مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سخنرانی برادرانه با رئیس جمهور منتخب

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


گروه سیاسی فارس – ابراهیم کارخانه ای: 1- شما مدیون هیچ حزب ، جناح یا گروهی نیستید ، حتی ستاد انتخاباتی خود را ندارید. با توجه به شناخت و پذیرش جناب عالی توسط مردم و تجربه درخشان وی در دادگستری ، مطمئناً شما در انتخابات پیروز شده اید و بنابراین ، همانطور که بارها تأکید کرده اید ، مستقل و آزادانه عمل می کنید و گزینه دیگری برای میثاق با مردم در انتخاب نیروهای قابل اعتماد و توانمند. تو بسته ای ، نباش نیروهای ضعیف و ضعیف معمولاً وارد حوزه دولت کشور می شوند و به افراد مشهور و تأثیرگذار روی می آورند. از آنجا که حضور آنها مبتنی بر لیاقت نیست ، آنها همیشه موجب نارضایتی مردم و مانع پیشرفت کشور شده اند.

2- در انتخاب مدیران ، علاوه بر توانایی ها ، کارآیی و مبارزه با فساد ، باید به ریشه انقلابی و شخصیت سیاسی روشن آنها توجه ویژه شود ، کسانی که حکمرانی را غنیمت می دانند و از هر رنگ سیاسی برای حفظ موقعیت شما استفاده می کنند ؛ در مواقع دشوار ، آنها نیرویی قابل اعتماد برای دفاع از انقلاب نیستند. هر مدیر ارشد باید دارای ده ویژگی باشد که مقام معظم رهبری برای انتخاب رئیس جمهور تعریف کرده اند. به ترتیب ، ایمان ، دانش ، توانایی ها ، عدالت ، مبارزه با فساد ، برخورداری از روحیه جهادی و انقلابی و … مشخصات قابل مشاهده هر یک از اعضای کابینه است. بدون تردید ، کسانی که در عرصه اداره کشور ، به دور از هرگونه جناح یا رانت قومی و تنها بر اساس توانایی های شخصی ، در این زمینه سرآمد بوده اند ، نیروهای قابل اعتمادی برای پیشرفت و عدالت در کشور هستند.

3- تفکر ، مدیریت ، برنامه ریزی ، خلاقیت ، ابتکار و نوآوری و توانایی طراحی عملیاتی از ویژگیهای اصلی هر وزیر کابینه است که ترکیب آنها اختیار فرماندهی مدیر را تعیین می کند. مدیری که شرایط فوق را نداشته باشد توسط افراد فرصت طلب مدیریت می شود. چنین مدیری که ایستا باشد و به موقع متوقف شود ، فاقد پویایی و توانایی لازم برای حل مشکلات مردم و روند سریع کشور است.

4- نقض انحصار (اعم از کار و …) ، رفع تعارض منافع و ممنوعیت استخدام مدیران در شوراها ، انجمن ها ، شوراها و … که مربوط به وظایف ذاتی آنها نیست. مبارزه با فساد و ناکارآمدی در سیستم حاکمیت کشور است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و همچنین ارائه امتیازات ویژه مدیریتی مانند منافع مادی ، ثروت ، اشراف و غیره. باعث ایجاد شکاف بین کارمندان و مدیران شده است. بدون شک وقتی کارمند فقط بابت کاری که انجام می دهد حقوق دریافت می کند اما مدیر علاوه بر دریافت حقوق و امتیازات ویژه ، مبالغ زیادی را نیز برای کاری که انجام می دهد دریافت می کند که این مبلغ به حقوق چندین کارمند می رسد. مدیریت عالی می شود. چنین اقدام سخاوتمندانه ای که میراث دولت های گذشته است ، می تواند کارمندان را از کار فداکارانه منصرف کند.

بیشتر بخوانید  آمار فوتی های چهارشنبه سوری

بدون تردید ، لغو امتیازات ویژه مادی و اجتماعی باعث می شود کسانی که دولت را طعمه می دانند از حلقه حاکمیت کشور حذف شوند و تنها “نیروهای با انگیزه جهاد که دولت را وظیفه ای برای ورود به صحنه دولت می دانند”. در چنین شرایطی ، شکاف مادی بین مدیران و کارمندان جای آنها را محبت آمیز ، دوستانه و دوستانه می گیرد کار و تلاش این چیزهای بیشتری خواهد داد و همچنین مردم را راضی خواهد کرد.

