگزاری فارس از کروه ، احمد خسرو در مراسم افتتاح فاز 2 کارخانه کنسانتره آهن در قروبه وی با اشاره به اینکه مساحت شهرهای صنعتی کشور 140 هزار هکتار و در کردستان – 1400 هکتار است ، گفت: سرانه زمین صنعتی در کشور 17 متر مربع ، در استان کردستان 9.1 متر مربع و در شهر کروه 20 متر مربع.

وی همچنین تصریح کرد: عملیات اجرایی شهرک Corve № 3 در آینده نزدیک آغاز می شود و این طرح برای توسعه صنعتی بیشتر این منطقه را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: فعالیت واحدهای تولیدی علاوه بر تکمیل زنجیره فولاد ، فروش نفت خام در صنعت معدن را کاهش می دهد.

مدیرعامل کارخانه کنسانتره سنگ آهن قروه نیز در این مراسم با بیان اینکه صنعت فولاد یکی از مهمترین صنایع کشور است ، افزود: تولید فولاد یکی از شاخص های مهم رونق اقتصادی در هر کشور است.

اکبر ساریانی با اشاره به اینکه ایران با 3.3 میلیارد تن ذخیره سنگ آهن اثبات شده یک درصد از ذخایر جهان را در اختیار دارد ، افزود: ایران یازدهمین تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن و 27 میلیون تن فولاد در سال گذشته است. “فولاد در حال اشغال است جهان

مدیرعامل کارخانه کنسانتره سنگ آهن با بیان اینکه کردستان چهارمین استان کشور است که دارای ذخایر مگنتیت است ، افزود: هدف قرار دادن استان در زنجیره فولاد برای تولید 4.5 میلیون تن سنگ آهن ، 2.5 میلیون تن کنسانتره ، 2.5 میلیون تن گلوله و 1.6 میلیون تن آهن قارچ و یک میلیون تن فولاد.

بیشتر بخوانید  لباس مجلسی زنانه برای عروسی، 7 مدل بی نظیر برای درخشش شما

ساریانی تأسیس کارخانه های گندله سازی ، کنسانتره ، اسفنج ، آهن و فولاد در کروه را یک اتفاق مهم برای توسعه رونق اقتصادی و اشتغال در منطقه خواند و گفت: کنسانتره خوراک 4 مین در زیر سپهر صنعت آریا ، 3 معدن در استان کردستان و 1 معدن در همدان واقع ، تحویل داده شده است.

وی ظرفیت تولید این کارخانه را 200 هزار تن عنوان کرد و گفت: سال گذشته این واحد تولیدی 250 هزار تن کنسانتره داشت و برنامه ریزی شد تا با اجرای فاز دوم تولید کنسانتره ظرفیت تولید به 500 هزار تن در سال افزایش یابد. “

انتهای پیام / 2330/86


دیدگاهتان را بنویسید