سدهای آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته 283 میلیون متر مکعب آب کمتری دارند



“بر اساس آخرین برآوردها ، حجم آب مخازن سدها در استان آذربایجان غربی یک میلیارد و 35 میلیون متر مکعب است ، در حالی که این رقم در سال گذشته به طور همزمان یک میلیارد و 318 میلیون متر مکعب بوده است” یاسر رخباردین روز سه شنبه به خبرنگاران گفت.

وی افزود: از این میزان سد بوکان با 387 میلیون متر مکعب ، سد آگچای با 162 میلیون متر مکعب و سد شهرچای با 124 میلیون متر مکعب بیشترین حجم آب را دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به کاهش قابل توجه بارش در استان گفت: از ابتدای امسال 285 میلی متر بارش در استان ثبت شده است که 27.6 درصد کمتر از سال گذشته “

راچباردین با بیان اینکه میزان بارش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی تاکنون 8/24 درصد افت نشان داده است ، افزود: اگرچه 40 درصد آب کشاورزی را کاهش داده ایم اما هنوز آب برای تخلیه نداریم و اگر هم داشته باشیم ، می توانیم آب آشامیدنی را در پاییز و زمستان تأمین کنیم.

وی با اشاره به تأثیر کاهش بارندگی بر معیشت مردم و اقتصاد کشاورزی منطقه گفت: در سال های 1998 و 1999 بارندگی ها خوب بود و ما توانستیم از دریاچه آب آزاد کنیم و کشاورزی مشکلی نداشت اما در شرایط خشکسالی کمبود زیرساخت ها منجر به تنش خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، آذربایجان غربی یکی از پرآب ترین استانهای کشور در سال های گذشته بود اما به دلیل کاهش بارندگی و حجم آب ، امسال با خشکسالی قابل توجهی روبرو است.

بیشتر بخوانید  دانلود دهکده ای در ارتفاع 1500 متری

دیدگاهتان را بنویسید