5- در انتخاب مدیران ، هرگز نباید از پرسش های منابع اطلاعاتی و امنیتی و همچنین انجام تحقیقات میدانی غافل شد. شاید یک مدیر قابل اعتماد کسی باشد که از تمام زوایای پنهان و قابل مشاهده خود آگاه نباشد و عملکرد او فقط بر اساس آشنایان متعارف باشد. بیشتر حاشیه هایی که پس از انتخاب مدیر اتفاق می افتد و در واقع کارایی و نشاط مدیر را کاهش می دهد ، به دلیل بی توجهی به این مهم است و از طرف دیگر باید استخدام افراد وابسته به غرب زیاد باشد (از جمله از دو تابعیتی) و همچنین اشخاصی که بستگان درجه یک آنها به هر بهانه از جمله تحصیلات بیشتر و غیره در خارج از کشور اقامت دارند ، نباید در مدیریت و مشاغل حساس در کشور اجتناب شوند و با بهبود چرخه حاکمیت کشور باعث شناسایی آنها می شود. و از بین بردن نیروها. نافذ این بزرگترین ضربه به بدن است نظام اسلامی آنها بیمه هستند. بدون شک ، سلامت نظام اسلامی در گرو شناسایی و از بین بردن عوامل تأثیرگذار و وابسته به بیگانگان خواهد بود.

6- آنچه موجب تقویت موقعیت مدیر می شود ، قدرت برنامه ریزی ، شجاعت ، عزم راسخ ، خلاقیت و تحول است. این برنامه هرگز نباید محدود به برنامه ای باشد كه توسط مدیری ارائه می شود كه منابع آن نامشخص است. اگر مدیر از ذکاوت فکری و قدرت برنامه ریزی لازم برخوردار نباشد ، بدون شک توسط متخصصان هوشمند مدیریت خواهد شد. بر این اساس ، بهترین راه برای ارزیابی خلاقیت و برنامه ریزی یک مدیر ، ویرایش برنامه شخصاً در یک محیط خاص و با قابلیت های کافی است ، این تنها در صورتی است که منابع ذهنی و فکری مدیر مستقیماً از صفحه ذهن او روی کاغذ و میزان از مهارت و توانایی او در برنامه ریزی ، که مهمترین اصل برای موفقیت در آزمون است.

بیشتر بخوانید  ایران در دستورکار سفر هیأت آمریکایی به عربستان

چنین اقدامی به مدیران این امکان را می دهد که با قدرت برنامه ریزی واقعی ، نه وام ، وارد چرخه مدیریت کشور شوند. هنگام انجام آزمایشی برای استخدام یک کارمند عادی ، چرا توانایی افراد برای عدم آزمایش و اندازه گیری در حساس ترین مدیریت عالی کشور وجود دارد. من از نزدیک به برخی شاهد وزارت بوده ام. آنها برنامه خود را به طور گزینشی از میان برنامه های التقاطی چند وزیر قبلی انتخاب کرده و آن را با اندکی تغییر تهیه ، تدوین و تحویل داده اند!

7- در شرایط بحرانی کنونی ، مدیر هر دستگاه باید مبتنی بر اشراف اطلاعاتی و آگاهی کامل از شرایط مادی و معنوی و نیازهای حوزه باشد تا مشکلات و گلوگاه های هر دو قسمت اصلاحات داخلی و خارجی را حل کند. برنامه اعتصاب کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت. اجرای آنها نیاز به ضمانت دارد. به گونه ای که مردم از ماه اول تشکیل دولت شاهد تغییر و نوآوری در حل مشکلات خود باشند. بدون شک با توجه به م componentsلفه های متغیر بسیاری در سیستم اجرای کشور که با قوه مقننه و قوه قضائیه قابل مقایسه نیستند ، برنامه های پیشنهادی بلند مدت ممکن است در مرحله اجرا با موانعی روبرو شوند که امکان اجرای آنها وجود ندارد. این دلیل عدم اجرای بیشتر برنامه های پنج ساله توسعه است. بنابراین ، کسانی که در برنامه ریزی تحول دولت جنابعالی شرکت می کنند ، باید در تدوین برنامه های اعتصاب کوتاه مدت و میان مدت با توجه به افق بلند مدت و بر اساس ارائه بستر لازم برای ردیابی حرکت بسته های خدمات ، اولویت داشته باشند. در مسیرهای برنامه ریزی شده در غیر این صورت ، برنامه های میان مدت و بلند مدت بدون انجام عمل جراحی آسیب زا ، مانند روش احیای بیمار ، با مشکلات جدی روبرو خواهند شد.

8- گرچه “سیستم معرفی مدیریت” گامی بی سابقه و ابتکاری در دولت جناب عالی است اما دارای شایستگی هایی است. حالت خوبه این سازمان یافته است ، اما آسیب پذیری هایی وجود دارد که می تواند توسط افراد فرصت طلب با قدرت گفتگوی میدانی بالا مورد سو استفاده قرار بگیرد و زیرا در سطح ملی و استانی و همچنین سطح شهرستان و ادارات ، مدیران صادق ، شایسته ، صادق و منصفانه غالباً این ، علاوه بر نظارت بر سیستمهای مدیران ، برنامه ريزي لازم براي شناسايي زمينه مديران در سطوح مذكور به نتايج بسيار بهتري منجر خواهد شد و زمينه را براي تاثير فرصت طلبان هموار خواهد كرد. شاید شخصی باشد که با یک سیستم انرژی صالح آشنا می شود ، اما در تحقیقات هوش و تحقیقات میدانی ، نقاط ضعف و نقاط حاشیه سازی آنها را شناسایی می کند. فرد نامناسب برای اداره کشور.

بیشتر بخوانید  برخورد با ایرلاین‌های متخلف/ مشکلات مسافران پرواز کیش

9 – ایجاد “سیستم تولید ایده های مدیریتی” دومین گام برای مشارکت مردم در اداره کشور و استفاده از آنها برای همکاری در حل مشکلات و تسریع در پیشرفت کشور است. مدیریت هدفمند سیستم و تحلیل موضوعی ایده ها ، طرفداران سیستم و مشارکت آنها در حل مشکلات مردم را به منصه ظهور می رساند. گزارش ماهانه این اقدام به مسئولان و مردم و اعلام اثربخشی آنها در حل مشکلات کشور موجب محبوبیت بیشتر حکمرانی و اطمینان نخبگان و کارشناسان به حل مشکلات اصلی کشور خواهد شد.

10- ایجاد “ستاد هماهنگی دستگاههای نظارتی” به منظور تعیین اهداف. برنامه ریزی و هماهنگی آنها و همچنین تشکیل هسته های مخفی برای نظارت بر “چشم مخفی” نیروهای داوطلب مورد اعتماد و موثر در تمام سطوح کشور و در همه زمینه ها به منظور نظارت بر عملکرد و رفتار مدیران و نظارت بر توانایی آنها برای حل مشکلات و پیشرفت مردم ؛ بهبود و سلامت رهبری کشور به منظور جلب رضایت عمومی و بهبود کارایی دستگاههای اجرایی.

11- تأسیس اندیشکده های تخصصی (که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز همیشه بوده است) در حوزه های مختلف از قوی ترین و باتجربه ترین اندیشمندان در سطح کابینه به منظور وحدت و ارائه طرح ها و برنامه ها برای مشکلات اصلی کشور. مانند تورم ، بیکاری ، بیکاری ، مسکن ، پول و ارز و غیره و همچنین مکاتبات موضوعی آنها در راس دستگاه های اجرایی ؛ این امکان گردش نخبگان در فضای عمومی برای اداره کشور به منظور حل مشکلات اصلی مردم را فراهم می کند.

12. بی تردید نیروهای جوان ، مومن ، نخبه ، خردمند و توانمند ، نیروهای محرک جنبش در گام دوم انقلاب هستند. در شرایط بحرانی کنونی و در وسط میدان جنگ ، هر آزمون و خطایی ضربه جدی به اعتماد عمومی است. نخبگان در کنار جانبازان ، نیروهای پرانرژی با روحیه جهادی و انقلابی می توانند با اطمینان بیشتری اقتصاد کشور را تسریع کنند. بر این اساس ، لازم است که این دو با یکدیگر هماهنگ نباشند و هرگز دیگری فدای دیگری نباشد. توفیق ، عزت و سربلندی شما را در خدمت صادقانه و مجدانه ملت بزرگ ایران از خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام /


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *